Gå til innhold

Undertrykt sinne, hvordan footholde meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer sliter med undertrykkt sinne. Hvis det er noe som har skjedd som han er blitt sint for da undetrykker han sinnet. 

Når han er sint på denne måten er han som en stein og han gir småstikk her og der og er avisende. Om jeg spør om han er sur for noe, er svaret nei. Men tydelig er han sint bak masken.

Når han stikker meg og endelig får en følelsessreaksjon av meg, da får han utløpt sinnet sitt i en krangel. Sårer meg og diskuterer. Spiller at han ikke har gjort noe galt.

Men jeg må la slutte å reagere når han er sint på denne måten. Han ønsker jo tydlig en reaksjon av meg.

Hva er det beste jeg gjør når han tydelig er kald som en stein men innrømmer ikke at han er sint for noe?

Anonymkode: 3efdf...47b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du gidder. 

Anonymkode: 24612...354

• Liker 2
Skrevet

La han være. Du har prøvd når han er i en slik tilstand, så neste gang bør du bare overse han og gjør ditt. Hva mer skal du gjøre, tvinge han? Men anbefaler deg heller å revurdere hele forholdet hvis dette pågår, da det kan bli verre i lengden hvis han ikke tar tak i problemet sitt. Åpenbart sliter han med noe og trenger sannsynligvis hjelp. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (2 timer siden):

La han være. Du har prøvd når han er i en slik tilstand, så neste gang bør du bare overse han og gjør ditt. Hva mer skal du gjøre, tvinge han? Men anbefaler deg heller å revurdere hele forholdet hvis dette pågår, da det kan bli verre i lengden hvis han ikke tar tak i problemet sitt. Åpenbart sliter han med noe og trenger sannsynligvis hjelp. 

Takk. Da skal jeg ha tankene klarere og tenke neste gang at "Nå er han sånn og da er det ingenting som jeg kan gjøre eller si som vil hjelpe". Også går jeg og gjør andre ting til han blir normal igjen. For uten sinne reaksjonen hans, så er han snill og blid.

Men jeg vurderer tanken å gå fra han, jeg liker ikke spilleproblemet hans, det er vondt og vanskelig. 

Men det er vanskelig økonomisk å gå fra han... Bare det egentlig... Også redd for ensomhet også såklart.... Ts

Anonymkode: 3efdf...47b

Skrevet
anonymbruker2312 skrev (3 timer siden):

Hva mer skal du gjøre, tvinge han?

Jeg hadde gjort det.

Jeg hadde sagt tydelig at det er uakseptabelt at han skal blåse seg opp for deretter å plutselig hogge til. Han får øve seg på å ta ting ut dag for dag. Hver eneste dag må han si én ting han er misfornøyd med, uten å legge skylden verken på seg selv eller på deg. Kun si hva som gjør at livet ikke er perfekt.

Da kan du ta tak i ting og si om dette er noe du kan hjelpe med eller om det er en ting han må ta tak i selv.

Gradvis vil han se at det fungerer bedre og føles bedre å slippe ut stim hver dag. 

Den som øver blir mester. 

Anonymkode: 67e3b...1b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...