AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 Vi var gift i mange år, de siste årene var ikke bra. Jeg ville jobbe med forholdet, det ville ikke han, men han sa også at han ikke ville avslutte. Vi var enige når det ble slutt, selv om det var jeg tok avgjørelsen. Fikk vite at han har hatt en greie med ei en stund. Fikk høre det fra datteren vår, ikke fra han. Jeg trodde jeg håndterte bruddet bra. Vet at jeg ikke vil ha han tilbake, så hvorfor gjør det så vondt? Så jævlig og! Jeg har vært på ett par dater selv, men ikke noe mer enn litt kyssing. Men hun sover over. I "vår" seng, i "våres" hus. Som jeg jo forsåvidt fortsatt eier halvparten av. Så det er fortsatt delvis mitt. Lurer på når det startet, var det før eller etter det ble slutt mellom oss? Jeg driver å ser for meg dem to i senga vår, klarer ikke å la vær! Hvorfor?? Anonymkode: 975a3...c91
Festlig Skrevet 23. februar 2022 #2 Skrevet 23. februar 2022 Du sliter fordi det har dukket opp nye detaljer og det har klusset til bearbeidelsen av samlivsbruddet . Det hår bedre etterhvert, men du må bare bruke litt ekstra tid. Det hjelper kanskje å gå gjennom det som ikke fungerte, og at det var du sjøl som tok det siste skrittet for å skilles. Nå har du fortalt at han egentlig ikke ville skilles eller å jobbe med forholdet , og da kan du ta utgangspunkt i at han ikke har lært en dritt før han gikk videre. Er han egentlig verd alle desse tårene ? 2 2
anonymbruker2312 Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 Når dette startet med hun nye er vanskelig å si, da noen går fort frem og andre ikke. Spørs helt når deres forhold tok slutt. Jeg synes det er rart at han tar henne med inn i huset, jeg hadde ikke klart det, og heller ikke akseptert det, selv om forholdet er over. Det handler vel om respekt ovenfor den andre... Jeg hadde blitt flau hvis jeg hadde tatt med en ny person i et hus hvor eksen min befinner seg, hadde aldri turt det heller. Det er veldig vanlig å tenke på eksen sin etter et brudd, se for seg ting slik som du gjør. Dette tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye over. Litt mer alvorlig blir det hvis det går over til at man blir deprimert, eller at tankene og følelsene er så sterke at det påvirker hverdagen og mentaliteten din. Men siden dere bor sammen fortsatt, så hadde jeg nok tatt en prat med han og sagt at jeg forventer fortsatt litt respekt. Spesielt når dere har barn sammen. Eller så kan dere komme frem til et kompromiss: hvis han tar meg seg folk, så kan du også gjøre det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Skrevet 23. februar 2022 anonymbruker2312 skrev (2 minutter siden): Når dette startet med hun nye er vanskelig å si, da noen går fort frem og andre ikke. Spørs helt når deres forhold tok slutt. Jeg synes det er rart at han tar henne med inn i huset, jeg hadde ikke klart det, og heller ikke akseptert det, selv om forholdet er over. Det handler vel om respekt ovenfor den andre... Jeg hadde blitt flau hvis jeg hadde tatt med en ny person i et hus hvor eksen min befinner seg, hadde aldri turt det heller. Det er veldig vanlig å tenke på eksen sin etter et brudd, se for seg ting slik som du gjør. Dette tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye over. Litt mer alvorlig blir det hvis det går over til at man blir deprimert, eller at tankene og følelsene er så sterke at det påvirker hverdagen og mentaliteten din. Men siden dere bor sammen fortsatt, så hadde jeg nok tatt en prat med han og sagt at jeg forventer fortsatt litt respekt. Spesielt når dere har barn sammen. Eller så kan dere komme frem til et kompromiss: hvis han tar meg seg folk, så kan du også gjøre det. Jeg har flyttet ut altså. Men vi er fortsatt gift, på papiret, så jeg eier fortsatt halvparten.. Anonymkode: 975a3...c91 1
anonymbruker2312 Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har flyttet ut altså. Men vi er fortsatt gift, på papiret, så jeg eier fortsatt halvparten.. Anonymkode: 975a3...c91 Okei. Skjønner at det kan virke veldig "ekkelt" å tenke på at din eks tar meg seg andre inn i et hus hvor du eier halvparten. Men i denne situasjonen bør man også tenke omvendt: han eier halvparten han også. Man føler på en måte at man mister litt kontrollen, blir tråkket over, makt ovenfor sitt eget hus hvor man eier halvparten av. Men hvis man ser på realiteten, så bor han der fortsatt og kan på en måte ta med folk inn også. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #6 Skrevet 23. februar 2022 Kanskje fordi han ikke gadd å jobbe med eller ta ansvar for deres forhold til tross for alt dere hadde sammen, men nå har han tilsynelatende plenty overskudd for en annen "fremmed" dame. Klart det vil oppleves sårt og som ekstra avvisning, uansett hvor lite du vil ha han tilbake nå. Klem til deg ❤️ Anonymkode: 05304...aec 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 anonymbruker2312 skrev (8 minutter siden): Okei. Skjønner at det kan virke veldig "ekkelt" å tenke på at din eks tar meg seg andre inn i et hus hvor du eier halvparten. Men i denne situasjonen bør man også tenke omvendt: han eier halvparten han også. Man føler på en måte at man mister litt kontrollen, blir tråkket over, makt ovenfor sitt eget hus hvor man eier halvparten av. Men hvis man ser på realiteten, så bor han der fortsatt og kan på en måte ta med folk inn også. Ja, den rasjonelle delen av meg vet det. Men følelsene løper løpsk. Hadde ikke grått pga han på en måned eller kanskje to, før jeg fikk dette i trynet. Nå har jeg grått så mye, sover ikke, er kvalm, får disse ekle bildene i hodet hele tiden. Kanskje hadde det vært bedre om han kunne sagt det selv, vet ikke. Da hadde det kanskje ikke føltes som en hemmelighet/løgn som ble avslørt hvertfall. Anonymkode: 975a3...c91
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje fordi han ikke gadd å jobbe med eller ta ansvar for deres forhold til tross for alt dere hadde sammen, men nå har han tilsynelatende plenty overskudd for en annen "fremmed" dame. Klart det vil oppleves sårt og som ekstra avvisning, uansett hvor lite du vil ha han tilbake nå. Klem til deg ❤️ Anonymkode: 05304...aec Takk ❤ Ja, det er nok mye sant i det. Følte at han aldri prioriterte meg, og hadde ikke tid til meg. Føler også at han har lite tid til barna. Men HU har han tid til, HU vil han være med, HU vil han prioritere Anonymkode: 975a3...c91 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #9 Skrevet 23. februar 2022 Sånn rasjonelt sett tenker jeg også at det ikke har noe å si når de begynte. For det er slutt mellom oss, for alltid, uansett. Men det er jo et stort svik om de begynte før det var slutt. Men vet også at jeg aldri ville fått et ærlig svar om det var tilfellet. Han er ikke tøff nok til å innrømme noe. Han ville ikke innrømme det når jeg spurte han en gang, selv om jeg da allerede visste. Og jeg spurte rolig, ikke anklagende eller noe. Anonymkode: 975a3...c91
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #10 Skrevet 23. februar 2022 Jeg tror det handler om at han tar bruddet veldig tungt. Ofte må menn få trøst av andre kvinner for å bearbeide den de elsker. Han tenker sikkert veldig mye på deg og har det tungt etter bruddet. Det er ikke det samme med hun nye damen, men hun er bedre enn ensomheten. Vi er bare mennesker og vi takler alt veldig ulikt. Jeg skjønner at du syns det var rart og det er normalt at du føler det. Men du må ikke tenke at han har det helt fint nå og at han har glemt dere. Det er veldig tvilsomt, tror det handler om at han savner deg. Det går over og du vil få det super bra mot sommeren. Bra hvis du får din del av det du eier og blir ferdig med sånne praktiske ting. Så slipper du å tenke på det også. Du er sterk og dette vil gjlre deg enda sterkere og klokere dame 💗💗💗💗Klem gode deg, alt ordner seg til slutt💗💗💗💗 Anonymkode: 73322...eea
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #11 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk ❤ Ja, det er nok mye sant i det. Følte at han aldri prioriterte meg, og hadde ikke tid til meg. Føler også at han har lite tid til barna. Men HU har han tid til, HU vil han være med, HU vil han prioritere Anonymkode: 975a3...c91 Han er vel på sin aller beste oppførsel akkurat nå, ja... Men som andre påpekte, tror jeg at det kan handle like mye om at han rømmer fra følelsene og at det nye forholdet er rett og slett rebound. Det er ofte det som skjer, når man går "all in" så fort etter bruddet. Anonymkode: 05304...aec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå