Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 (endret) Ikke alltid men, ofte. men samtidig sier folk, du må prate mer, hvorfor er du så stille osv Denne memen syns jeg oppsummere, godt. Endret 23. februar 2022 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #2 Skrevet 23. februar 2022 Athena79 skrev (1 minutt siden): Ikke alltid men, ofte. men samtidig masser folk på, du må snakke mer. Denne memen syns jeg oppsummere, godt. Ja, så er det vi sier ikke bra nok når vi først sier noe og blir overkjørt. Anonymkode: f1e2c...6c0 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 Kjenner meg ikke igjen i problemstillingen. Kanskje det du sier er uinteressant, kanskje du mumler, kanskje du snakker med duster. Anonymkode: 5d244...4df 13
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Skrevet 23. februar 2022 Ehmm? Introvert har jo lite med det å gjøre? Introvert handler jo om at man henter energien sin når man er alene, og mister energi når man er rundt andre. Jeg er introvert, men har aldri noen gang opplevd å bli ignorert når jeg snakker med andre? Det er det gjerne andre årsaker. Anonymkode: bcfc3...9bb 13 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, så er det vi sier ikke bra nok når vi først sier noe og blir overkjørt. Anonymkode: f1e2c...6c0 Ja, har opplevd ved noen tilfeller at de begynner å prate om noe helt annet om jeg sier noe, da føler du deg ikke akkurat høy i hatten. Og da blir jeg jo bare enda mer stille.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #6 Skrevet 23. februar 2022 Folk må slutte å blande introvert med sjenert, innadvendt etc! Jeg er introvert - altså trenger mye alenetid for å lade batteriene. Det betyr ikke at jeg er stille og sjenert i sosiale sammenhenger, tvert imot. Er gjerne den som prater og ler mye. Anonymkode: 799bf...a9a 16 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 Athena79 skrev (7 minutter siden): Ja, har opplevd ved noen tilfeller at de begynner å prate om noe helt annet om jeg sier noe, da føler du deg ikke akkurat høy i hatten. Og da blir jeg jo bare enda mer stille. Og hvorfor tror du det er fordi du er introvert? Anonymkode: 8b294...252 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk må slutte å blande introvert med sjenert, innadvendt etc! Jeg er introvert - altså trenger mye alenetid for å lade batteriene. Det betyr ikke at jeg er stille og sjenert i sosiale sammenhenger, tvert imot. Er gjerne den som prater og ler mye. Anonymkode: 799bf...a9a Det finnes forskjellige typer introvert, du er nok sosial introvert. Og jeg kan også le og prate mye, om det er med mennesker jeg er trygge på som nær familie og nære venner. Det er helst i jobb sammenheng jeg merker dette.
17.11 Skrevet 23. februar 2022 #9 Skrevet 23. februar 2022 9 minutter siden, Athena79 said: Ja, har opplevd ved noen tilfeller at de begynner å prate om noe helt annet om jeg sier noe, da føler du deg ikke akkurat høy i hatten. Og da blir jeg jo bare enda mer stille. Jeg tror de fleste opplever dette fra tid til annen, det har nok ingenting å gjøre med å være introvert. 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #10 Skrevet 23. februar 2022 Jeg er ikke sjenert, men jeg blir behandlet sånn noen ganger. Det er jo av mennesker som er brautende. De tar gjerne hele rommet osv. Tror kanskje at du er "introvert" ikke er problemet. Du virker litt hårsår åså, dette skjer alle. Anonymkode: 77ab4...9f8 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #11 Skrevet 23. februar 2022 Ofte når man er introvert så prater man med lite følelser/ innlevelse. Det når ofte ikke gjennom hos andre. Anonymkode: f7ec0...e12 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. februar 2022 #12 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke sjenert, men jeg blir behandlet sånn noen ganger. Det er jo av mennesker som er brautende. De tar gjerne hele rommet osv. Tror kanskje at du er "introvert" ikke er problemet. Du virker litt hårsår åså, dette skjer alle. Anonymkode: 77ab4...9f8 Ja, det er sikkert jeg som overtenker som vanlig 😅
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #13 Skrevet 23. februar 2022 Hæ? Jeg er introvert, men blir da ikke ignorert når jeg prater. Lurer på hva slags folk du har rundt deg? Anonymkode: dfacf...056 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #14 Skrevet 23. februar 2022 Har lurt på dette selv. Men tror ikke det er fordi jeg er introvert. Tror bare folk er altfor opptatt av seg selv og sine tanker, virker ikke som de klarer å bry seg om andre mer? Synes samfunnet har gjort folk mer egosentriske, synes ikke det var sånn før. Kjenner eksakt TO personer som det går an å ha en givende samtale med, altså som både gir av seg selv OG er nysgjerrig på hva den andre personen tenker også. Folk flest snakker kun om seg selv. Anonymkode: ae798...30a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #15 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ofte når man er introvert så prater man med lite følelser/ innlevelse. Det når ofte ikke gjennom hos andre. Anonymkode: f7ec0...e12 Hæ? Introvert er ikke samme som sjenert ellet sosialt klønete? Jeg er introvert og veldig sosial. Men lader alene, og elsker det! Men noen mennesker bruker kanskje lang tid til å komme til poenget under small talk, og da blir man overkjørt av de raskere. Anonymkode: da31a...de0 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #16 Skrevet 23. februar 2022 Jeg tror du forveksler introvert med innadvendt (sjenert). Forøvrig ikke kjent med at dette er et spesielt problem for sjenerte og stille personer, men kanskje de tar det mer inn over seg? Min erfaring er at sosiale og utadvendte mennesker ikke lar seg bemerke med sånne ting, de bare hiver seg på neste samtaleemne Anonymkode: dacfa...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #17 Skrevet 23. februar 2022 Har hendt noen ganger når jeg har sagt noe at de andre har sett på meg når jeg snakker også har de bare snudd seg unna uten å svare meg, men begynt å prate med de andre om noe annet. Ikke særlig hyggelig og man føler seg litt dum 😳 Anonymkode: 41176...e8d
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. februar 2022 #18 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Folk må slutte å blande introvert med sjenert, innadvendt etc! Jeg er introvert - altså trenger mye alenetid for å lade batteriene. Det betyr ikke at jeg er stille og sjenert i sosiale sammenhenger, tvert imot. Er gjerne den som prater og ler mye. Anonymkode: 799bf...a9a AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror du forveksler introvert med innadvendt (sjenert). Forøvrig ikke kjent med at dette er et spesielt problem for sjenerte og stille personer, men kanskje de tar det mer inn over seg? Min erfaring er at sosiale og utadvendte mennesker ikke lar seg bemerke med sånne ting, de bare hiver seg på neste samtaleemne Anonymkode: dacfa...6b7 For n'te gang: Introvert og innadvendt er nøyaktig det samme. Sjenert er noe annet, ja.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #19 Skrevet 23. februar 2022 Jeg opplever det svært sjeldent. Kun en bekjent som avbryter, og oppfører seg slik som meme'en, men hun er frekk og spydig, og jeg anser heller hun som problemet. De fleste venner/familie har oppdragelse nok til å ikke avbryte, og jeg opplever heller oftere at folk virkelig lytter og er interessert når jeg først sier noe. Anonymkode: 1ce85...86a
PetterKanin Skrevet 23. februar 2022 #20 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Folk må slutte å blande introvert med sjenert, innadvendt etc! Jeg er introvert - altså trenger mye alenetid for å lade batteriene. Det betyr ikke at jeg er stille og sjenert i sosiale sammenhenger, tvert imot. Er gjerne den som prater og ler mye. Anonymkode: 799bf...a9a Introvert og innadvendt er synonymer. Det betyr altså det samme, selv om det også kan ha ulike betydninger ut fra kontekst. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå