Gå til innhold

Naturlig gravid som 45 åring? Håp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor finner du de? Aldri sett😅

Anonymkode: 48024...290

Det sier vel mer om plassen jeg bor på kanskje?☺️

Anonymkode: 305d2...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cerruti skrev (13 timer siden):

Ta kontakt med fertilitetsklinikk hvis dere ønsker barn. Kanskje IVF er veien.

Man får ikke hjelp til kunstig befruktning i Norge når man er over 45.

Anonymkode: abd0a...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Med tanke på alle halvslitne, smågodtspisende småbarnsmødre i 20 og 30-åra med uggs, stretchbukser og i konstant tidsklemme pga jobb og tid på sosiale medier, har nok en bestemor som er sterk nok til å bære frem et barn i 45-års alderen har mye mer å bidra med som tenåringsmamma🤫 

Anonymkode: 305d2...e73

Hva da? Pensjonist tilværelse??

Anonymkode: abd0a...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Synes ungen at det er kult å være tenåring med ei mor på alder med venners bestemødre? 

Anonymkode: 5ef2c...47e

Ja det er jo viktig at alt skal være så kult hele tiden

Anonymkode: ad5c2...611

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansene er selvsagt små, men det finnes eksempler på kvinner som faktisk er blitt naturlig gravide med egne egg og fått friske barn i din alder. Cherie Blair feks, kona til eks-statsminister Tony blair, ble gravid da hun var 45. Var visst ikke planlagt.

Anonymkode: edb5e...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (17 timer siden):

Har du syklus og eggløsning hver syklus? Tror det iallefall er første bud, og har man det er jo alt mulig , selv om jeg tror kvaliteten på eggene er dårlige og at bare ett og annet egg er av grei nok kvalitet. Jeg er selv 41, har regelmessig mens og eggløsning hver syklus, MEN har prøvd over 1,5 år uten hell. Treffer eggløsning hver gang, både temper og bruker el tester. Spiser masse vitaminer. Så tror det er få bra egg selv om jeg har eggløsning. Tror kanskje ikke mannens sperm er på topp heller, vi slet veldig med nr1 også, enda vi var 10 år yngre …

Veldig individuelt dette. Jeg er 40, ble gravid etter fem måneders prøving.

Anonymkode: edb5e...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jøss. For en seriøs referanse…..

du må være forsker ass! 

Anonymkode: 3c594...33c

Hvor gammel er du som sier «ass», 12 år? 🙄

Anonymkode: 960cf...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Hei. Jeg har akkurat fylt 45 og er gravid nå. Sjansen for abort er høy, 50 %. Vi har prøvd siden januar , så pp8. Det er svært mange fordommer der ute mot eldre mødre, av en eller annen grunn så er det «ekkelt». Noen barn av eldre foreldre skjemmes, men er det deres egen følelse eller er det samfunnet og andre som påfører dem dette? Er ikke livet i seg selv den største gaven man kan få?

Jeg er kjempeglad!!!! Men vi er forberedt på hets og tårer fra familie, jobb og vennekrets .Jeg tror min mor kanskje kommer til å forstå, hennes mor var 41 da hun fikk henne. 

Jeg trener jevnlig og er ganske sunn. Jeg tar med barna mine på ski, tur, svømming, reiser, matlaging og mer. Jeg tror ikke de kan si at fordi jeg er i 40- årene så opplever de ikke nok kjekke ting. 

Jeg ville helst ha barn da jeg var fra 20-26, men slik gikk det ikke. Da jeg traff min eks, så viste det seg etter flere års prøving at han var delvis infertil. Etter 2 og 4 års prøverør fikk vi to barn. Dette kostet forholdet vårt dyrt og til slutt røk det. 
Jeg har nå et nytt forhold og vi ønsker oss et kjærlighetsbarn. Jeg ser for meg alt jeg har hørt i det siste om eldre mødre på jobb, i familien og i vennekretsen…. Egoisme, ekkelt, skadelig osv…. Ganske fæle ting egentlig. 

……og her går jeg og stråler av glede…. Tro om noen vil dele den med meg…

Go for it! Det er deres glede og livet den største gaven du kan skjenke  noen.

Endret av Gleden
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (På 23.2.2022 den 18.22):

Ærlig talt, i dag er selv 80-åringer ungdommer! 60 er da ingen alder?

Som fastlege går jeg ikke god for denne påstanden 😂 noen er vedlig spreke for alderen da..

Anonymkode: fb7c3...6e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ingen 80-åring er ungdom, nei. Uavhengig hvor sprek man er ved 80-år, så kan døden inntreffe - og det skjer med mange. 

Hvorfor går du rundt å sier sånt? Det er jo direkte løgn og tull, selvfølgelig er ikke en 80-åring en ungdom. Og selvfølgelig er det ikke kult å ha en 80-åring som mamma, når man selv er noe å tyve. 

Anonymkode: af7b0...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine

Nei.  80 åringer er ikke ungdommer, de er i aller siste fase av livet... mye sykdommer og plager. En 60 åring vil også ha endel helseplager de færreste på 40 har. 25 % av menn og 33 % av damer er uføre før de når pensjonsalder, så å få barn i 40 - årene ser jeg som direkte uansvarlig og slemt mot barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren til ei venninne av meg fikk sitt siste barn da hun var 45. Hun trodde først det var overgangsalderen da syklusen begynte å tulle. Frisk og fin jente.

En venninne av meg fikk nylig en gutt i sommer, hun er 44 år. Ukomplisert svangerskap og frisk og fin gutt der også.

Det er jo lavere sjanse for at det skjer naturlig (og at man ikke opplever SA, det er jo større sjanse for det også) når man er i 40-årene, men man kan jo være en av de som har oddsen på sin side. :) Kanskje du kunne tatt en gynekologtime og sjekket eggreservene for å se hvordan det ligger an?

Anonymkode: 82cb0...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mormor var 47 år og min bestefar 50 år da min mor ble født, så mulig er det absolutt!
Min mor var derimot fast bestemt på at hun aldri skulle bli en gammel mor, slik at hennes barn skulle gå igjennom det hun gjorde. Hun mistet sin far da hun var ungdom, og etterhvert måtte hun selv pleie sin mor, samtidig som at hun hadde småbarn (meg og mine søsken) hjemme selv. Hun ble helt utbrent, og det tok mange år før mormor ble syk nok til å få sykehjemsplass. 
Ikke alle er så uheldige selvsagt, men sjansen er der absolutt når man er så gammel når man får barn. Vil man egentlig dette for sitt barn?

Anonymkode: aacc6...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Min mormor var 47 år og min bestefar 50 år da min mor ble født, så mulig er det absolutt!
Min mor var derimot fast bestemt på at hun aldri skulle bli en gammel mor, slik at hennes barn skulle gå igjennom det hun gjorde. Hun mistet sin far da hun var ungdom, og etterhvert måtte hun selv pleie sin mor, samtidig som at hun hadde småbarn (meg og mine søsken) hjemme selv. Hun ble helt utbrent, og det tok mange år før mormor ble syk nok til å få sykehjemsplass. 
Ikke alle er så uheldige selvsagt, men sjansen er der absolutt når man er så gammel når man får barn. Vil man egentlig dette for sitt barn?

Anonymkode: aacc6...400

Men… Si at man er barnebarn av en pleietrengende, og bindeledd (mor eller far) dør.. Da får man det ansvaret uansett, selv som barnebarn. Man kan ikke basere seg på hvis at og om at… Livet blir aldri som tenkt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 19.20):

Så dette skal være målestokken for når/om man får barn? At tenåringen skal synes du er kul? Newsflash: mange tenåringer synes mora si er veldig lite kul, helt uavhengig av hvor gammel hun er. 

Jeg har aldri tenkt over alderen på verken mine eller andres foreldre. De har simpelthen vært "moren/faren til xx". Dessuten er det enda vanligere å være litt eldre i dag enn for 20-30 år siden.

Anonymkode: 2e720...6a8

Jeg er både gammel og lite kul i min tenårings øyne, selv om jeg fødte han da jeg var 22🤷‍♀️

Anonymkode: c876e...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...