Lilletrille79 Skrevet 23. februar 2022 #21 Del Skrevet 23. februar 2022 Stå på😀selv om foreldrene er litt oppi årene vil jo dette barnet ha mange søsken. Det vil sikkert gå kjempefint. Håper dere får det til. Jeg er 42 og er 14 uker på vei😀helt uten hjelp. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #22 Del Skrevet 23. februar 2022 Jeg ble gravid som 44-åring. Fødte som 45-åring. Er mulig, ja. Anonymkode: 1e260...5d5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #23 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns ungen det er bedre om den aldri hadde blitt født? Anonymkode: 32c14...4bd Tror du ungen hadde brydd seg? Tror du alle aborterte fostrene, sædceller som blir skylt ned i dass eller egg som kommer ut med mensen står i ring og griner over å aldri blitt et barn? Anonymkode: 2dea2...3f5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #24 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du ungen hadde brydd seg? Tror du alle aborterte fostrene, sædceller som blir skylt ned i dass eller egg som kommer ut med mensen står i ring og griner over å aldri blitt et barn? Anonymkode: 2dea2...3f5 Hehe, spot on. Hadde far hatt sex en dag seinere hadde heller ikke den ungen vært født, men en annen en. Anonymkode: 5ef2c...47e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #25 Del Skrevet 23. februar 2022 FrøkenMånestråle skrev (7 timer siden): Jeg har en venn og to som er "overgangsalderbabyer". Begge mødrene var i midten av 40 årene og var sikker på det var overgangsalderen men så var det baby på vei... Er jo lite sannsynlig så jeg hadde ikke hatt det største håpet men... Det var litt tidlig å komme i overgangsalder, så bra du skrev «overgangsalder» og ikke overgangsalder 😁 Anonymkode: ac3a1...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #26 Del Skrevet 23. februar 2022 Med tanke på at kvinner i praksis blir sterile rundt 10 år før selve overgangsalderen setter inn, så er det overveiende sannsynlig at du ikke lenger er fruktbar. Kvinner kommer i overgangsalderen gjennomsnittlig når de er 52, og det vil si at de fleste ikke lenger er fruktbare etter ca 42 års alder. MEN det finnes selvfølgelig alltid unntak, som noen har skrevet om i denne tråden. Problemet er at unntak er unntak, det skjer kun med noen veldig få. Noen kommer veldig sent i overgangsalderen, og er du heldig er du en av dem, slik at du fremdeles er fruktbar og det er mer enn ti år til du faktisk kommer i overgangsalderen. Men har du egentlig satt deg ned og snakket med kjæresten din om dette å bli gravid så sent? Gamle egg kan gi fosterskader og misdannelser, økt fare for komplikasjoner hele veien, økt fare for spontanaborter, økt fare for for høyt blodtrykk, for tidlig fødsel, Downs syndrom og alt mulig. Alle kvinner i førtiårene har økte risikoer for alt dette. Vet mannen din dette? Og er han innstilt på å kanskje måtte ta seg av et barn med Downs syndrom resten av livet? Anonymkode: 346d6...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #27 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes ungen at det er kult å være tenåring med ei mor på alder med venners bestemødre? Anonymkode: 5ef2c...47e Med tanke på alle halvslitne, smågodtspisende småbarnsmødre i 20 og 30-åra med uggs, stretchbukser og i konstant tidsklemme pga jobb og tid på sosiale medier, har nok en bestemor som er sterk nok til å bære frem et barn i 45-års alderen har mye mer å bidra med som tenåringsmamma🤫 Anonymkode: 305d2...e73 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #28 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når ungen konfirmeres er du 61 eller mer, Er dette ok syns du? Anonymkode: 5ef2c...47e Det har ikke andre noe med. Anonymkode: ac3a1...ef7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #29 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med tanke på at kvinner i praksis blir sterile rundt 10 år før selve overgangsalderen setter inn, så er det overveiende sannsynlig at du ikke lenger er fruktbar. Kvinner kommer i overgangsalderen gjennomsnittlig når de er 52, og det vil si at de fleste ikke lenger er fruktbare etter ca 42 års alder. MEN det finnes selvfølgelig alltid unntak, som noen har skrevet om i denne tråden. Problemet er at unntak er unntak, det skjer kun med noen veldig få. Noen kommer veldig sent i overgangsalderen, og er du heldig er du en av dem, slik at du fremdeles er fruktbar og det er mer enn ti år til du faktisk kommer i overgangsalderen. Men har du egentlig satt deg ned og snakket med kjæresten din om dette å bli gravid så sent? Gamle egg kan gi fosterskader og misdannelser, økt fare for komplikasjoner hele veien, økt fare for spontanaborter, økt fare for for høyt blodtrykk, for tidlig fødsel, Downs syndrom og alt mulig. Alle kvinner i førtiårene har økte risikoer for alt dette. Vet mannen din dette? Og er han innstilt på å kanskje måtte ta seg av et barn med Downs syndrom resten av livet? Anonymkode: 346d6...be4 Slutt da. Sjansen for downs øker opp til hele 1,5 %. Økt risiko betyr ikke sannsynligvis eller større sjanse for sykt barn enn friskt barn, bare større risiko enn før. I de fleste tilfeller er baby av gammel mor fortsatt frisk og fin. Anonymkode: 0c1e0...3f2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 23. februar 2022 #30 Del Skrevet 23. februar 2022 Kjør på om du vil, jeg syns du er tøff. Hadde aldri i verden orket å fått en baby i den alderen. Jeg nærmer meg 40, og er ferdig for lengst! 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regnbuebarn Skrevet 23. februar 2022 #31 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns ungen det er bedre om den aldri hadde blitt født? Anonymkode: 32c14...4bd Unger ber jo ikke om å bli født heller akkurat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #32 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Med tanke på alle halvslitne, smågodtspisende småbarnsmødre i 20 og 30-åra med uggs, stretchbukser og i konstant tidsklemme pga jobb og tid på sosiale medier, har nok en bestemor som er sterk nok til å bære frem et barn i 45-års alderen har mye mer å bidra med som tenåringsmamma🤫 Anonymkode: 305d2...e73 Hvor finner du de? Aldri sett😅 Anonymkode: 48024...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #33 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Slutt da. Sjansen for downs øker opp til hele 1,5 %. Økt risiko betyr ikke sannsynligvis eller større sjanse for sykt barn enn friskt barn, bare større risiko enn før. I de fleste tilfeller er baby av gammel mor fortsatt frisk og fin. Anonymkode: 0c1e0...3f2 Dette er viktig, forskjellen på absolutt og relativ risiko! De fleste barn født av kvinner 40+ har ikke kromosomavvik. TS, det er mulig - men om dere har et seriøst barneønske, bør dere vurdere eggdonasjon. Anonymkode: 6c515...5c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #34 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har lest at kvinner over 40 har kun 5% sjangse for å bli naturlig gravid. Er det sant? Juhuuuuuu - jeg som nettopp har begynt å få sex-lysten tilbake😀 Liker ikke kondomer ser du... Kanskje jeg faktisk skal finne meg en elsker..? Anonymkode: 1ebbb...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #35 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det sant? Juhuuuuuu - jeg som nettopp har begynt å få sex-lysten tilbake😀 Liker ikke kondomer ser du... Kanskje jeg faktisk skal finne meg en elsker..? Anonymkode: 1ebbb...59d Hæ? Du så 5% og leste umulig? På tide å oppdatere mattekunnskapene. Hvis du har sex 20 ganger så blir du statistisk sett gravid en av gangene. Det holder liksom med den ene gangen... Anonymkode: 0c1e0...3f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. februar 2022 #36 Del Skrevet 23. februar 2022 Svaret på det rent statistisk er jo at det mer eller mindre kan glemmes. Men unntak finnes alltid :) Om du er seriøs på dette med barn må dere nok begynne med IVF rimelig kjapt. Som i nå, ikke neste år osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #37 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det var litt tidlig å komme i overgangsalder, så bra du skrev «overgangsalder» og ikke overgangsalder 😁 Anonymkode: ac3a1...ef7 Heh, jeg kom i overgangsalderen da jeg var 29. Alt mellom 45 og 55 er vanlig alder å starte menopause. TS: Jeg kjenner to som ble gravide i 40-årene, helt naturlig, og veldig overraskende. Den ene var 43 og den andre 48. Begge fikk friske, fine barn. Anonymkode: bb25b...f9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #38 Del Skrevet 23. februar 2022 nei, jeg leste 5% og tenkte 5% sjanse per samleie. Det er "så godt som ingenting" Anonymkode: 1ebbb...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #39 Del Skrevet 23. februar 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Anonymkode: 960cf...a7a Jøss. For en seriøs referanse….. du må være forsker ass! Anonymkode: 3c594...33c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #40 Del Skrevet 23. februar 2022 Jeg er 44 og ble gravid på den naturlige måten, nå endte dette i sa i uke 10 - mistenker at dette kan skyldes min alder. Gynekologen sa det samme. Anonymkode: ec19c...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå