Gå til innhold

Naturlig gravid som 45 åring? Håp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har 3 barn fra før og har nå ny samboer og kjæreste som er endel yngre enn meg. Han har ingen barn fra før. 

Han er veldig innstilt på å være "bonus-Pappa" for mine barn da jeg mest trolig er for "gammel" til å lage flere barn. Jeg har sagt at dersom det skjer, så skjer det, men sannsynligheten er veldig liten. Har lest at kvinner over 40 har kun 5% sjangse for å bli naturlig gravid. Men har sagt at jeg er villig til å "ta sjangsen" å la være å bruke prevensjon en periode. Er det noen som har opplevd å bli naturlig gravid i denne alderen?

Jeg vet at jeg er nok litt for gammel og at flere kommer trolig til å skrive negative kommentarer ang. alder osv. Men vær så snill å la dette være. 

Anonymkode: fc77f...34b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venn og to som er "overgangsalderbabyer". Begge mødrene var i midten av 40 årene og var sikker på det var overgangsalderen men så var det baby på vei... Er jo lite sannsynlig så jeg hadde ikke hatt det største håpet men...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora til venninna mi ble gravid flere ganger etter fylte 50, men mista alle gangene. Så det er jo mulig. 

Anonymkode: 2dea2...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei,

Jeg har 3 barn fra før og har nå ny samboer og kjæreste som er endel yngre enn meg. Han har ingen barn fra før. 

Han er veldig innstilt på å være "bonus-Pappa" for mine barn da jeg mest trolig er for "gammel" til å lage flere barn. Jeg har sagt at dersom det skjer, så skjer det, men sannsynligheten er veldig liten. Har lest at kvinner over 40 har kun 5% sjangse for å bli naturlig gravid. Men har sagt at jeg er villig til å "ta sjangsen" å la være å bruke prevensjon en periode. Er det noen som har opplevd å bli naturlig gravid i denne alderen?

Jeg vet at jeg er nok litt for gammel og at flere kommer trolig til å skrive negative kommentarer ang. alder osv. Men vær så snill å la dette være. 

Ta kontakt med fertilitetsklinikk hvis dere ønsker barn. Kanskje IVF er veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som fikk sitt første som 46 åring med det var ikke naturlig måte.

Anonymkode: d0f95...e25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig å bli gravid ja. Men hvor stor er muligheten for å bære det fram til termin? Hva er muligheten for at det blir et friskt barn? Tåler forholdet deres den byrden av å få et ikke friskt barn? Det ville blitt et risikosvangerskap og kan ikke helt se noen fordeler ved å forsøke dette….. 

Anonymkode: 11580...bfd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei,

Jeg kjenner ei som fikk barn da hun var 50. Barnet ble friskt, vakkert,  sterkt og superintelligent med nydelig personlighet.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oldemoren min fikk barn nr. 9 i en alder av 46. 

Anonymkode: 3a5f2...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei,

Har du syklus og eggløsning hver syklus? Tror det iallefall er første bud, og har man det er jo alt mulig , selv om jeg tror kvaliteten på eggene er dårlige og at bare ett og annet egg er av grei nok kvalitet. Jeg er selv 41, har regelmessig mens og eggløsning hver syklus, MEN har prøvd over 1,5 år uten hell. Treffer eggløsning hver gang, både temper og bruker el tester. Spiser masse vitaminer. Så tror det er få bra egg selv om jeg har eggløsning. Tror kanskje ikke mannens sperm er på topp heller, vi slet veldig med nr1 også, enda vi var 10 år yngre …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungen konfirmeres er du 61 eller mer, Er dette ok syns du? 

Anonymkode: 5ef2c...47e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

So what????

Anonymkode: 32c14...4bd

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dette stilles stort sett til mødre. Tror ingen spør Christer Falck, Skavlan, Kåre Conradi, Harald Eia, osv osv… Veldig mange i dag som får barn i godt voksen alder. Alternativet til barnet er å ikke bli født…

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ærlig talt, i dag er selv 80-åringer ungdommer! 60 er da ingen alder?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

So what????

Synes ungen at det er kult å være tenåring med ei mor på alder med venners bestemødre? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er yngre og dette er da vitterlig ikke verre enn at menn på 45 eller mer blir far, uten at de høster kritikk for akkurat det samme!

Anonymkode: cbdc3...89f

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes ungen at det er kult å være tenåring med ei mor på alder med venners bestemødre? 

Syns ungen det er bedre om den aldri hadde blitt født?

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen er yngre og dette er da vitterlig ikke verre enn at menn på 45 eller mer blir far, uten at de høster kritikk for akkurat det samme!

Anonymkode: cbdc3...89f

Jeg synes menn på over 40 er for gamle også.

Min far var 40 da han fikk meg og jeg hadde alltid en gammel far sammenlignet med de andre jeg vokste opp sammen med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette var kanskje ukult på 80 og 90-tallet, men i dag er det så mange med eldre foreldre at barna ikke bryr seg. De som ser ut til å være mest opptatt av dette er de yngre mødrene selv, som føler seg så "spreke", men de er jo gamle i barnas øyne de også.

Mulig det er annerledes på bygda, det skal jeg ikke uttale meg om.

Anonymkode: 0a85e...b23

• Liker 13
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så dette skal være målestokken for når/om man får barn? At tenåringen skal synes du er kul? Newsflash: mange tenåringer synes mora si er veldig lite kul, helt uavhengig av hvor gammel hun er. 

Jeg har aldri tenkt over alderen på verken mine eller andres foreldre. De har simpelthen vært "moren/faren til xx". Dessuten er det enda vanligere å være litt eldre i dag enn for 20-30 år siden.

Anonymkode: 2e720...6a8

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...