AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #21 Del Skrevet 23. februar 2022 Ønsker du selv en smittet jordmor hjem til deg på hjemmebesøk to dager rett etter fødsel, eller synes du det er greit at jordmødre gjør det de kan for å unngå å bli smittet? Synes du virkelig det er verre at du får utsatt timen din en uke eller to enn at jordmoren din kanskje smitter et to dager gammelt barn neste uke, etter å ha blitt smittet av deg? Man er mest smittsom rett før og rett etter at sykdommen bryter ut, selv om man får negativ test. Anonymkode: 3bb86...c91 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #22 Del Skrevet 23. februar 2022 Hvor langt er du på vei da? Hvilken kontroll var det? Anonymkode: fefdd...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #23 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan fort være smittebærer og smitte jordmoren, slik at veldig mange får utsatt timen sin. Kan hende at hun har forhold i sitt liv som gjør at hun bør skjermes for smitte. Du får snart en ny time. Anonymkode: a87e8...1a0 Og kanskje viktigere, jordmor er i kontakt med mange i risikogruppen, så hun kan jo ikke risikere å smitte dem igjen. Synes ikke det er rart å måtte ta hensyn til dette. Anonymkode: db613...45a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. februar 2022 #24 Del Skrevet 23. februar 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep, antivaksine debatt og avsporinger. Phavi, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 23. februar 2022 #25 Del Skrevet 23. februar 2022 Jeg er usikker på hvordan det er i Norge, vi driter jo i det meste for tiden, men i mange land regnes gravide som risikogruppe siden de har økt fare for alvorlig sykdom. Det kan igjen føre til abort. Det er derfor en særdeles dårlig ide å smitte jordmødre. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StriLenke Skrevet 23. februar 2022 #26 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ønsker du selv en smittet jordmor hjem til deg på hjemmebesøk to dager rett etter fødsel, eller synes du det er greit at jordmødre gjør det de kan for å unngå å bli smittet? Synes du virkelig det er verre at du får utsatt timen din en uke eller to enn at jordmoren din kanskje smitter et to dager gammelt barn neste uke, etter å ha blitt smittet av deg? Man er mest smittsom rett før og rett etter at sykdommen bryter ut, selv om man får negativ test. Anonymkode: 3bb86...c91 Dette er et veldig godt argument. Jeg har en på 2 uker og hadde jordmor på hjemmebesøk i forrigeuke. Jeg hadde blitt rimelig irritert hvis vi hadde blitt smittet av Korona fra det eneste besøket vi har hatt i hus siden fødsel. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 23. februar 2022 #27 Del Skrevet 23. februar 2022 Tråden ryddet for antivaksine-debatt? Jøssenavn. Visste ikke at ytringsfriheten ikke gjaldt under corona. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 24. februar 2022 #28 Del Skrevet 24. februar 2022 On 2/23/2022 at 12:36 PM, AnonymBruker said: Ønsker du selv en smittet jordmor hjem til deg på hjemmebesøk to dager rett etter fødsel, eller synes du det er greit at jordmødre gjør det de kan for å unngå å bli smittet? Synes du virkelig det er verre at du får utsatt timen din en uke eller to enn at jordmoren din kanskje smitter et to dager gammelt barn neste uke, etter å ha blitt smittet av deg? Man er mest smittsom rett før og rett etter at sykdommen bryter ut, selv om man får negativ test. Anonymkode: 3bb86...c91 Men altså, både jordmor og TS kunne hatt på maske og sprit henda godt. Dette er hysteri. Jeg og 2-åringen fikk komme på helsestasjonen da storebror hadde Corona. Jeg spurte helsestasjonen på forhånd om det var greit at vi kom og utstyrte meg med maske for sikkerhetsskyld. Dette var før siste gjenåpning. Ingen av oss ble forøvrig syke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marissa Skrevet 24. februar 2022 #29 Del Skrevet 24. februar 2022 Jeg tenker du burde kunne dra til jordmor, men når jeg leser her inne at gravide drar med seg partneren på alt som er relatert til graviditeten så tenker jeg jordmor var mest rett for at du skulle ta med far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 24. februar 2022 #30 Del Skrevet 24. februar 2022 On 2/23/2022 at 12:36 PM, AnonymBruker said: Ønsker du selv en smittet jordmor hjem til deg på hjemmebesøk to dager rett etter fødsel, eller synes du det er greit at jordmødre gjør det de kan for å unngå å bli smittet? Synes du virkelig det er verre at du får utsatt timen din en uke eller to enn at jordmoren din kanskje smitter et to dager gammelt barn neste uke, etter å ha blitt smittet av deg? Man er mest smittsom rett før og rett etter at sykdommen bryter ut, selv om man får negativ test. Anonymkode: 3bb86...c91 Selvfølgelig ønsker jeg ikke det. Jeg ønsker ikke at jordmor skal dra med seg influensa, eller RS eller omgangssyke heller. Det har aldri vært sånn at gravide må avlyse timer hos jordmor fordi et husstandsmedlemmer er sykt. Og Corona er ikke værre for nyfødte enn sykdommene jeg listet opp. Da jeg var høygravid og ble forkjøla var det ingen som var interessert i å undersøke om dette var noe jordmor måtte skjermes for eller som ikke burde inn på fødeavdeling. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 24. februar 2022 #31 Del Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 12.20): Altså. Jeg som sykepleier får dra på jobb selv om noen i husstanden har korona (så lenge jeg er frisk og tester negativt). Bare tull at du ikke skal kunne dra til jordmor! Anonymkode: 8bd9b...957 Ja, strengt talt kan du dra på jobb med Korona. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg