AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Del Skrevet 23. februar 2022 Samboeren min testet positivt på Covid i dag. Jeg testet negativt og har ingen symptomer. Ringte jordmor just in case, og da ville de ikke ha meg inn til timen. Jeg ble skikkelig skuffa kjenner jeg.. Trodde det var ok å møte opp på slikt så lenge man er frisk og har testet negativt… Tanker? Anonymkode: 3d3c4...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 23. februar 2022 #2 Del Skrevet 23. februar 2022 Du får vel en time igjen? Det er jo stor sjanse for at du smittes av korona nå. Så innen 1-1,5 uke er du sikkert ferdig isolert isåfall. Din samboer før selvsagt. Og da får du jo tatt igjen kontrollen. Det er slikt som skjer tenker jeg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3 Del Skrevet 23. februar 2022 Du kan fort være smittebærer og smitte jordmoren, slik at veldig mange får utsatt timen sin. Kan hende at hun har forhold i sitt liv som gjør at hun bør skjermes for smitte. Du får snart en ny time. Anonymkode: a87e8...1a0 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Del Skrevet 23. februar 2022 Luckiness skrev (4 minutter siden): Du får vel en time igjen? Det er jo stor sjanse for at du smittes av korona nå. Så innen 1-1,5 uke er du sikkert ferdig isolert isåfall. Din samboer før selvsagt. Og da får du jo tatt igjen kontrollen. Det er slikt som skjer tenker jeg. Enig, ikke noe problem å utsette timen en uke eller to vel? Du er/blir jo omtrent garantert smittet, og jordmor kan ikke holde den nødvendige avstanden ved undersøkelsene. Anonymkode: 52028...885 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #5 Del Skrevet 23. februar 2022 Hvorfor ringte du jordmor, da? Anonymkode: 8ca67...8e9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #6 Del Skrevet 23. februar 2022 Samfunnet er åpent. Dette er bare tull. Anonymkode: dbe99...c20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor ringte du jordmor, da? Anonymkode: 8ca67...8e9 Som jeg skrev, just in case 🙃 Trodde det var greit og sjekke. Men jeg regnet ikke med at timen skulle bli avlyst. Siden samfunnet et åpnet, og jeg er jo frisk og har testet negativt. Selvfølgelig kan jeg vente en uke eller to. Men trodde ikke det var like strengt nå, som før. Jeg er jo ikke i noen form for karantene. Anonymkode: 3d3c4...94f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #8 Del Skrevet 23. februar 2022 Slutt å informer om sånne ting! Du kunne tatt med samboeren også. Du kunne dratt selv om du har korona, det er ingen regler. Slutt å være "flink pike". Anonymkode: 0ce92...faf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #9 Del Skrevet 23. februar 2022 Altså, jeg har også testet positivt nå, er ikke særlig dårlig så jeg lever som før, leverer i barnehage, går i butikken osv. Skal til frisør i morgen. Bare å holde kjeft og ikke si noe 😛 Ingen regler på dette nå lenger, kun anbefalinger. Anonymkode: 0ce92...faf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #10 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Samboeren min testet positivt på Covid i dag. Jeg testet negativt og har ingen symptomer. Ringte jordmor just in case, og da ville de ikke ha meg inn til timen. Jeg ble skikkelig skuffa kjenner jeg.. Trodde det var ok å møte opp på slikt så lenge man er frisk og har testet negativt… Tanker? Anonymkode: 3d3c4...94f Jaha. Hørt om inkubasjonstid? Jordmoren kan smitte drøssevis av gravide - noen kanskje uvaksinerte? Ærlig talt, hallo i luken. Du er ikke negativ bare fordi testen ikke slår ut enda. Anonymkode: ac5aa...c9a 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #11 Del Skrevet 23. februar 2022 Hvor langt er du egentlig på vei siden du ble så sykt skuffa? Anonymkode: ac5aa...c9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #12 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jaha. Hørt om inkubasjonstid? Jordmoren kan smitte drøssevis av gravide - noen kanskje uvaksinerte? Ærlig talt, hallo i luken. Du er ikke negativ bare fordi testen ikke slår ut enda. Anonymkode: ac5aa...c9a Eh, alle SKAL smittes. Man burde gratulere de som blir smittet, for endelig blir de ferdig med det! Jo flere som smittes, jo bedre. Jo tidligere folk smittes, jo raskere tilbake til normalen. (Uvaksinerte kan takke seg selv, med mindre de har helsemessige grunner til ikke å vaksineres) Anonymkode: 0ce92...faf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #13 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh, alle SKAL smittes. Man burde gratulere de som blir smittet, for endelig blir de ferdig med det! Jo flere som smittes, jo bedre. Jo tidligere folk smittes, jo raskere tilbake til normalen. (Uvaksinerte kan takke seg selv, med mindre de har helsemessige grunner til ikke å vaksineres) Anonymkode: 0ce92...faf Helsevesenet tar fortsatt ikke imot folk med coronasymptomer. Vaksinen er et personlig valg, som du sier ALLE skal smittes, så lenge vaksinen ikke hindrer smitte så er det kun et personlig valg. Vaksine-nazist. Anonymkode: ac5aa...c9a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #14 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eh, alle SKAL smittes. Man burde gratulere de som blir smittet, for endelig blir de ferdig med det! Jo flere som smittes, jo bedre. Jo tidligere folk smittes, jo raskere tilbake til normalen. (Uvaksinerte kan takke seg selv, med mindre de har helsemessige grunner til ikke å vaksineres) Anonymkode: 0ce92...faf Hva er problemet med å ikke være vaksinert? Anonymkode: b0f64...39e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #15 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Helsevesenet tar fortsatt ikke imot folk med coronasymptomer. Vaksinen er et personlig valg, som du sier ALLE skal smittes, så lenge vaksinen ikke hindrer smitte så er det kun et personlig valg. Vaksine-nazist. Anonymkode: ac5aa...c9a Holder man kjeft så går det helt fint. Og har man ikke symptomer, men positiv test, så er det i hvertfall helt greit å komme. Man må ikke ringe og informere slik TS gjør, det skaper bare hysteri. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva er problemet med å ikke være vaksinert? Anonymkode: b0f64...39e Ingenting annet enn at de uvaksinerte risikerer å bli sykere enn de som er vaksinert. Anonymkode: 0ce92...faf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #16 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Holder man kjeft så går det helt fint. Og har man ikke symptomer, men positiv test, så er det i hvertfall helt greit å komme. Man må ikke ringe og informere slik TS gjør, det skaper bare hysteri. Ingenting annet enn at de uvaksinerte risikerer å bli sykere enn de som er vaksinert. Anonymkode: 0ce92...faf Jeg er uvaksinert og ble ikke dårlig. Alle de vaksinerte jeg kjenner ble syke. Anonymkode: b0f64...39e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #17 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Holder man kjeft så går det helt fint. Og har man ikke symptomer, men positiv test, så er det i hvertfall helt greit å komme. Man må ikke ringe og informere slik TS gjør, det skaper bare hysteri. Ingenting annet enn at de uvaksinerte risikerer å bli sykere enn de som er vaksinert. Anonymkode: 0ce92...faf Nordmenn er så tragiske. I mars 2020 var dere hysteriske over alle som jogget ute, og syntes Sverige var GALE og SKJØDESLØSE som hadde strategien om at mange skal bli smittet. Anonymkode: ac5aa...c9a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #18 Del Skrevet 23. februar 2022 Altså. Jeg som sykepleier får dra på jobb selv om noen i husstanden har korona (så lenge jeg er frisk og tester negativt). Bare tull at du ikke skal kunne dra til jordmor! Anonymkode: 8bd9b...957 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #19 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså. Jeg som sykepleier får dra på jobb selv om noen i husstanden har korona (så lenge jeg er frisk og tester negativt). Bare tull at du ikke skal kunne dra til jordmor! Anonymkode: 8bd9b...957 Det er langt mer inngripende for samfunnet når alle nærkontakter er vekke fra jobb enn at en svangerskapskontroll utsettes en uke eller to. Anonymkode: 52028...885 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 23. februar 2022 #20 Del Skrevet 23. februar 2022 Det er lagt opp til at den enkelte skal ta sitt ansvar mtp smitte. Helt innafor at jordmor utsatte timen. Jeg har flere som ble skikkelig syke rundt meg både uvaksinerte og vaksinerte så tenker at selv om man ikke er dårlig selv så kan det være de som reagerer veldig. 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg