Gå til innhold

Kasta opp 5-10 min etter å ha tatt vitaminer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ganske sikkert at jeg har kastet de opp? Umulig å se, beklager detaljer, nen kasta opp vannet jeg drakk og litt hvitt skum som jeg kanskje tror er d-vitaminene.. kan jeg ta nye?

Anonymkode: 7a38b...273

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du sikkert, men det beste hadde nok vært å la være. Ingenting spesielt skjer ved at du "glemmer" en dose d-vitaminer den ene dagen. 

Anonymkode: 3595b...8c2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan du sikkert, men det beste hadde nok vært å la være. Ingenting spesielt skjer ved at du "glemmer" en dose d-vitaminer den ene dagen. 

Anonymkode: 3595b...8c2

Takk ❤

Skrevet

Tok du de på tom mage? Tok du bare D-vit eller andre og? Magnesium og multivitamin blir du jævlig kvalm av om du tar de på tom mage! Snakker av erfaring.

Skrevet

Ta nye i morgen :) Enig med Avstand, det kan være hardt for magen å ta vitaminer på tom mage.

Anonymkode: b9b10...d9f

Skrevet
Avstand skrev (1 minutt siden):

Tok du de på tom mage? Tok du bare D-vit eller andre og? Magnesium og multivitamin blir du jævlig kvalm av om du tar de på tom mage! Snakker av erfaring.

Det forklarer mye for meg. Var ikke klar over dette og hadde aldri tenkt tanken! Tak!!! for info. 

Anonymkode: 58912...3ac

• Liker 1
Skrevet
Avstand skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ta nye i morgen :) Enig med Avstand, det kan være hardt for magen å ta vitaminer på tom mage.

Uff ja, rakk ikke å spise noe så tok de på tom mage, der forklarer en del! Multivitamin var den andre, men det tenkte jeg var mindre viktig enn d vitaminene. Takk!

Skrevet

Multivitamin, magnesium, kalsium og jern er alle harde for magen. Hvis du spiser jern eller kalsium, spis de med 4-5 timers mellomrom da kalsium reduserer effekten av jern :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det forklarer mye for meg. Var ikke klar over dette og hadde aldri tenkt tanken! Tak!!! for info. 

Anonymkode: 58912...3ac

Nei det var ikke jeg heller de første gangene jeg gjorde det. Ørten morgener der jeg ikke har hatt tid å spise men tok vitaminer så kroppen i det minste fikk det. Men fikk alltid en forferdelig kvalme. Dette skjedde hver gang og bare når jeg tok vitaminer på tom mage. Det er nok en grunn til at det står at det ikke skal erstatte mat. For særlig magnesium og multivitamin er nesten spygaranti på tom mage 😅

Skrevet

For eks sink på tom mage gjør meg så kvalm at det renner masse spytt ut a munnen på meg sånn som med bikkjer før dem kaster opp. kaldsvetter og blir svimmel før jeg kaster opp som en høytrykkspyler.

Anonymkode: 5378b...0c4

Skrevet

D vitaminer er fettløselige. Man skal ta det med mat som har noe fett.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

D vitaminer er fettløselige. Man skal ta det med mat som har noe fett.

mhm, men D-vitamin har jeg aldri opplevd å bli kvalm av på tom mage. Men magnesium eller mulitvitaminer er spygaranti.

Skrevet

Tar tygge d vitaminer, blir aldri dårlig av de.

Anonymkode: 3cb12...353

Skrevet

Det eneste jeg tar på tom mage er fiskekapsler. D vitamin og andre tar jeg etter frokost.

Anonymkode: be872...942

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Uff ja, rakk ikke å spise noe så tok de på tom mage, der forklarer en del! Multivitamin var den andre, men det tenkte jeg var mindre viktig enn d vitaminene. Takk!

Du skal da ikke ta d-vitamin i tillegg til multivitaminene som du tar. Ikke rart du kastet opp

https://www.google.com/search?q=for+mye+d-vitamin+farlig&oq=for+mye+d-vitamin+farlig&aqs=chrome..69i57j0i22i30l3.7256j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Anonymkode: c4642...9d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...