Gå til innhold

Erfaring fra Storken (kk) i Bergen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå kan en vel ikke akkurat velge avdeling når en skal føde. Ved risiko blir det jo føde 2? Føde 1? Mens storken kan vel alle uten risiko havne på dersom det ikke er plass på føde 1/2.

Men er det noen som har erfaring med storken og vil fortelle om det? Er storken både en fødeavdeling og barsel i ett? Større sjanse for familierom? Er det badekar på fødestuene?

Anonymkode: 48605...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte min fødsel på Storken, men fullførte ikke der pga litt komplikasjoner. Men kan gjerne fortelle litt om min opplevelse. Hadde badekar på rommet, og planen var å føde der. Veldig trivelige ansatte. De tente stearinlys (mulig det var sånn «fake» lys, det fikk jeg ikke helt med meg i alt riestyret). De var veldig seriviceinnstilte og jeg hadde en veldig god opplevelse mens jeg var der. De har mange familierom. Ble jo ikke barsel der for min del, men de sa at det er den fødeavdelingen med flest familierom.

Anonymkode: 5426d...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Storken i 2018, og på Føde 2 (tror jeg? heter det føde B nå? Den som er rett til høyre for resepsjonen ihvertfall). 

Jeg likte ikke å føde på Storken. Det var badekar på rommet, ja. Men rommet er laget for å være så hjemmefødselaktig som mulig. Det innebærer en helt vanlig seng. Noe jeg synes var skikkelig drit. Man må da ligge nærmest flatt, eller bli bygget litt opp med puter. 

Jeg likte mye bedre å føde på "vanlig" avdeling, med sykehus-seng, så jeg kunne heve ryggen lett, og sengen var høyere og lettere å komme seg inn/ut av med baby i armene. 

Jeg følte meg mye bedre ivaretatt på "vanlige" fødeavdeling, men det var riktignok helt kaos da jeg fødte på STorken (forferdelig travelt). 

Anonymkode: 89eaf...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storken velger du om du har planer for en fødsel uten epidural og har et normalt svangerskap uten risiko :) jeg har testa alle 3 avdelingene, hadde dårlig erfaring på føde 1 første gang. Begynte med storken med nr2, men på grunn av komplikasjoner måtte jeg flyttes, da spurte jeg om å få gå på føde2, det fikk jeg . Der var det en fantastisk jordmor som hjalp meg å klare å unngå KS. Med nr3 fødte jeg på storken, det var også en helt fantastisk opplevelse. Vil anbefale alle å være på storken, atmosfæren er mye mer avslappende der enn på en ordinær fødeavdeling. Med hjelp av kun pusten, ble den eneste fødselen uten epidural den mest smertefrie av de 3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...