Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Trenger bare å lufte tankene litt. Er i dag 9+2 og har gjennom alle ukene hatt murringer som kommer og går. Ikke hatt noen blødninger men i går på jobb da jeg gikk på do var det litt gul-liknende utflod som kom på papiret. Det kom også bittelitt i morgest men ikke noe mer nå. Har i natt hatt murringer som var når jeg la meg og når jeg våknet. Ikke veldig smerter men litt ubehag. Dette gikk så innpå meg etter mye stress på jobb i går at jeg er hjemme fra jobb i dag og skal snakke med legen om å få noen dager sykemelding  og har bestilt privat UL i morgen for å se om det er liv. Jeg håper dette går bra❤️

Andre som har erfaring med murring og gul utflod og at det gikk bra?

ts

Anonymkode: d3b22...93a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både murring og utflod er helt vanlig i svangerskap.  Jeg hadde mensmurringer hele svangerskapet.  Under svangerskap er kroppen full av hormoner,  gul utflod er pga hormonelle endringer i kroppen.  

Jeg er faktisk litt sjokkert over at du fikk sykemelding på dette grunnlaget. 

Det beste for deg er nok å være i jobb slik at du ikke får tid til å gruble og overanalysere alt som skjer i kroppen. Det vil bare gjøre deg stresset helt uten grunn. 

Gratulerer og lykke til. Utifra hva du skriver vil jeg tro alt er normalt 😊

Anonymkode: 6d484...902

• Liker 1
Skrevet

Gul utflod og murringer er helt vanlig i et svangerskap. "Utflod under graviditeten innebærer økt utflod fra skjeden i forhold til det som er vanlig, med endret konsistens, farge eller lukt." - Hentet fra NHI.

Så lenge det ikke klør, svir eller lukter vondt er det helt normalt. Murringer/menslignende smerter er som sagt helt vanlig, og betyr at livmoren vokser. Hadde masse av det første 12-14 ukene i mitt første svangerskap.

Anonymkode: 2caa1...a7d

Skrevet

Takk for svar :)

Er bare noen dager sykemelding, men det er pga økt press på jobb, stress og at jeg får veldig hodepine etter jobb for tiden. I går kveld etter senvakta knakk jeg sammen og gråt...

ts

Skrevet

Murringer vil du nok oppleve jevnt utover i svangerskapet. Det er helt normalt fordi livmora vokser. (Senere vil du kanskje kjenne smerter som er annerledes på en av sidene og det kan da være ligamentsmerter) 

Gult utflod er normalt det også, mye utflod er normalt, forandret konsistens og lukt er også normalt. 

Det du skal bekymre deg for er hvis du får veldig sterke smerter sammen med koagulerer og blod. Eller hvis du klør og svir nedentil, det kan være sopp. 

Skrevet

Jeg også er ganske sjokkert over hva folk tillater seg å ta ut sykemelding på. Godtar leger disse grunnene? 

Litt stress og hodepine liksom. Altså ta en hodepinetablett, drikk mer vann, snakk med leder om stresset og kom deg på jobb. 

Sykemelding er ingen hvilepute å misbruke. Det er for folk som er syke og har funksjonsnedsettelse. 

Anonymkode: 6e3ca...4f7

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i uke 13+2 og har murringer med jevne mellomrom. Jeg har også hatt svak gul utflod helt siden uke 6-7. Tidlig UL i uke 11 viste en sprellende baby, og alt ser bra ut i følge gynekolog 😊 Som legen sa til meg, så lenge det ikke kommer friskt blod og/eller du har sterke smerter, så går det som regel helt fint 😊

Anonymkode: 31900...81b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg også er ganske sjokkert over hva folk tillater seg å ta ut sykemelding på. Godtar leger disse grunnene? 

Litt stress og hodepine liksom. Altså ta en hodepinetablett, drikk mer vann, snakk med leder om stresset og kom deg på jobb. 

Sykemelding er ingen hvilepute å misbruke. Det er for folk som er syke og har funksjonsnedsettelse. 

Anonymkode: 6e3ca...4f7

Ts her. Jeg er aldri borte fra jobb ellers. Så når jeg føler at det blir mye stress på jobb som forsterker mine plager og gråter etter jobb, sterk hodepine og må jobbe med munnbind på jobb som forsterker hodepinen er jo ikke dette bra for helsa og spiren i magen? Drikker masse vann og Paracet tar ikke alltid hodepinen

Tenker at legen på stole på det pasienten sier og føler. 

Skrevet

Flere med erfaringer?

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Flere med erfaringer?

ts

Du får bedre svar om du lager en fullstendig trådtittel. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Takk for svar :)

Er bare noen dager sykemelding, men det er pga økt press på jobb, stress og at jeg får veldig hodepine etter jobb for tiden. I går kveld etter senvakta knakk jeg sammen og gråt...

ts

Ta hensyn til kroppen din du. Bare du vet hvordan du har det på jobb, og hvordan kroppen din takler stress.  

Jeg tror dette skal gå helt fint, men det er ikke godt å være urolig. 

Klem fra meg.

Anonymkode: b3bcf...325

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei

Trenger bare å lufte tankene litt. Er i dag 9+2 og har gjennom alle ukene hatt murringer som kommer og går. Ikke hatt noen blødninger men i går på jobb da jeg gikk på do var det litt gul-liknende utflod som kom på papiret. Det kom også bittelitt i morgest men ikke noe mer nå. Har i natt hatt murringer som var når jeg la meg og når jeg våknet. Ikke veldig smerter men litt ubehag. Dette gikk så innpå meg etter mye stress på jobb i går at jeg er hjemme fra jobb i dag og skal snakke med legen om å få noen dager sykemelding  og har bestilt privat UL i morgen for å se om det er liv. Jeg håper dette går bra❤️

Andre som har erfaring med murring og gul utflod og at det gikk bra?

ts

Tviler på at noe er galt. Jeg hadde murringer da jeg var gravid (tok abort da, men frem til da). Hadde også en god del utflod, som jeg senere fikk vite skyldes sopp infeksjon. Hadde ikke kløe, bare gult utflod, så tenke ikke det var sopp infeksjon.  

Anonymkode: f61ba...702

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...