AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 Jeg fikk inn et firma før at de skulle legge baderoms plater på eksisterende vegg. Det var ikke stort . Maks 2 meter til sammen , men noen krinkelkroker. Så skulle jeg sette inn en ny ordinær dør og installere en fuktstyrt vifte på en vegg. Det kom seg på 93.000 inkludert materialet. Baderoms platene ville kostet 6000,.døren ca 1000 og viften jeg skal ha 1400 kr. Jeg fikk helt sjokk. Har jeg grunn til det? Skal selvfølgelig handle inn materialet selv og hente flere anbud. Anonymkode: 3156a...5bd
ekkoet Skrevet 23. februar 2022 #2 Skrevet 23. februar 2022 Det høres jo dyrt ut. Var tilbudet spesifisert? Timetall?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 ekkoet skrev (28 minutter siden): Det høres jo dyrt ut. Var tilbudet spesifisert? Timetall? Ja, det var det. Jeg mener de hadde regnet en uke på å legge det. Det er snakk om maks 3 meter vegg. De regnet 16000 på platene , men de koster bare 6000 ,- til sammenpå det området jeg skal bruke de til. Altså 10.000 for å kjøre og hente og bestille de. Vi bor ikke langt unna. Ca 15 min unna byggevare butikken. Er dette normalt? I såfall skal jeg alltid kjøre og hente selv framover. De hadde regnet ca 40.000 for en fuktstyrt vifte og installsjon av den? viften koster 1400 om jeg skulle kjøpe den selv. det er bare å montere den. Jeg ble sjokkert. Jeg kan ikek forstå at det skal ta 6 dager å montere på noenvåtromsplater. Ja, det er noen krinkelkroker, men likevel . det er maks 3 meter vegg til sammen. Resten va badet er flislagt. Anonymkode: 3156a...5bd
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Skrevet 23. februar 2022 Virker som de enten har misforstått oppdraget eller bevisst priset seg ut fordi de ikke vil ha det Anonymkode: 5771d...777 5
Jokernord Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 Dette er selvsagt alt for dyrt for en så liten jobb. Over 80k for arbeidet er galskap. Dette er en jobb som er gjort på en dag.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #6 Skrevet 23. februar 2022 Ikke godta det tilbudet, enten misforståelse eller helt på jordet. Om jobben er så simpel som det høres ut som så ville jeg bare gjort det selv, det går mye fortere og er mye lettere enn man tror. Kappet er det mest krevende, men om du måler skikkelig så er det null problem. Jeg installerte vifta selv tok meg 40min og kosta totalt 1700kr men måtte ha en elektriker til å koble den til i taklampe, kunne sikkert gjort det selv men kjører ekstra sikkerhet på badet! Anonymkode: 3f74c...df2
Mt3 Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 Desto mer krinkelkroker desto flere hjørneprofiler må til, så skal en ha sokkelprofil som platene skal hvile mot og fugemasse. Det koster ofte like mye å pusse opp ett lite bad som ett stort, det er kun antall veggplater og m² med gulvbelegg/fliser som blir forskjellen. Prisen omfatter også garanti for at våtromsnormen er fulgt og at firmaet står for evt utbedringer ved brudd på denne. Du får se om du kan få flere anbud, men husk også å sjekke om de er kjent for å gjøre en god jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Virker som de enten har misforstått oppdraget eller bevisst priset seg ut fordi de ikke vil ha det Anonymkode: 5771d...777 Det tror jeg også. Mulig det har for mye å gjøre akkurat nå. Anonymkode: ee81d...23e
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #9 Skrevet 23. februar 2022 Takk. Jeg skal høre ned noen flere firma etter at jeg har kjøpt inn alt av materialer selv. Jeg er sjokkert. Skal gi beskjed hva jeg lander på. Anonymkode: 3156a...5bd
Mt3 Skrevet 23. februar 2022 #10 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk. Jeg skal høre ned noen flere firma etter at jeg har kjøpt inn alt av materialer selv. Jeg er sjokkert. Skal gi beskjed hva jeg lander på. Anonymkode: 3156a...5bd Ikke sikkert det er lurt å kjøpe inn materialer selv uten å ha kommet til enighet om det med den som skal gjøre jobben. Og godt mulig firma ikke er interessert når de ikke vet standard på resten av jobben som er gjort. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #11 Skrevet 23. februar 2022 Vi kjøpte inn baderomsplater selv og lot elektriker kjøpe inn/montere vifte. Montering og kostnad av vifte var 8000 mener eg. Vi kjøpte også inn fliser. Å legge fliser, membran, baderomsplater, gips i tak og montere dør kom på 105 000. Men da kom kostnaden av alt materialer utenom. Syns tilbudet hadde fått var dyrt. Anonymkode: 779d2...5db
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #12 Skrevet 23. februar 2022 Det er ikke sikkert det lønner seg å kjøpe inn materialer selv. Her betalte vi f. eks. over 16 000,- kr. for en dags snekkerarbeid når vi hadde kjøpt inn alt selv, og 25 000,- for arbeid som tok en uke (av og på) inkludert materialer en annen gang. Håndverkere har ofte gode avtaler på innkjøp av materialer. Anonymkode: c1179...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå