AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #101 Skrevet 24. februar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Eller så tar man bare ansvaret selv og bestiller time i god tid. Ja ting kan skje,men grunnen til lang ventetid frem mot ferier er fordi folk ikke tar ansvar Anonymkode: 6d1d6...f12 Hva hjelper det når passkontoret ikke har timer lengre frem i tid? Anonymkode: dd503...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #102 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Å bestille pass i februar når man skal reise i juli er ikke akkurat å være "ute i siste liten", slik folk påstår her. Jeg bor i en middels stor by på Østlandet, fikk bestilt time for pass i mai i dag. Var mange ledige timer i mai. Anonymkode: 639db...aec AnonymBruker skrev (13 timer siden): Å bestille pass i februar når man skal reise i juli er ikke akkurat å være "ute i siste liten", slik folk påstår her. Jeg bor i en middels stor by på Østlandet, fikk bestilt time for pass i mai i dag. Var mange ledige timer i mai. Anonymkode: 639db...aec Albbas skrev (2 timer siden): Blir for dumt å kritisere noen som er ute fire måneder i forkant! Av nysgjerrighet måtte jeg sjekke ledige timer her jeg bor (og i tre nabokommuner). Null, niks, nada ledig i 2022 og 2023. Betyr det at jeg er for sent ute for å fornye passet som går ut i 2025?? 😱 For et surrehue jeg er!? Eller så betyr det at ledige timer bare legges ut et par ganger i uka. Går nok fint for både TS og meg. Nytter ikke å skryte av å ha påminnelse ett år i forkant når det ikke er mulig å bestille time ett år i forkant. Eller et halvt år. 🤷♀️ 4 mnd skal selvfølgelig være tilstrekkelig, og noe annet ville være et dypt demokratisk problem. Nei ikke når de gikk ut i november og ba folk som å forny passene sine om d skulle ut å reise til sommeren Anonymkode: 6d1d6...f12 3
Gjest Albbas Skrevet 24. februar 2022 #103 Skrevet 24. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Nei ikke når de gikk ut i november og ba folk som å forny passene sine om d skulle ut å reise til sommeren Anonymkode: 6d1d6...f12 Newsflash: verden består av flere enn de som skal reise til sommeren. Noen skal reise til høsten. Noen til jul. Noen neste år. Det er jo ikke noen ledige timer verken i morgen, i november eller januar neste år uavhengig av når jeg skal reise. Annet newsflash: Folk kan miste passet sitt. Tyveri. Brann. Ulykker. Da er det ikke demokratisk holdbart at mennesker må gå månedsvis uten ID. Det nytter ikke å skryte av at du fikk bestilt deg time i november når mitt passkontor ikke hadde timer da heller. Men du tror kanskje de ulike politidistriktene løser dette helt likt? 🧐
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #104 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gosj, fikk grøsninger av den ekle besserwisser-tonen din her. Anonymkode: d5459...041 Sier det bare som den er Anonymkode: 6d1d6...f12 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #105 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer oppriktig på hvilken dato du tror det er i dag? Å forvente at det er ledige timer for å fornye passet sitt 4-5 måneder før avreise er selvsagt tilstrekkelig. At politiet plutselig kniper inn på timene er noe de får stå til rette for. (Her jeg bor er det kun timer mellom 8-13.45, når alle mine barn er på skolen! Sykt at jeg må ta de ut av skolen for å ordne pass, som de er avhengig av for å få bank-id.) Anonymkode: 4f257...cf6 Ja, jeg vet hvilken dato det er. det nytter ikke snakke om politiet som kniper inn og at det er feil. Det nytter ikke å gå utfra hvordan ting BURDE være, man må gå ut fra hvordan DET ER. Og det ER, og har aaaalltid vært!, få ledige timer på vårparten for å fikse pass. Dette er ikke nytt pga corona, det er bare eeeenda flere som har vært for treige nå. det ER å være FOR SENT UTE når det ikke er ledige timer. Ja, sjekk oftere og i andre byer så løser problemet seg som regel. Men for TS, i SIN by, til SIN TID, ER hun for sent ute. debatten om sentralisering, at det er feil opplegg fra politiet osv tar jeg selvfølgelig - men det gjør ikke TS noe tidligere ute av den grunn. Man tenker st 4-5 måneder før burde være nok, men jaggu er det ikke det. Anonymkode: ec31b...2bc
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #106 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sier det bare som den er Anonymkode: 6d1d6...f12 Tja. Det du fremviser er typisk ekkel anonymt forum-oppførsel, et billig poeng rett og slett. En mulighet for deg å trykke noen ned, som allerede er stresset og hvor skaden allerede er skjedd. Ikke et spesielt positivt karaktertrekk ved deg å sparke slik nedover uten at det gir deg noen konsekvenser, da er det mer likandes å være litt sent ute med passtimen sin. Anonymkode: d5459...041 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #107 Skrevet 24. februar 2022 Hollie skrev (2 timer siden): Mitt pass går ut i juni 2023, når bør jeg begynne å tenke på å bestille pass time? Nei, det legges jevnlig ut timer, ingen grunn til panikk. Anonymkode: 443db...173 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #108 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tar som regel tre uker, så kanskje du nå lærer og ikke utsette til siste liten Anonymkode: 6d1d6...f12 Det tar ikke "som regel" tre uker, det kan i verste fall ta tre uker. Vi fikk på ca en uke for ikke så lenge siden. Anonymkode: 39403...192 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #109 Skrevet 24. februar 2022 Albbas skrev (7 timer siden): Newsflash: verden består av flere enn de som skal reise til sommeren. Noen skal reise til høsten. Noen til jul. Noen neste år. Det er jo ikke noen ledige timer verken i morgen, i november eller januar neste år uavhengig av når jeg skal reise. Annet newsflash: Folk kan miste passet sitt. Tyveri. Brann. Ulykker. Da er det ikke demokratisk holdbart at mennesker må gå månedsvis uten ID. Det nytter ikke å skryte av at du fikk bestilt deg time i november når mitt passkontor ikke hadde timer da heller. Men du tror kanskje de ulike politidistriktene løser dette helt likt? 🧐 Men de om skal reise til høsten,vinteren etc stresses ikke og tar ansvar,noe de som trenger pass til sommeren ikke gjør Anonymkode: 6d1d6...f12 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #110 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tja. Det du fremviser er typisk ekkel anonymt forum-oppførsel, et billig poeng rett og slett. En mulighet for deg å trykke noen ned, som allerede er stresset og hvor skaden allerede er skjedd. Ikke et spesielt positivt karaktertrekk ved deg å sparke slik nedover uten at det gir deg noen konsekvenser, da er det mer likandes å være litt sent ute med passtimen sin. Anonymkode: d5459...041 Wow. Er du like over analyserende in real life også? Anonymkode: 6d1d6...f12 1
Gjest Albbas Skrevet 24. februar 2022 #111 Skrevet 24. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Men de om skal reise til høsten,vinteren etc stresses ikke og tar ansvar,noe de som trenger pass til sommeren ikke gjør Anonymkode: 6d1d6...f12 På hvilken måte tar de ansvar? De får jo ikke time for å bestille pass de heller... 😅
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #112 Skrevet 24. februar 2022 Albbas skrev (26 minutter siden): På hvilken måte tar de ansvar? De får jo ikke time for å bestille pass de heller... 😅 Trenger man virkelig å forklare dette? 😮 Anonymkode: 6d1d6...f12
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #113 Skrevet 24. februar 2022 Hollie skrev (11 timer siden): Mitt pass går ut i juni 2023, når bør jeg begynne å tenke på å bestille pass time? Kommer helt an på hvor og når du skal reise. Flere land krever at passet er gyldig i minimum tre eller seks måneder etter planlagt hjemreisedato. Anonymkode: be883...ba5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #114 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 8.26): Må faktisk si meg enig. Mitt pass går ut i august 2022, det visste jeg godt, det ligger kalendervarsel på det august 2021. Samt at mange ville behøve nytt pass etter Korona. Og at mange land ikke aksepterer pass som går ut om under 6 mnd (enkelte 12 mnd). Så jeg bestilte time tidlig i vinter, og kom til nesten på dagen. To ukers tid etterpå hadde jeg nytt pass. Nå har jeg kalendervarsel på november 2030. Anonymkode: f4b2c...894 Så forbanna flink du er da. Har aldri noensinne fått med meg at dette er noe som må ordnes i god tid. Da burde det vært bedre informasjon rundt det. Jeg har tidligere bestilt nytt den måneden passet gikk ut, det har fungert utmerket i 20 år. Anonymkode: fc994...68d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #115 Skrevet 24. februar 2022 Vi skal til Spania i juli, og mini må ha sott første pass. Bestilte i januar, fikk time på Lillehammer 3.mars. Skjønte fort vi måtte gi opp Oslo-området. Vi bor i Oslo, men det var det nærmeste jeg fant. Godt vi har bil... Anonymkode: 007ec...522
Gjest Albbas Skrevet 25. februar 2022 #116 Skrevet 25. februar 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Trenger man virkelig å forklare dette? 😮 Anonymkode: 6d1d6...f12 Ja, når det er praktisk umulig å ta ansvar et år i forveien må du nesten forklare hvordan man skal gjøre det. 🤷♀️ Poenget mitt er jo at dette egentlig ikke handler om å ta ansvar 8 eller 4 mnd i forveien, men at det er systemet det er noe galt med. Når verken de som planlegger 8 eller 4 mnd i forveien får seg time er det et demokratisk problem. Og det er Politiet veldig bevisste på selv, mitt distrikt jobber hvertfall på spreng for å få ut flere timer. Ikke for å redde sommerferien for folk, men fordi det ikke er holdbart at man ikke kan få seg et pass innen rimelig tid! Denne problemstillingen løser seg ikke for oss som er tidlig ute og "tar ansvar", for den praktiske løsningen tillater ikke det!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #117 Skrevet 25. februar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Vi skal til Spania i juli, og mini må ha sott første pass. Bestilte i januar, fikk time på Lillehammer 3.mars. Skjønte fort vi måtte gi opp Oslo-området. Vi bor i Oslo, men det var det nærmeste jeg fant. Godt vi har bil... Anonymkode: 007ec...522 Det er ledige timer i Drammen på mandag. Anonymkode: fae42...865 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #118 Skrevet 25. februar 2022 Masse ledig i Drammen. De har lagt ut ekstra timer. Anonymkode: 0d29e...69c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #119 Skrevet 25. februar 2022 Takk for tips om Drammen! Nesten litt irriterende at de slipper flere timer også, når man har planlagt en fridag rundt å reise til Lillehammer 😂 Anonymkode: 007ec...522
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #120 Skrevet 25. februar 2022 Klart man skal bestille time i god tid - men nå er problemet blitt sånn at min 6 mnd i forkant er for sent. Jeg bor en plass der det for 2 uker siden var mulig å få time samme uke, men nå er det flere mnd ventetid. Dette er et problem som politiet/myndighetene burde ha demmet opp for og øke kapasiteten. Det er ikke bare folk som skal på charter og som er ute i siste liten med utgått pass, her er folk som trenger pass av ulike årsaker. Anonymkode: 07b9d...309 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå