AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #21 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det har stått om dette i avisen kjempelang tid nå.. Det går vel Ann å få tak i nødpass? Anonymkode: 847dd...c53 Alle får ikke med seg alt da.... Jeg har også prøvd å bestille pass FØR det kom i avisene.... Har likevel ikke fått time før slutten av juni... Anonymkode: b1846...17e 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #22 Skrevet 23. februar 2022 Ærlig talt, her er folk vel kritiske. Å skulle bestille pass i februar for en reise i juli, kan strengt tatt ikke kalles dårlig planlegging. Det legges ofte ut løpende timer som er blitt avlyst TS, sjekk flere ganger om dagen. Jeg fikk plutselig time uken etter pga avbestilling. Anonymkode: 51628...e9e 27
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #23 Skrevet 23. februar 2022 lurker skrev (4 timer siden): Fordi folk ikke har giddet eller har glemt å fornye under pandemien. Nå skal de ut og reise igjen, og da trenger de nytt pass. "Giddet"? Tenker vel folk flest er travle og har ikke tenkt på det.... Helt naturlig det Anonymkode: b1846...17e
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #24 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ærlig talt, her er folk vel kritiske. Å skulle bestille pass i februar for en reise i juli, kan strengt tatt ikke kalles dårlig planlegging. Det legges ofte ut løpende timer som er blitt avlyst TS, sjekk flere ganger om dagen. Jeg fikk plutselig time uken etter pga avbestilling. Anonymkode: 51628...e9e Helt enig! Jeg hadde ikke trodd det skulle bli noe problem. Anonymkode: b1846...17e 5
Ulven Skrevet 23. februar 2022 #25 Skrevet 23. februar 2022 Da vi var inne for å lage pass til to barn forrige uke, var det en familie foran oss som hadde kjørt temmelig langt for å få time. Så sjekk alt innen en rekkevidde av et par timer. Det tar i tillegg lang tid å få selve passet nå, så dere må ta de timene dere kan få tak i selv om det krever kjøring. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #26 Skrevet 23. februar 2022 I Øygarden kommune hvor jeg bor, er det ikke lagt ut noen timer.... Så må til Bergen kommune å få ordnet... Anonymkode: b1846...17e
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #27 Skrevet 23. februar 2022 Du kan sjekke i ettermiddag og i kveld. Noen få timer blir lagt ut for neste dag da. Førstemann til mølla. Anonymkode: cd9db...c98
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #28 Skrevet 23. februar 2022 Det er lenge siden de gikk ut og sa at skulle man ha pass i tide lønte det seg å bestille time da. Så her har dere sovet i timen Anonymkode: 6d1d6...f12 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #29 Skrevet 23. februar 2022 Koselige svar her😅 "dere fortjener å ikke få dra når dere planlegger så dårlig", sykt hyggelige mennesker dette her altså😆 fikk bestilt time i en by 1.5 time unna om tre måneder. Skal følge med daglig på nærmere stasjoner såklart, men ikke alle kan dra fra jobb, hente barn og dra på politistasjonen midt på hvilken som helst dag heller. Ja, vi skulle tydeligvis ha tenkt på det før, men det gjorde vi altså ikke. Anonymkode: 709a0...d14 13
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #30 Skrevet 23. februar 2022 Hvor i landet bor du, TS? Anonymkode: 0ae18...75d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #31 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ærlig talt, her er folk vel kritiske. Å skulle bestille pass i februar for en reise i juli, kan strengt tatt ikke kalles dårlig planlegging. Det legges ofte ut løpende timer som er blitt avlyst TS, sjekk flere ganger om dagen. Jeg fikk plutselig time uken etter pga avbestilling. Anonymkode: 51628...e9e Selvsagt kan det kalles dårlig planlegging. TS kunne jo ha fornyet passet sitt og barna i fjor høst, og enda hadde det vært gyldig. Selv om man ikke skal ut å reise, kan det være greit å ha et gyldig pass liggende. Å være forberedt på uforutsigbare ting er veldig lurt. Slutt å bruk unnskyldninger som at ikke alle leser aviser eller at man har det for travelt. Jeg leser sjeldent aviser selv, men dette har jeg fått med meg. Det handler ene og alene om at dere ikke bryr dere. Det er bare å legge inn en kalendervarsel, om at passet til X går ut da og må fornyes. Anonymkode: 38d43...573 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #32 Skrevet 23. februar 2022 Jeg bestilte nytt i 2019 da det også var passkøer delux. Gå inn rett etter midnatt, da fikk jeg time relativt kjapt etter at det tilsynelatende ikke var noe ledig før på mange mnd. Anonymkode: a23c5...47c 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #33 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bestilte nytt i 2019 da det også var passkøer delux. Gå inn rett etter midnatt, da fikk jeg time relativt kjapt etter at det tilsynelatende ikke var noe ledig før på mange mnd. Anonymkode: a23c5...47c Tusen takk for tips😊 Anonymkode: 709a0...d14
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #34 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Alle får ikke med seg alt da.... Jeg har også prøvd å bestille pass FØR det kom i avisene.... Har likevel ikke fått time før slutten av juni... Anonymkode: b1846...17e Da har man levd under en sten. Til og med jeg som lå veldig syk på sykehus fikk det med meg Anonymkode: 6d1d6...f12 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #35 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da har man levd under en sten. Til og med jeg som lå veldig syk på sykehus fikk det med meg Anonymkode: 6d1d6...f12 Man trenger egentlig ikke følge med en gang. Dette er mitt tredje pass i voksen alder. Man vet at uforutsette ting kan skje, og at et gyldig, norskt pass er gull verdt. Man vet at det ofte er kaos og køer på passkontor. Man vet at de fleste land krever at passet er gyldig i 6 måneder. Så jeg ser faktisk ikke det er mulig å bomme på noe slikt. Anonymkode: f4b2c...894 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #36 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Man trenger egentlig ikke følge med en gang. Dette er mitt tredje pass i voksen alder. Man vet at uforutsette ting kan skje, og at et gyldig, norskt pass er gull verdt. Man vet at det ofte er kaos og køer på passkontor. Man vet at de fleste land krever at passet er gyldig i 6 måneder. Så jeg ser faktisk ikke det er mulig å bomme på noe slikt. Anonymkode: f4b2c...894 Det er sant,men kommentaren min var rettet mot de som gjemmer seg bak argumentet om at de ikke har fått med seg ting som media opplyser om Anonymkode: 6d1d6...f12
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #37 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er sant,men kommentaren min var rettet mot de som gjemmer seg bak argumentet om at de ikke har fått med seg ting som media opplyser om Anonymkode: 6d1d6...f12 Var bare ment som støtte til dine innlegg Anonymkode: f4b2c...894
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #38 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Var bare ment som støtte til dine innlegg Anonymkode: f4b2c...894 Anonymkode: 6d1d6...f12
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #39 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man trenger egentlig ikke følge med en gang. Dette er mitt tredje pass i voksen alder. Man vet at uforutsette ting kan skje, og at et gyldig, norskt pass er gull verdt. Man vet at det ofte er kaos og køer på passkontor. Man vet at de fleste land krever at passet er gyldig i 6 måneder. Så jeg ser faktisk ikke det er mulig å bomme på noe slikt. Anonymkode: f4b2c...894 Passet er til ts sitt barn. Barnas pass er bare gyldig i to år. Anonymkode: b784f...c63 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #40 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Passet er til ts sitt barn. Barnas pass er bare gyldig i to år. Anonymkode: b784f...c63 Tror de fleste vet disse reglene. For alle over 18 år er passet gyldig i ti år. For aldersgruppen 10 - 16 år er passet gyldig i fem år. For aldersgruppen 5 - 10 år er passet er gyldig i tre år. For barn mellom 0 og 5 år er passet er gyldig i to år. Sist TS var ute å reiste burde h*n ha skrevet ned når passet til barnet gikk ut, så når datoen nærmet seg hadde h*n bestilt time og fornyet det med en gang. Anonymkode: 38d43...573 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå