Gå til innhold

Ny eier har ikke overført strømmen, noe jeg kan gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fylte inn avlesning s skjema på overtagelsen med megler, etter det har det ikke skjedd noe. Regner med selger ikke har tegnet noe abonnement, så mitt strømselskapet har ikke fått beskjed. 

Hjelper det om jeg sender inn skjema til mitt selskap? Kan ikke si opp strømmen der da må jeg betale til et par dager over dags dato og ikke avlesning datoen som begynner å bli en stund siden. 

Anonymkode: 58b44...823

Skrevet

Du må si opp srlv.

Ny eiee har ansvar for å tegne nytt ikke ditt problem

Anonymkode: 1e699...784

Skrevet

Ta kontakt med ditt selskap så fikser de alt for deg. 

Skrevet
Kristin70 skrev (21 minutter siden):

Ta kontakt med ditt selskap så fikser de alt for deg. 

Jeg gjorde det, de opplyste om at de må få beskjed fra nytt strømselskap. Men kan jeg bare sende inn skjemaet selv, selv om ny eier ikke har kontaktet noe strømselskap og opprettet strømavtale?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du må si opp srlv.

Ny eiee har ansvar for å tegne nytt ikke ditt problem

Nei, megler sa at det skulle jeg ikke. Strømselskapet sa det samme.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gjorde det, de opplyste om at de må få beskjed fra nytt strømselskap. Men kan jeg bare sende inn skjemaet selv, selv om ny eier ikke har kontaktet noe strømselskap og opprettet strømavtale?

Det var rart, da de fleste ønsker huke inn flest mulig kuner, men bare send inn skjema selv.

Jeg er litt usikker på om du er selger eller kjøper, i første innlegg ser det ut som om du er selger, mens her ser det ut som om du er kjøper. Uansett kan du si opp/tegne ny avtale. 

Skrevet
Kristin70 skrev (24 minutter siden):

Det var rart, da de fleste ønsker huke inn flest mulig kuner, men bare send inn skjema selv.

Jeg er litt usikker på om du er selger eller kjøper, i første innlegg ser det ut som om du er selger, mens her ser det ut som om du er kjøper. Uansett kan du si opp/tegne ny avtale. 

Jeg er selger:)

Skrevet

Kan hende noen strømselskap ønsker å gjøre det sånn for å tegne inn eier som ny kunde, men hadde uansett sagt det opp når ingenting skjer. Når tidligere eier sa opp her antok jeg at strømselskapet satte over på meg og ville ta kontakt. Hørte ikke en dritt og når jeg til slutt tok kontakt sa de at de ikke pleide å gjøre det. Lyse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...