AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Når begynte deres små å sove på magen? Har en her som på død og liv skal ligge på magen. Han straks 4 måneder og kan snu seg fra rygg til mage, men jeg føler meg fortsatt litt stressa. Katastrofetankene om at jeg våkner opp med han død ved siden av meg sitter litt for dypt kjenner jeg. Anonymkode: a142c...4ba
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Ååh, nå kom jeg på hvor mye jeg hata den perioden hvor storebror kunne snu seg fra rygg til magen, men ikke motsatt vei. Hei katastrofetanker! Gruer meg til lillebror snur seg 🙈 Har dessverre ingen tips - jeg sov på nåler i den perioden 🙈🙈 Anonymkode: 5c140...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 Har du BB hug me-pute? Jeg lar babyen min ligge med beina i den og så når den til hoftene/mage på babyen. Da kan den ikke snu seg Anonymkode: 94473...8e1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du BB hug me-pute? Jeg lar babyen min ligge med beina i den og så når den til hoftene/mage på babyen. Da kan den ikke snu seg Anonymkode: 94473...8e1 Det høres i alle fall ikke trygt ut! Anonymkode: acb26...61d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det høres i alle fall ikke trygt ut! Anonymkode: acb26...61d Fordi? Forklar hvordan i alle dager det ikke er trygt o’ hysteriske mor? Anonymkode: 94473...8e1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #6 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi? Forklar hvordan i alle dager det ikke er trygt o’ hysteriske mor? Anonymkode: 94473...8e1 Fordi babyen kan havne under puta vel. Man har visse retningslinjer for trygg samsoving. Det er tryggere at babyen ligger fritt til å snu seg enn å ha masse puter og dill. Anonymkode: acb26...61d 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi? Forklar hvordan i alle dager det ikke er trygt o’ hysteriske mor? Anonymkode: 94473...8e1 Men men, det er din baby, du bestemmer. Bare litt dumt å gi slike råd til andre. Anonymkode: acb26...61d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 Til ts: Følger du retningslinjene for trygg samsoving? Dvs. fast(!) madrass, ikke under din dyne, osv.? Gjør du det så er det regnet som trygt når babyen selv snur seg på magen. Anonymkode: acb26...61d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #9 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi babyen kan havne under puta vel. Man har visse retningslinjer for trygg samsoving. Det er tryggere at babyen ligger fritt til å snu seg enn å ha masse puter og dill. Anonymkode: acb26...61d Har du kjent på TYNGDEN på en BB hug me? Kan du forklare hvordan i hele verden den skal klare å åle seg ned når den ligger i den som en pølse? Og i tillegg klare å løfte opp puta med kroppen for å sette hodet under? Altså 😂😂😂😂 Anonymkode: 94473...8e1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #10 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men men, det er din baby, du bestemmer. Bare litt dumt å gi slike råd til andre. Anonymkode: acb26...61d Alle kommer med råd om å rulle en pølse rundt baby feks. Så forstår ikke hysteriet din. Anonymkode: 94473...8e1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #11 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du kjent på TYNGDEN på en BB hug me? Kan du forklare hvordan i hele verden den skal klare å åle seg ned når den ligger i den som en pølse? Og i tillegg klare å løfte opp puta med kroppen for å sette hodet under? Altså 😂😂😂😂 Anonymkode: 94473...8e1 Så tung er den da ikke. Men jaja. Må bare latterliggjøre om du vil. Det finnes mange bilder av rekonstruksjoner av barnedød om du googler, de er ikke så innmari ulike situasjoner som denne. Generelt sett: jo mer puter og greier i senga, jo farligere. Det går som oftest fint, bare jævlig kjipt de gangene det går dårlig. Anonymkode: acb26...61d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #12 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så tung er den da ikke. Men jaja. Må bare latterliggjøre om du vil. Det finnes mange bilder av rekonstruksjoner av barnedød om du googler, de er ikke så innmari ulike situasjoner som denne. Generelt sett: jo mer puter og greier i senga, jo farligere. Det går som oftest fint, bare jævlig kjipt de gangene det går dårlig. Anonymkode: acb26...61d Ja, og her er det bare snakk om en pølse langs beina til babyen i sin egen seng. Ikke «puter og greier», tror det er tryggere enn at babyen ligger med ansiktet ned i madrassen sin, for det er der han havner uten puta, eller hva? Anonymkode: 94473...8e1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #13 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, og her er det bare snakk om en pølse langs beina til babyen i sin egen seng. Ikke «puter og greier», tror det er tryggere enn at babyen ligger med ansiktet ned i madrassen sin, for det er der han havner uten puta, eller hva? Anonymkode: 94473...8e1 Nei. Det er tryggere uten pølsa. Om babyen likevel klarer å snu seg til tross for puten er det langt farligere enn om puten ikke var der. Samme med diverse kiler og snorer og ting som folk bruker for å hindre babyen i å snu seg. Er madrassen fast og regnet som trygg for babyen så er det også trygt for babyen å sove på magen så lenge hen selv har snudd seg. Jeg forstår at du har behov for å forsvare ditt valg, det er forståelig. Men det er feil av deg å råde andre til å gå i mot det som er anbefalt. Men men, jeg gidder ikke å diskutere dette med deg, kommer aldri til å overbevise deg om noe annet enn at det jeg skriver er hysterisk og overbeskyttende. Anonymkode: acb26...61d 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #14 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei. Det er tryggere uten pølsa. Om babyen likevel klarer å snu seg til tross for puten er det langt farligere enn om puten ikke var der. Samme med diverse kiler og snorer og ting som folk bruker for å hindre babyen i å snu seg. Er madrassen fast og regnet som trygg for babyen så er det også trygt for babyen å sove på magen så lenge hen selv har snudd seg. Jeg forstår at du har behov for å forsvare ditt valg, det er forståelig. Men det er feil av deg å råde andre til å gå i mot det som er anbefalt. Men men, jeg gidder ikke å diskutere dette med deg, kommer aldri til å overbevise deg om noe annet enn at det jeg skriver er hysterisk og overbeskyttende. Anonymkode: acb26...61d En kil og en snor er ikke det samme. Barnet klarer ikke snu seg fullt over på magen og blir derfor låst fast med hodet ned i madrassen. Med en pølse nederst ble det bedre. Slutt å tro du har fasit på alle her i verden. Det finnes skjønn. Anonymkode: 94473...8e1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #15 Skrevet 24. februar 2022 On 2/23/2022 at 11:50 AM, AnonymBruker said: Til ts: Følger du retningslinjene for trygg samsoving? Dvs. fast(!) madrass, ikke under din dyne, osv.? Gjør du det så er det regnet som trygt når babyen selv snur seg på magen. Anonymkode: acb26...61d Madrassen er nok ikke helt fast, men medium. Han har eget pledd han sover med, så ikke min dyne. Har egentlig hatt han i bedside crib, men tok han opp i min seng etter at han begynte å snu seg. Føler jeg har mer kontroll på han her. Men madrassen i den er fastere. Anonymkode: a142c...4ba
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #16 Skrevet 25. februar 2022 Min baby begynte med sovepose når han begynte å snu seg i den alderen. Da lå han på ryggen til han ble ca 6 mnd og klarte å snu seg med posen😊 Anonymkode: cbda6...24f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå