AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 For ca. 2 år siden ble jeg kjent med en mann på nettet. Han svarte på en tråd jeg opprettet, og vi begynte å skrive sammen. Tråden handlet om min dårlige psykiske helse. Siden den gang har vi snakket nesten daglig, og vi har snakket om absolutt alt mulig. Jeg har fortalt mye om meg, og han mye om seg. Vi stoler 100% på hverandre. Delt mange usikkerheter med hverandre. Kontakten har også gått over til snapchat, facebook og lignende, og vi har noen ganger snakket sammen på telefon. Greia er at jeg holder tilbake med å møte han, fordi han vet så mye om meg. Han vet om alle mine usikkerheter og alt det vonde, for jeg har pratet åpent og ærlig med han om alt. Han vil møte meg, men på grunn av angsten min pusher han aldri. Men jeg vet at om jeg hadde spurt om han vil komme på besøk og se en film, så hadde han sagt ja. Jeg er redd for at han ikke skal like meg like godt i virkeligheten, at han skal slutte å stole på meg, at jeg ikke er slik han ser for seg at jeg er. Har jo sendt bilder på snapchat og sånt men det er jo bilder jeg har kontroll over selv, tar jo fra de beste vinklene etc. Men så har jo utseende egentlig ikke noe å si. På et punkt i kommunikasjonen hintet han litt om at det oppsto følelser som han trodde kom av at han var mann og jeg kvinne, men det er lenge siden nå. Utgangspunktet for kontakten var vennskap, og det er det fortsatt. Hvordan skal jeg tørre å møte han? Han er min beste venn, som jeg aldri har møtt. Han bor ikke langt unna. Jeg begynner å kjenne på at jeg vil møte han nå og skape kontakt og vennskap også fysisk, ikke bare over nettet. Kan noen rasjonalisere dette litt for meg og hjelpe meg å overkomme denne frykten? Det er ikke første gang at dette skjer, jeg har hatt mange nettvenner oppigjennom årene som jeg aldri turte å møte nettopp fordi jeg er redd for å ikke bli likt. Sosial angsten er ganske bunnsolid og har hindret meg fra mange vennskap. Jeg fungerer i jobb og med familie, men når det kommer til vennskap og relasjoner utenom det... Helt håpløst. Anonymkode: b04a8...9f0
powerpuffen Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Min erfaring, er at når du møter en person som allerede vet så mye om deg, så blir det ofte et mye mer genuint møte! Når dere har kjent hverandre så lenge, så tror jeg dette går bare godt! Lykke til ❤️ 1
anonymbruker2312 Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 Jeg er også en av de som fungerer best på jobb og med familie, men har alltid hatt problemer med å skape nære relasjoner når det gjelder både venner og eventuelle kjærester - altså i det sosiale liv. Dette på grunn av min ekstreme angst daglig. Jeg fungerer veldig bra når jeg befinner meg i min trygghet, utenom det er det en skikkelig ekkel følelse. Tror du at grunnen til at du føler veldig mye angst i akkurat denne situasjonen kan komme av at du muligens tenker at du kan falle for han følelsesmessig? Og at det er dette du vil unngå? Prøv å heller tenke på situasjonen slik: men hva vil skje? Er dette egentlig så farlig? Vi alle skal dø en dag, prøv å heller tenk på hva DU får ut av dette, om du kommer til å like vedkommende bedre i virkeligheten eller ikke. Tenk heller at det er du som skal bli fornøyd av dette møtet, ikke han. Du nevner også utseende og personlighet. Som du selv sier, så betyr utseende lite. Har ikke ord for hvor mange situasjoner jeg har å fortelle om angående dette, som gang på gang motsier det typiske ordtaket "menn vil ha pene kvinner". Ikke sant. Når du har selvtillit, vises det både for andre og for deg selv, og det er dette som tiltrekkes. Det høres ut, gjennom teksten, at du ikke har så mye selvtillit. Du er mer opptatt av hvilke tanker han kommer til å ha om deg, som trigger angsten i deg. På denne måten legger du makten i hans hender allerede før du har møtt han, og tro meg: dette vises noe jævlig også, selv om man ikke tror det. jeg anbefaler deg til å heller tenke at du skal få noe godt ut av det, at du elsker deg selv så mye at du kunne ikke brydd deg om hvilket vinkel han ser deg fra, og at han er heldig som skal møte deg.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Skrevet 23. februar 2022 Jeg har også et like nært vennskap som oppsto på nett. Vi snakket vi på webkamera. Kanskje det er en mykere overgang før møtet irl? Anonymkode: 209bf...b94
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 Har en venn fra nettet. Ikke vært sååå personlig da men litt. Vi snakket på tlf først og har møttes et par ganger. Men bor så langt fra hverandre at det praktisk talt er på hver vår kant på langs av landet. Har fortsatt kontakt nå 11 år etter første melding. Har planer om å dra dit på ferie. Har hilst på ex kone, men ikke ny kone. Bare så vidt på videochat. Litt rart på første møtet og bedre på andre møtet Anonymkode: 22f8f...2c7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Han vet "alt" om deg og likevel vil han møte deg. Han kjenner til angsten din og tar hensyn til det. Han kjenner til usikkerhetene dine. Han har sett bilder av deg, og jeg skal love deg at han ser at du velger vinkler eller bruker filter, men han bryr seg visst ikke. Han har nok også merket at du holder litt tilbake. Likevel vil han møte deg. Hvis du føler deg trygg så møt han. Siden det er noen du møtte på internett så er det aldri dumt å ha en bekjent i bakgrunn som følger med, just in case, men det høres da ut reelt ut. Anonymkode: a6521...dfd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå