AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Vi fikk beskjed i dag at begge de 2 voksne + 2 av barna hadde fått sikkelig feber og forkjølelse de 2 voksne, mens barna på 5 og 3 haddde fått vannkopper, så nå får vi ikke vert sammens med de i vinterferien, Vi har leid hytte sammen Fredag-Onsdagen, og vet jo ikke om de er friske til det, kan nok glemme helga i alle fall. Vi har en baby på 5mnd og tvillinger på 4, som ikke har hatt vannkopper, så vi ønsker ikke og utsette de for det, og som min venninne sa det kan ta ca en uke før de tørke inn sånn de skal får man møter andre + at begge har høy feber nå. Så hva gjør vi? er for sent og avbestille, vi må betale det vi skal uansett, blir ca 20.000 på meg og min mann da og det er ufattlig mye, vi har råd og vi er heller ikke sure på dem, man kan jo ikke bestemme om man skal være syk eller ikke. Vi har spurt min søster og mannens bror ,men begge hadde andre planer i ferien, så da har vi ikke noen andre dessverre, håper de blir friske sånn at de kan være der mandag- onsdag i alle fall og da skal de sørge for maten resten av dagene ,det hjelper jo,men likevel mye. Men siden vi må betale uansett, tenker jeg at vi like godt kan dra. De andre vennene våre skal til utlandet Anonymkode: 8edd6...ab3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 22. februar 2022 Dn andre familien må bruke reiseforsikringen på sin del av hytteleien. Dere skal jo ikke lide pga de er syke. Anonymkode: e4e32...7b6 52 8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Hva er egentlig spørsmålet ditt? Som du sier, dere må uansett betale. Hvorfor skulle dere da ikke dra? Anonymkode: 2812f...659 5 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Dere skal betale 20000 for hytte og lurer på hva for noe? Om det var dumt? Anonymkode: 3a2ea...bf7 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 Ok, takk for at du informerer oss 🤷♀️ Anonymkode: 3f9de...143 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dn andre familien må bruke reiseforsikringen på sin del av hytteleien. Dere skal jo ikke lide pga de er syke. Anonymkode: e4e32...7b6 Takk det har jeg ikke tenkt på, det skal jeg si fra med engang i morgen Anonymkode: 8edd6...ab3 3
Perleblomst Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Håper de er enig i å bruke forsikring. Om dere ikke har en skriftlig avtale/melding så kan de nekte.
altflyter Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 Den andre familien må bruke reiseforsikringen sin. De må uansett betale halvparten av summen som avtalt. Hvilke venner avlyser og lar dere sitte igjen med regningen? 28 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 Er drt ikke like greit å få vannkopper overstått? Det har gått mye hånd- fot- og munnsyke de siste mnd. Sikker på at det ikke er dette? Ligner veldig på vannkopper men klør ikke, og ikke slitsomt når prikkene har rue, som er snakk om noen dager. Men enig med de andre her, den familien må bruke reiseforsikringen sin. Anonymkode: ec00e...ae5 11
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Er drt ikke like greit å få vannkopper overstått? Det har gått mye hånd- fot- og munnsyke de siste mnd. Sikker på at det ikke er dette? Ligner veldig på vannkopper men klør ikke, og ikke slitsomt når prikkene har rue, som er snakk om noen dager. Men enig med de andre her, den familien må bruke reiseforsikringen sin. Anonymkode: ec00e...ae5 Ikke slitsomt med smittsomt 😅 Anonymkode: ec00e...ae5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #11 Skrevet 23. februar 2022 altflyter skrev (1 time siden): Den andre familien må bruke reiseforsikringen sin. De må uansett betale halvparten av summen som avtalt. Hvilke venner avlyser og lar dere sitte igjen med regningen? Hvis de må betale bør de jo kreve å få være der. Men det vil ikke ts la dem, fordi hun er redd smitte 🙄 Anonymkode: 695f5...3b2 3
Gjest Adobyen Skrevet 23. februar 2022 #12 Skrevet 23. februar 2022 (endret) Hvis begge familiene var blitt syke da? Ville dere ikke betalt noe da? Jo, det må betales, og det må dere jo uansett. Halvparten på hver (hvis det var dealen opprinnelig) Endret 23. februar 2022 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #13 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi fikk beskjed i dag at begge de 2 voksne + 2 av barna hadde fått sikkelig feber og forkjølelse de 2 voksne, mens barna på 5 og 3 haddde fått vannkopper, så nå får vi ikke vert sammens med de i vinterferien, Vi har leid hytte sammen Fredag-Onsdagen, og vet jo ikke om de er friske til det, kan nok glemme helga i alle fall. Vi har en baby på 5mnd og tvillinger på 4, som ikke har hatt vannkopper, så vi ønsker ikke og utsette de for det, og som min venninne sa det kan ta ca en uke før de tørke inn sånn de skal får man møter andre + at begge har høy feber nå. Så hva gjør vi? er for sent og avbestille, vi må betale det vi skal uansett, blir ca 20.000 på meg og min mann da og det er ufattlig mye, vi har råd og vi er heller ikke sure på dem, man kan jo ikke bestemme om man skal være syk eller ikke. Vi har spurt min søster og mannens bror ,men begge hadde andre planer i ferien, så da har vi ikke noen andre dessverre, håper de blir friske sånn at de kan være der mandag- onsdag i alle fall og da skal de sørge for maten resten av dagene ,det hjelper jo,men likevel mye. Men siden vi må betale uansett, tenker jeg at vi like godt kan dra. De andre vennene våre skal til utlandet Anonymkode: 8edd6...ab3 Hvis det er sånn at de føler seg friske og vil reise så bør de gjerne få lov til det. Dere kan eventuelt da dele dere i to. Dere tar helgen og de dagene i uken. Hvis det er sånn at de mener de er for syke til å reise så skal jo begge betale uansett. De bør prøve å bruke reiseforsikringen sin. Men ikke sikkert det går. Anonymkode: 264e5...f36 6 2
Skalperud Skrevet 23. februar 2022 #14 Skrevet 23. februar 2022 Har den andre familien reiseforsikring? Det gjelder ved forhåndsbetalte reiser…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #15 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er drt ikke like greit å få vannkopper overstått? Det har gått mye hånd- fot- og munnsyke de siste mnd. Sikker på at det ikke er dette? Ligner veldig på vannkopper men klør ikke, og ikke slitsomt når prikkene har rue, som er snakk om noen dager. Men enig med de andre her, den familien må bruke reiseforsikringen sin. Anonymkode: ec00e...ae5 Nei, det er ikke greit å smitte barn under 1 år med vannkopper. Da får de det mest sannsynlig igjen som helvetesild når de blir større. Anonymkode: 084dd...bfd 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #16 Skrevet 23. februar 2022 De må jo betale sin del, noe annet ville jo vært merkelig. Anonymkode: 5ddd5...672 2
Enmanelskeråhate Skrevet 23. februar 2022 #17 Skrevet 23. februar 2022 Begge må jo betale likevel, dere kan evt ta helgen og de søn-ons hvis dere ikke ønsker å utsettes for smitte 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #18 Skrevet 23. februar 2022 Ikke konstruktivt svar men: Jeg har også opplevd det samme, har bestilt og betalt for andre, som har måttet avlyse ting pga sykdom. Det er grunnen til at jeg nå er nøye med å få vippset summen fra de andre som skal være med med en gang jeg bestiller. Slik at det ikke blir mitt økonomiske tap hvis de av en eller annen grunn i fremtiden ikke blir med likevel. Støtter at dere kan dele opp ferien i to deler, eller hør med den andre familien hva de foreslår. Anonymkode: e954e...8a4 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #19 Skrevet 23. februar 2022 Sikker på at det er vannkopper? Coronavirus kan gi utslett hos barn. Ville heller blitt hjemme enn å dra sammen med dem og bli liggende syk hele vinterferien. Men enig i at begge må betale uansett, hadde de bestilt alene måtte de jo gjort opp, forhåpentligvis med forsikring. Det går ikke an å dytte hele regningen over på dere. Anonymkode: ba846...a52 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #20 Skrevet 23. februar 2022 De må jo likevel betale sin del. Med mindre det er slik at de vil reise men dere ikke lar de fordi dere ikke vil bli smittet. Da tenker jeg dere bør betale alt selv. Anonymkode: 31d0f...07f 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå