AttilaTheHun Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Dostojevskij, Niccolo Machiavelli, Tolstoj, Italo Svevo, Marcel Proust, Mikhail Lermontov, Aleksandr Pusjkin, Ivan Turgenev og Victor Hugo 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Har helt hekta på Dostojevskij nå! Leste igjen "Brødrene Karamasov" nå for litt siden, og den var enda bedre andre gangen. Begynte på nytt med "Forbrytelse og straff" i går faktisk. Har aldri lest "De besatte", så den blir den neste. Leste også nylig Tsjekhovs "Måken", og "Onkel Vanja", begge for første gang. Ble utrolig fascinert. Så jeg kommer til å utforske mer av Tsjekhov. Ser ut som jeg har fått litt sansen for eldre, russisk litteratur. Anonymkode: 2d3aa...513 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Jeg har ingen høylitterære ambisjoner eller sterk trang til å kjenne til alle de russiske klassikerne, så mine "må lese-forfattere" er Jørn Lier Horst, Anne Holt, Lars Mytting, Hans Olav Lahlum (krimbøkene, ikke alt innen sakprosa), Gunnar Staalesen, Arnaldur Indriðason, Bjørn Hatterud og Janne Stigen Drangsholt. Mest krim, men jeg setter også pris på knakende god historiefortelling (Mytting) og klok sakprosa (Hatterud). Anonymkode: 9cf5a...705 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Yrsa Sigurðardóttir! Anonymkode: 1f8d3...df7 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 Aleksandr Solzjenitsyn - Gulag-arkipelet Anonymkode: 19fdb...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Skrevet 26. februar 2022 Michel Houellebecq, leser hver gang han gir ut ny bok. Selv om noen av kvinnesynene han forfekter kan gjøre meg hoppende forbanna, klarer jeg som regel lese videre og synes resten av historiene er svært gode. Anonymkode: edb7f...d76 1 1
AttilaTheHun Skrevet 26. februar 2022 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har helt hekta på Dostojevskij nå! Leste igjen "Brødrene Karamasov" nå for litt siden, og den var enda bedre andre gangen. Begynte på nytt med "Forbrytelse og straff" i går faktisk. Har aldri lest "De besatte", så den blir den neste. Leste også nylig Tsjekhovs "Måken", og "Onkel Vanja", begge for første gang. Ble utrolig fascinert. Så jeg kommer til å utforske mer av Tsjekhov. Ser ut som jeg har fått litt sansen for eldre, russisk litteratur. Anonymkode: 2d3aa...513 Har lest alt av Dostojevskij og favoritten er nok Brødrene Karamasov. Bare elsker forordene til Dostojevskij, det får meg til å bli så spent. 1
Angeleye Skrevet 26. februar 2022 #8 Skrevet 26. februar 2022 Jeg må lese alt som blir gitt ut av Tore Renberg, Karl Ove Knausgård og Haruki Murakami. Har også lyst å lese alt av Dostojevskij, men der har jeg fortsatt en lang vei å gå 🤣 2
Rumle Skrevet 26. februar 2022 #9 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Michel Houellebecq, leser hver gang han gir ut ny bok. Selv om noen av kvinnesynene han forfekter kan gjøre meg hoppende forbanna, klarer jeg som regel lese videre og synes resten av historiene er svært gode. Anonymkode: edb7f...d76 Kan du anbefale en av bøkene hans til meg som aldri har lest ham før? 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. februar 2022 #10 Skrevet 26. februar 2022 Nicci French. Jussi Adler-Olsen. Lars Kepler. Johan Theorin. Yrsa Sigurðardóttir Tom Egeland
Vampyrina Skrevet 28. februar 2022 #11 Skrevet 28. februar 2022 Lars Saabye Christensen Jussi Adler Olsen Jørn Lier Horst Ketil Bjørnstad Jørgen Jæger Erika Fatland 1 1
Gjest Ghostface Skrevet 28. februar 2022 #12 Skrevet 28. februar 2022 Stephen King og Dean Koontz. De har vært med meg siden tidlig ungdom.
Lill3My Skrevet 28. februar 2022 #13 Skrevet 28. februar 2022 En liten miks av norske og ikke-norske, gammelt,nytt,moderne og klassisk... Har helt sikkert glemt noen også Haruki Murakami Jo Nesbø Simon Stranger Tore Renberg Ragnar Hovland Erika Flatland Agnes Ravatn Marian Keyes Liane Moriarty Benedict Wells Erika Flatland Emily Bronte Charles Dickens Tolstoy Dostojevskij 3
Mytomann Skrevet 28. februar 2022 #14 Skrevet 28. februar 2022 Ivanka Trump, dere kan høre utdrag markert i rødt https://www.amazon.com/Women-Who-Work-Rewriting-Success/dp/0735211329 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #15 Skrevet 28. februar 2022 AttilaTheHun skrev (På 22.2.2022 den 22.59): Dostojevskij, Niccolo Machiavelli, Tolstoj, Italo Svevo, Marcel Proust, Mikhail Lermontov, Aleksandr Pusjkin, Ivan Turgenev og Victor Hugo Leste de fleste her da jeg var ung, altså 16-25 år. Ikke noe behov for å lese de på nytt fordi jeg aldri leser bøker på nytt. Mye norsk man bør lese: KnutHamsun Sigrid Undset Karl Ove Knausgård Helga Flatland Erika Fatland Amalie Skram Simon Stranger Jon Fosse Anonymkode: e18ec...9ad 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #16 Skrevet 28. februar 2022 Jan Roar Leikvoll Anonymkode: dc6d6...a39 1
Motelvibes Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 Lill3My skrev (På 28.2.2022 den 22.08): En liten miks av norske og ikke-norske, gammelt,nytt,moderne og klassisk... Har helt sikkert glemt noen også Haruki Murakami Jo Nesbø Simon Stranger Tore Renberg Ragnar Hovland Erika Flatland Agnes Ravatn Marian Keyes Liane Moriarty Benedict Wells Erika Flatland Emily Bronte Charles Dickens Tolstoy Dostojevskij God liste! 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #18 Skrevet 6. juni 2022 Lill3My skrev (På 28.2.2022 den 22.08): En liten miks av norske og ikke-norske, gammelt,nytt,moderne og klassisk... Har helt sikkert glemt noen også Haruki Murakami Jo Nesbø Simon Stranger Tore Renberg Ragnar Hovland Erika Flatland Agnes Ravatn Marian Keyes Liane Moriarty Benedict Wells Erika Flatland Emily Bronte Charles Dickens Tolstoy Dostojevskij Kanskje du kan ha glemt Agathe Christie, John Irving eller Isabell Allende?:) Anonymkode: 8a4c9...49b 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #19 Skrevet 6. juni 2022 Jeg vil tilføre Astrid Lindgren. Tenker da særlig på bøkene for større barn. hvem kan vel ikke la være å elske Mio min Mio, Brødrene Løvehjerte, Ronja Røverdatter og Sunnaneng?❤️ Syns ellers Herborg Wassmo fortjener en plassering. Hun skriver mye bra innen mange sjangre og viktige tema. «Et glass melk takk»💔 Anonymkode: 8a4c9...49b 2 2 1
Maestro Skrevet 6. juni 2022 #20 Skrevet 6. juni 2022 Jeg er på bok 5 av de syv søstre av Lucinda riley. Kjekke bøker og lettlest. Liker og bøker der man kan relatere til det som skjer i boken. Kjøpte min første bok i fjor, som heter "forventning" av Anna Hope. Er hennes første bok. Likte den veldig godt Kom og over en forfatter, i samme gate. Som heter Sally roonie. Skal lese ferdig de syv søstre, før jeg begynner på Sally sine bøker. ☺️ Mens kjæresten min , som liker mer historie og krim. Med min hjerne som sliter og huske(dårlig arbeidsminne pga ADHD), å henge med når det er mye navn, datoer og hendelser, så er typiske "jentebøker" helt prima, da jeg er veldig glad i og lese. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå