Gå til innhold

Er dere med på aktiviteter utenom arbeidstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobben har penger i potten og ønsker og finne på noe gøy med alle sammen. Åpent for forslag fra alle kanter. 

Jeg trives godt på jobb med gode kollegaer, men jeg ønsker ikke og bruke en fridag sammen med dem.

Ikke ofte dette skjer men likevel. Hva tenker dere? Greit og takke nei? 

Anonymkode: 55886...756

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er jeg gjerne med på. Jeg synes det er hyggelig, og det er bra for arbeidsmiljøet. 

Anonymkode: 9ac9b...a33

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Greit. Du kan bruke din fritid på det du vil. På den andre side taper du noe på det. Det kollegiale

Anonymkode: cb3a8...50d

• Liker 2
Skrevet

Hyggelig om det er en sjelden gang, altså 1-2 ganger i halvåret. Ellers ikke så ofte. 

Anonymkode: 5fa64...cf9

• Liker 5
Skrevet

Er med på en middag 1-2 ganger i året av ren plikt, alt annet utgår.

Anonymkode: a46e3...c3b

Skrevet

Nei.

Anonymkode: 04ea7...18a

Skrevet

Jeg blir med på slike ting hvis det passer og det ikke koster meg noe. Har nettopp fått invitasjon til vinsmaking med jobben, men det må vi i så fall betale selv. Det gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 38c7d...127

• Nyttig 1
Skrevet

Jobben vår er veldig generøs og betaler for veldig mange morsomme aktiviteter i løpet av året. Stort sett er alle med. Jeg også - fantastisk gjeng :)

Anonymkode: 65a9e...09c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes aktiviteter med jobb utenfor jobb er med å bygge godt samhold. Så jeg er med på det jeg har anledning til å være med på. Vi har div aktiviteter 3-4 ganger i løpet av året. Aldri tenkt på at jeg ofrer fritiden min. Tenker at det er supert å bli kjent med kollegaer utenfor jobb også

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er alltid med når det passer.

Synes det gir mye å kjenne kollegaer på den måten. Merker også samarbeidet blir bedre, og at man bryr seg mer om hverandre, for eksempel ved sykdom, eller andre utfordringer. Er kjekt at det å være på jobb også føles som å møte venner. Man bruker tross alt mange timer der. 

Anonymkode: 4d2ab...57a

• Liker 5
Gjest Villfisker
Skrevet

Hadde jeg aldri giddet. Jobb er jobb. Fritid er fritid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jobben har penger i potten og ønsker og finne på noe gøy med alle sammen. Åpent for forslag fra alle kanter. 

Jeg trives godt på jobb med gode kollegaer, men jeg ønsker ikke og bruke en fridag sammen med dem.

Ikke ofte dette skjer men likevel. Hva tenker dere? Greit og takke nei? 

Anonymkode: 55886...756

Jeg takker alltid høflig nei til slikt. Jeg orker ikke ha jobben rundt meg 24/7.

Anonymkode: 65241...02b

• Liker 3
Skrevet

Ja, men ikke med kolleger. De står selvsagt fritt til å hive seg på, men de er ikke interessert.

Anonymkode: d45fb...4dc

Skrevet

Nei.

Jeg tilbringer allerede 5 dager i uka sammen med kollegaene mine, og har konstant dårlig samvittighet for at jeg ikke har nok tid til familien min og vennene mine. Jeg har altså ikke anledning til å bruke det minimale jeg har av fritid sammen med kollegaene mine. 

Da jeg hadde hjemmekontor pga. corona, derimot, hadde jeg gjerne deltatt på kollegialt samvær i fritiden (dersom det hadde vært mulig) Ikke bare fordi jeg da faktisk hadde lyst til å treffe kollegaene mine igjen, men også fordi jeg da hadde mer fritid og mindre dårlig samvittighet pga. for lite tid sammen med familien min. 

Anonymkode: ade19...999

• Liker 1
Skrevet

Mannen stiller ofte opp på sin arb.plass og jeg blir med når det er med koner. Ingen av oss har lyst 😅 Men gjør det fordi det er viktig mtp lønnsforhandlinger osv. Hele bedriften er litt «gutteklubben grei» og hvis man ikke forstår de sosiale kodene på jobb og jatter med, så faller man utenfor mtp lønn og frynsegoder. Ingen som sier det høyt, men sånn er det. Er relativt ofte fisketur til Nord, hotellhelg i oslo, hyttetur, osv osv. 

Min bedrift har ikke hatt noen sosiale treff, men sikkert fordi det er en familiebedrift. De omgås jo utenom arb.tid og har sikkert ikke noe behov for noe mer. Og vi som ikke er i den familien klager ikke så ..😅

Anonymkode: 4d93b...1c9

Skrevet

Blir som regel med på sommerfest og julebord. Resten holder jeg meg unna. Er ikke interessert i å bruke fritiden min på jobb

Anonymkode: 15724...a80

Skrevet

Jeg liker det ikke, men jeg stiller opp for å ivareta det sosiale miljøet på jobben. 

Heldigvis er det ikke så ofte på min jobb. Det er mye sosiale tilstelninger, men ikke som det er forventet at mange skal stille på. Det er det bare noen få ganger i året. 

Jeg har ikke noe behov for å sosialisere med kollegaer på fritiden, og synes det er irriterende å bruke tid på det. Men jeg ser viktigheten av å stille opp innimellom. 

Anonymkode: a68ea...50f

Skrevet

Ja, noen ganger. Ikke alltid, men viktig å bli med iblant i det minste, noe annet er karrieremessig selvmord. 

Anonymkode: be0f9...b64

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir med om mulig når min avdeling gjør noe sosialt. Er også med på større sosiale ting som skjer. Vi har bl.a. julebord og en helg i utlandet. Rett og slett fordi de andre avdelingene har kontorer andre steder så jeg vet ikke hvem disse kollegaene er. Har bare et navn pga mail/tlf. 

Anonymkode: caaba...9a3

Skrevet

Jeg er med når avdelingen min gjør noe sosialt. Det er ofte kombinert med noe faglig, så da "må" jeg være med. Men det pleier å være veldig hyggelig, og skjer ikke så ofte. Jeg deltok på flere sosiale ting for 4-5 år siden. Da var vi en fast gjeng som pleide å dra igang lønningspils osv. Uformelle og helt frivillige aktiviteter, Men korona + omorganisering fikk slutt på det. 

Anonymkode: a4d72...144

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...