AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Hva gjør jeg. Han har samvær med barnet sitt kun en dag og hatt det siden barnet var 20mnd, er 9 år nå. Men han vil ha mer samvær,men jeg sier Nei, barnvernet mer også at han ikke skal ha mer. Men han er veldig truende og sint og sier at han skal skaffe seg advokat og gå rettens vei. Hvor stor sjans er det for han får hovedomsorgen for barnet vårt? Han har ikke fast jobb eller inntekt, de snakker i tlf daglig og far lover barnet mye som barnet aldri ser noe til og han sier at barnet skal komme og sove hos han, men barnet er også veldig mammadalt og sterkt knyttet til meg og min familie Anonymkode: 05101...edd 1 1
AttilaTheHun Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva gjør jeg. Han har samvær med barnet sitt kun en dag og hatt det siden barnet var 20mnd, er 9 år nå. Men han vil ha mer samvær,men jeg sier Nei, barnvernet mer også at han ikke skal ha mer. Men han er veldig truende og sint og sier at han skal skaffe seg advokat og gå rettens vei. Hvor stor sjans er det for han får hovedomsorgen for barnet vårt? Han har ikke fast jobb eller inntekt, de snakker i tlf daglig og far lover barnet mye som barnet aldri ser noe til og han sier at barnet skal komme og sove hos han, men barnet er også veldig mammadalt og sterkt knyttet til meg og min familie Anonymkode: 05101...edd Han trenger terapi, han er ikke helt frisk. Kanskje livserfaring som har påvirket han eller noe? Han må nok få lov til å krige for sin rett for barna, men ellers så synes jeg han burde få litt hjelp, og at du burde forstå han litt bedre. Høre på hans meninger osv 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Itpd67 skrev (1 minutt siden): Han trenger terapi, han er ikke helt frisk. Kanskje livserfaring som har påvirket han eller noe? Han må nok få lov til å krige for sin rett for barna, men ellers så synes jeg han burde få litt hjelp, og at du burde forstå han litt bedre. Høre på hans meninger osv Han hadde ikke bra barndom, en far som var alkoholiker og en mor som slet mye pyskisk, han kom etterhvert i fosterhjem,jeg lytter og prøver og hjelpe mye,men det hjelper sjelden noe, har til og med hjelp han med og søke jobber Anonymkode: 05101...edd 1 2
AttilaTheHun Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han hadde ikke bra barndom, en far som var alkoholiker og en mor som slet mye pyskisk, han kom etterhvert i fosterhjem,jeg lytter og prøver og hjelpe mye,men det hjelper sjelden noe, har til og med hjelp han med og søke jobber Anonymkode: 05101...edd Ja, akkurat. Han har jo ikke hatt den perfekte farsfiguren, men kan relatere mye også. Faren min hadde en forferdelig barndom. Faren hans slukna sigaretter på ryggen hans, slo han, prøvd å drepe han altså alt det der. Sånne mennesker har ofte løfter som dem ikke greier å forholde seg til som f.eks jeg skal kjøpe en ny sykkel til deg. Dem vil, men får det ikke til. Bra at han får støtte fra deg! Tror nok ikke dette hadde skjedd hvis han hadde ordentlige foreldre som var der for han i barndommen.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 Itpd67 skrev (Akkurat nå): Ja, akkurat. Han har jo ikke hatt den perfekte farsfiguren, men kan relatere mye også. Faren min hadde en forferdelig barndom. Faren hans slukna sigaretter på ryggen hans, slo han, prøvd å drepe han altså alt det der. Sånne mennesker har ofte løfter som dem ikke greier å forholde seg til som f.eks jeg skal kjøpe en ny sykkel til deg. Dem vil, men får det ikke til. Bra at han får støtte fra deg! Tror nok ikke dette hadde skjedd hvis han hadde ordentlige foreldre som var der for han i barndommen. Nei helt enig. Men må likevel tenker på mitt barns beste Anonymkode: 05101...edd 3 2
AttilaTheHun Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei helt enig. Men må likevel tenker på mitt barns beste Anonymkode: 05101...edd Barnets beste er nok at den får se begge foreldrene sine. Husk at en far har en viktig rolle i barnets liv. Som f.eks ting den vil snakke med sin far om og ting den vil snakke med deg om, At barnet skaper bånd med faren sin er fantastisk, men hvis ikke, da kan dette få konsekvenser for oppveksten til barnet 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 En rettsak koster mer enn 100.000 for hver av partene. Advokat tar ca 1500 timer. Det skumle er hvis han får fri rettshjelp. Da kan han terrorisere deg i åresvls Anonymkode: d8550...1c3 2
AttilaTheHun Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 Dersom barnet vokser opp uten faren sin, så får de oftere dårlig selvtillit og har vanskeligere for å etablere nære relasjoner til andre. Disse barna kan generelt også få vanskeligere for å håndtere følelsene sine.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 Han spiller på frykten din. Om barnet er 9 år, så skal barnets mening tillegges en god del i fordeling av samvær. Etter 12 år er det enda mer. Om barnevernet er på din side og samværet alltid har vært slik, så har du ingenting å frykte. Se ham beint inn i øynene og si "Nei. Det blir garantert megling først, Kjetil, så hvis det er dét du ønsker, så for all del. Dette kommer aldri frem til retten, men du må gjerne forsøke." Også sover du veldig godt. Anonymkode: 56772...a29 13 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 Tusen takk for alle svar Hvis barnet skulle velge barnet valgt meg, Det har barnet sagt til barnevernet selv, jeg snakker ikke med barnet om slik. Men barnet skal få ha kontakt med far, ikke tenkt til og nekte det i hele tatt, men det blir kun med de 7 timene som er nå. han får nok frihjelp, han får bare 4000 og noe i mnd Anonymkode: 05101...edd 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 Bare jatt med. Han kommer med trusler og ikke mer enn det. Det er fint det er noe samvær og et mål kan være at samværet øker noe med tid, om far er istand til det. Vil ikke gutten så må selvsagt det taes hensyn til. Anonymkode: 696bf...a99 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #12 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare jatt med. Han kommer med trusler og ikke mer enn det. Det er fint det er noe samvær og et mål kan være at samværet øker noe med tid, om far er istand til det. Vil ikke gutten så må selvsagt det taes hensyn til. Anonymkode: 696bf...a99 ja jeg gjør det. nei barnet ønsker ikke mer samvær, hadde en kjempe vanskelig periode i høst da pappan sa veldig mye til barnet og da fikk barnet mye hjelp av barnevernet og snakke om ting, barnet er flink til og snakke til meg også,men barnevernet er nok flinkere til og talke slike sitasjoner enn meg Anonymkode: 05101...edd 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #13 Skrevet 22. februar 2022 Jeg kan forstå at barnet bare var hos far 1 dag i uka da det var baby. Men hva er grunnen til at det fortsatt bare er samvær 1 dag når barnet nå er blitt 9 år? Det normale er jo at samværet med far utvides ettersom at barnet blir eldre. Du skriver at barnevernet mener at det bør være slik. Vil det si at Barnevernet er inni bildet her? Hvorfor er de det? Anonymkode: 47b4b...d10
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #14 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan forstå at barnet bare var hos far 1 dag i uka da det var baby. Men hva er grunnen til at det fortsatt bare er samvær 1 dag når barnet nå er blitt 9 år? Det normale er jo at samværet med far utvides ettersom at barnet blir eldre. Du skriver at barnevernet mener at det bør være slik. Vil det si at Barnevernet er inni bildet her? Hvorfor er de det? Anonymkode: 47b4b...d10 barnvernet er i bilde pga jeg ønsket hjelp og veileding ang far, er ingen annen grunn, og de har prøvd og få til møte med faren også,men han nekter og møte dem. Anonymkode: 05101...edd 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #15 Skrevet 22. februar 2022 Så lenge du har barnevernet på din side, skal det mye til for at han får hovedomsorgen. Men det kan være samværet økes, men da med tilsyn for en periode. Ofte går saker over tid, så det kan være at det blir en del observasjonssamvær mellom barn og far, og barn og mor. På den måten kan også samværet økes. Hvem som helst kan få fri rettshjelp. Advokat søker om det. Jeg fikk det selv om jeg var godt over grensen. Antakeligvis fikk jeg det fordi bf har saksøkt så mange ganger uten å nå fram. Anonymkode: 4c5c4...43e 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #16 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge du har barnevernet på din side, skal det mye til for at han får hovedomsorgen. Men det kan være samværet økes, men da med tilsyn for en periode. Ofte går saker over tid, så det kan være at det blir en del observasjonssamvær mellom barn og far, og barn og mor. På den måten kan også samværet økes. Hvem som helst kan få fri rettshjelp. Advokat søker om det. Jeg fikk det selv om jeg var godt over grensen. Antakeligvis fikk jeg det fordi bf har saksøkt så mange ganger uten å nå fram. Anonymkode: 4c5c4...43e Takk for svar. Ja barnevernet trygger meg veldig de også og sier det er svært lite sannsynlighet han får mer samvær og ikke minst hovedomsorgen. Anonymkode: 05101...edd 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #17 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva gjør jeg. Han har samvær med barnet sitt kun en dag og hatt det siden barnet var 20mnd, er 9 år nå. Men han vil ha mer samvær,men jeg sier Nei, barnvernet mer også at han ikke skal ha mer. Men han er veldig truende og sint og sier at han skal skaffe seg advokat og gå rettens vei. Hvor stor sjans er det for han får hovedomsorgen for barnet vårt? Han har ikke fast jobb eller inntekt, de snakker i tlf daglig og far lover barnet mye som barnet aldri ser noe til og han sier at barnet skal komme og sove hos han, men barnet er også veldig mammadalt og sterkt knyttet til meg og min familie Anonymkode: 05101...edd Bare la han gjøre det, la han gjennomføre trusselen sin. Du printer ut alle meldinger og evt andre bevis så stiller han veldig svakt. Anonymkode: 7e7d1...2f2 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #18 Skrevet 23. februar 2022 Itpd67 skrev (9 timer siden): Dersom barnet vokser opp uten faren sin, så får de oftere dårlig selvtillit og har vanskeligere for å etablere nære relasjoner til andre. Disse barna kan generelt også få vanskeligere for å håndtere følelsene sine. Det kan så være, men da må man jo se på hvilke reelle alternativer man har. Klart at det beste er to oppegående og fine foreldre, men det er jo ikke sånn det alltid er. Dersom den faren man tilfeldigvis har fått utdelt her i livet er alvorlig psykisk syk, voldelig, truende og ustabil - så vil jo det ha mye større negative konsekvenser for barnet å bli tvunget til samvær, enn om man ikke møter far i det hele tatt. Selv om ingen av delene er ideelt, må man velge det minst skadelige alternativet. Man kan ikke bare peke på at det kan være skadelig å vokse opp uten en far, uten å samtidig ta i betraktning skadene man kan få av å ha en veldig dårlig far. Anonymkode: 4003d...917 7 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #19 Skrevet 23. februar 2022 Itpd67 skrev (9 timer siden): Dersom barnet vokser opp uten faren sin, så får de oftere dårlig selvtillit og har vanskeligere for å etablere nære relasjoner til andre. Disse barna kan generelt også få vanskeligere for å håndtere følelsene sine. Hvordan er det for et barn å vokse opp med en far som ikke holder ord og som terroriserer mor da? De fleste barn bør vokse opped sine foreldre, men noen barn bør få slippe. Jeg snakker av erfaring. Anonymkode: 7e7d1...2f2 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #20 Skrevet 23. februar 2022 Itpd67 skrev (9 timer siden): Dersom barnet vokser opp uten faren sin, så får de oftere dårlig selvtillit og har vanskeligere for å etablere nære relasjoner til andre. Disse barna kan generelt også få vanskeligere for å håndtere følelsene sine. Tull. Link til norsk forskning på dette? Anonymkode: 560c9...3d7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå