AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Noen her som har noen erfaringer med å ha fissur under svangerskap? Var plaget med denne fissuren av og på før jeg ble gravid, men etter jeg ble gravid så ble det enda verre, nå fungerer ikke lukkemuskelen pga fissuren og smertebe er utholdelige😩 får ikke time hos lege før langt uti mars og jeg føler meg helt hjelpesløs. Gjør så vondt og jeg vet ikke hva jeg kan behandle dette med mens jeg går gravid, vet ikke hva jeg skal gjøre for å få lukkemuskelene til å fungere igjen, de stanger imot når jeg prøver å ta i for å gjøre nr to, for de har kobla seg ut på en måte. Noen som har noen tips eller råd mot å behandle dette mens man er gravid? Salver osv? Har gått på movicol for å få avføringer litt mer flyende og har hele veien hatt et veldig bra kosthold. Håper noen med erfaringer kan hjelpe her. For jeg klarer ikke noe snart. Anonymkode: b0126...699
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Er det fastlege eller spesialist du ikke får time hos? For det høres jo ikke ut som noe som kan vente i ukesvis og da kan du ringe fastlegekontoret når de åpner og få en akutt-time. Du skal også bli prioritert som gravid (men usikker på om det da kun gjelder gravidplager - men man skal visstnok få time innen en uke om man er gravid). Anonymkode: bb69d...094 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Jeg leste engang at en skulle ta en tørket ert med vaselin og legge den innfor i anus til den falt ut av seg selv. Hvorfor dette skulle virke skjønte jeg ikke helt. Men det er kanskje verdt forsøket. Anonymkode: 99cdc...426
Fjelltopp Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Du kan ikke vente så lenge. Da må du ringe legekontoret ditt med engang de åpner å få en hastetime, da kommer du til samme dag. Ellers må kjøre til legevakten, de kan muligens få deg inn på sykehus avhengig av hvor alvorlig fisturen har blitt, i beste fall hjelpe deg med smertene.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 Jeg sliter litt med det samme og bruker bare sheriproct når det står på som verst. Bruker også sånne A-wipes når jeg har vært på do, eller går i dusjen for å unngå å tørke så mye. Hadde som de over her ringt legekontoret og sagt at du ikke kan vente med time og at du trenger en akutt-time. Du kan ikke gå rundt å ha det så vondt. Anonymkode: a2fc6...f3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå