Gå til innhold

Nytt bad-farge på armaturer/blandebatteri

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bygger hus, og skal nå velge farge på armaturer til vask og dusj. Står mellom matt sort og krom. Synes egentlig matt sort er veldig fint, men redd det er en trendgreie jeg har blitt litt påvirket av 😅 Det er et funkishus. Flisene på veggene er hvite og gulvet grå/beige. Hvitt toalett og vask, eikeinnredning.

Noen som har tips til hva som er lurt å velge? 

Anonymkode: 91218...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også at matt sort er finest  i armaturer akkurat nå  Men det er nok en trend.  Om noen år vil vi tenke at: Huff, så typisk 2022!  Hvis du kjøper dyre merker ville jeg heller gått for krom.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk for sort matt stil fra vikingbad, og elsker det. Alt som kunne vært krom er sort matt. Synest at krom er veldig kjedelig, men det er min smak. Men, du ser skitten på sort matt utrulig raskt, det er greit å væra klar over 😅 

Anonymkode: daac2...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte også matt sort til hvit vask. Elsker det! Har hatt krom i alle år, så det var godt å velge noe annet. 

Anonymkode: 08fc5...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sort matt armatur, og i dusjen har sortfargen forsvunnet der hvor vi legger såpa 🤷‍♀️ (det er ingen hyller i dusjen) 

Aner ikke merke eller kvalitet siden det var forrige eier som pusset opp badet (det er nå 8 år gammelt, men armaturet har vært stygt i noen år)

Anonymkode: a3f26...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat stått med samme vurdering. Vi endte med stål på kjøkken og svart på bad. Det er ikke så synlig. Pusset opp bad i 2017 og et annet bad nå, og kjenner egentlig at jeg allerede er litt lei av det svarte på badet fra 2017, men endte uansett med det på det nye badet også 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har sort matt armatur, og i dusjen har sortfargen forsvunnet der hvor vi legger såpa 🤷‍♀️ (det er ingen hyller i dusjen) 

Aner ikke merke eller kvalitet siden det var forrige eier som pusset opp badet (det er nå 8 år gammelt, men armaturet har vært stygt i noen år)

Anonymkode: a3f26...286

Ja, det er viktig at TS velger noe som er innfarget med svart og ikke bare svart utenpå. Vi har noe fra Tapwell som har holdt seg helt fint, mens på det vi har fra Vikingbad har det forsvunnet siden det bare er svart belegg utenpå. Tror Tapwell sitt er innfarget.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selv avgjøre om du vil ha trend eller klassisk, da... jeg syns sort er utrolig harry og mener det er en trend som snart er ferdig. Men om du elsker sort og vil gjøre det selv når trenden er over så er det jo noe annet. 

Anonymkode: 5a631...392

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser absolutt alt av flekker på matt sort. Hvis du liker å vaske hver dag er det sikkert et fint valg🤔 

Anonymkode: d9829...270

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her valgte vi lyst bad og krom når vi bygde for fem år siden. Mørke betongfliser har aldri vært min greie, og hadde blitt deprimert av mørkt bad med svarte detaljer. Krom er klassisk og du blir ikke lei - og det er lett å få noe i samme farge dersom noe må byttes om noen år. Dessuten passer det med knappen på do, dopapirholderen, armaturet til badekaret og alle smådetaljer som klips og håndtak på glassdører mm. Det går rett og slett til alt.

Så jeg ville absolutt gått for krom.

Anonymkode: a6611...d5f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...