Gå til innhold

4 års kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få det ut...var på 4 års kontroll med barnet i dag og alt gikk veldig fint, helt til barnet skulle veies og måles...for et par uker siden så slo barnet ryggen sin da døren inn til soverommet løsnet fra hengselen og falt over ryggen til barnet og lagde skrammer nedover ryggen, når helsesykepleier så dette spurte hun barnet hva som hadde skjedd og fikk til svar at døra hadde truffet ryggen til barnet, jeg kunne bekrefte dette og forklarte hva som hadde skjedd..men følte at helsesykepleier ble så mistenksom..fikk spørsmål om når dette hadde skjedd å sånn....jeg vet jo hva som har skjedd, men klarer ikke riste av meg tanken om at helsesykepleier ikke stoler på det...og nå sitter jeg her livredd for at det skal bli sendt inn bekymringsmelding...vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men er bare så redd nå...

Anonymkode: a6e3e...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det datt en hel dør over barnet så var dere kanskje hos lege? 

Det er jo naturlig at de spør hva som har skjedd når et barn har store skrammer på ryggen, men det er jo heller ikke uvanlig at barn skrubber seg så det går sikkert fint. Og om de melder dere så har dere jo ikke gjort noe galt og det kommer til å gå bra :)

Anonymkode: 4ff10...f02

• Liker 2
Skrevet

Du bør heller syntes det er fint at noen bryr seg om barnet ditt, og spør og passer på. :) 
Dersom barnet har det bra hjemme så har du ingen ting å bekymre deg for. 

Anonymkode: f0cf6...4fb

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Veldig flink helsesøster, og veldig godt jobbet av henne!! 

De SKAL være mistenksom - de SKAL spørre ut om slikt. Skjønner at du synes det er ekkelt for deg som ikke har noe å skjule, men tenk deg litt om. Hva hvis barnet ditt faktisk ble mishandlet, og ingen satte spørsmålstegn ved skrammer, blåmerker ol.l. - Kan du forestille deg det trasige livet det lille barnet ville blitt sendt hjem igjen til? Har du lest om Christoffer saken?

Vi skal alle være takknemlige og glade for at helsesøster, leger, barnehageansatte, lærere osv gjør jobben sin!!👏👏 Heller at noen blir meldt inn en gang for mye enn for lite spør du meg! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Ts her:

Hele døren datt ikke over barnet, men hjørnet på døren fikk lagd noen skrammer på ryggen :) barnet gråt litt, men gikk over ganske fort og barnet begynte å leke igjen rett etterpå så følte ikke noe behov for lege. Og det er ikke store skrammene altså, 4-5 små skrammer på ca.1 cm nedover ryggen..og jeg vet jo at jeg egentlig ikke trenger å bekymre meg da jeg vet at barnet har det bra hjemme, men så hører man så mange skrekkhistorier om barnevernet så jeg blir redd allikevel...

Skrevet

Og jeg her helt enige med dere altså! :) jeg syns jo det er fint at de bryr seg og vil det beste for barnet mitt ❤ det er bare skrekken for at man ikke skal bli trodd..

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her:

Hele døren datt ikke over barnet, men hjørnet på døren fikk lagd noen skrammer på ryggen :) barnet gråt litt, men gikk over ganske fort og barnet begynte å leke igjen rett etterpå så følte ikke noe behov for lege. Og det er ikke store skrammene altså, 4-5 små skrammer på ca.1 cm nedover ryggen..og jeg vet jo at jeg egentlig ikke trenger å bekymre meg da jeg vet at barnet har det bra hjemme, men så hører man så mange skrekkhistorier om barnevernet så jeg blir redd allikevel...

Skrekkhistorier blir laget av ressurssvake mennesker.

Anonymkode: 12dff...3bc

• Liker 1
Skrevet

Bra av helsesykepleier. 

Lurer mest på tilstanden på huset deres jeg. Hvordan faller en dør av henglene og ned? 

Anonymkode: dc5fc...5b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bra av helsesykepleier. 

Lurer mest på tilstanden på huset deres jeg. Hvordan faller en dør av henglene og ned? 

Anonymkode: dc5fc...5b0

Skruene har løsnet litt også sklei døren av rett og slett 

20220222_210941.jpg

Skrevet

Vi var på kontroll nå for et par uker siden. Jeg har en liten nyoppstått skade som kan observeres av andre og barnet hadde blåmerke et synlig etter et fall i barnehagen. Helsesykepleier spurte da barnet på en naturlig måte type «oisann, har du fått blåmerke? Hva har skjedd?» og pekte. Barnet svarte selvsagt ikke, men når «alle andre»  har spurt så forteller barnet hva som skjedde. Så jeg svarte bare kort at barnet slo seg mot den aktuelle gjenstanden i barnehagen da jeg merket at barnet ikke ville svare selv. 
På slutten av timen spurte helsesykepleier barnet «hva har skjedd med mamma da?» og pekte mot min skade. Barnet ville ikke da heller svare til tross for at barnet alltid forklarer nøye hva som skjedde. Så jeg svarte naturlig igjen hva som faktisk hadde skjedd. 

Opplevde ikke det som noe invaderende. Og at barnet ikke svarte selv er naturlig siden barnet ikke kjenner denne helsesykepleieren og ikke var trygg i situasjonen. Egentlig bare glad for at de er litt obs. For de møter jo på familier hvor det er vold feks. Om barnet hadde sagt «pappa var sint på mamma» da det ble spurt om min skade så ville de jo fulgt det opp. Eller om barnet feks fikk en slags panikk, ble lei seg e.l. Eller hvis jeg som forelder gjerne hadde kommet med en lang forklaring/unnskyldning på hva som skjedde og hadde virket stresset. 

• Liker 2
Skrevet

Barnet må jo ha slått seg skikkelig hvis skrammene vises et par uker etterpå? Ikke rart hun reagerer.

Anonymkode: 3c0f1...133

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Skruene har løsnet litt også sklei døren av rett og slett 

20220222_210941.jpg

Du vet det sikkert, men det er meningen at det skal en skrue til i midten der😊 snakker av erfaring.. 

Anonymkode: 7bbdd...5c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet det sikkert, men det er meningen at det skal en skrue til i midten der😊 snakker av erfaring.. 

Anonymkode: 7bbdd...5c7

Det var jeg ikke klar over😮 takk for info...vi leier og har aldri vært noen skrue der, så har ikke tenkt på det...

Skrevet

Ekkelt med dører som plutselig løsner. Midterste skruen manglet her også, og jeg klarte å rive døren delvis av hengslene da jeg vasket. Fikk den nesten på foten. Ny leilighet. Har fått skrudd inn skruer nå da. 

Skjønner at dette oppleves som ubehagelig, ts. Det at barnet ble skadet, gir ikke helsesykepleier grunn til å melde ifra til barnevernet. Jobben hennes er å undersøke om skaden sammenfaller med forklaringen du gir. Dette går bra. ♥️

Anonymkode: 83bf5...557

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...