Gå til innhold

Når gikk barnet ditt alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I det siste har vi lurt litt på dette med arvelighet i utvikling. Både jeg og min søster gikk alene da vi var 9 måneder, og jeg er veldig spent på om dette vil gjenspeile seg i mitt barn.

Når begynte ditt/dine barn å gå uten støtte? Ser du noen sammenheng med deg selv/andre i familen?

Vil bare understreke at barnet mitt får begynne å gå når det passer henne, jeg kommer ikke til å gå utålmodig rundt og vente, bare fordi mamma og tante var tidlig ute.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poden gikk da han var nesten 10 mnd.

Faren var enda tidligere ute, rundt 8 1/2 mnd. Jeg begynte å gå da jeg var rundt året.

:)

Gjest LoisLane
Skrevet

Det har vært fra 9 til 18 måneder. Har ikke hatt noe å si for senere utvikling.

Skrevet

Min jente gikk da hun var 15 mnd gammel. Jeg gikk uten støtte rundt 1 år, mens pappan var 2 år.

Skrevet

..har aldri hørt noe om det..

..men det kan kanskje være det...

Gjest lilletroll
Skrevet

Pappa'n gikk når han var 9 mnd - mamman når hun var 13mnd, og veslejenta når hun var 13mnd

Skrevet

Har fire barn. De gikk da de var: 14 1/2 mnd, 11 1/2 mnd, 9 mnd og 11 1/2 mnd. Både jeg og mannen min gikk et par uker før 1 årsdagen (11 1/2 mnd).

Han som venta til han var 14 1/2 mnd reiste seg plutselig å KUNNE gå. Han var helt stødig og gikk like bra som de andre gjorde på samme alder selv om de hadde gått flere mnd når de var så gamle som han.

Motorisk utvikling er jo arvelig, men når det gjelder når barnet "slipper seg" tror jeg det er andre faktorer og som spiller inn.

Skrevet

Datteren vår gikk da hun var 10-11 mndr. Jeg og søstra mi gikk ikke før vi var 15 mndr, og mannen min var vel 12 mndr. tror jeg. Tror det avhenger både av hvor lydt ungen har til å stå og gå på beina sine, og hvor flinke foreldrene er til å hjelpe til. Vi holdt datteren vår under armene og gikk med henne fra hun var 7-8 mndr, fordi hun var så ivrig på det. Så derfor gikk hun ganske tidlig selv.

Skrevet

Førstemann gikk før han var 10 måneder, andremann da han var 14 måneder. Jeg gikk da jeg var 13 måneder.

Skrevet

Datteren vår var 16 måneder da hun begynte å gå selv istedenfor å krabbe eller gå på knærne. Tror ikke det har hatt noe å si for henne at hun begynte å gå såpass sent. Hun løper og hopper og er ikke noe mindre stødig enn andre barn på samme alder som gikk mye tidligere nå. (Hun er snart 2 år).

Skrevet

Jeg gikk da jeg var 9 mnd, mannen min gikk da han var 10 mnd, men gutten vår er snart 14 mnd og har ikke turt å slippe seg helt enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...