queenbii Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Jeg prøver å gå ned.i vekt, hva pleier dere å spise som sunn snack?🥰
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Smakte sånn padron paprika med salt på her for ikke så lenge siden. Var igrunnen ganske godt. Ellers så elsker jeg å maule hele sylteagurker. Gulrot med dip er godt til tider, men det er jo ikke nødvendigvis så sunt. Anonymkode: 0dd5d...9f1
Antonetta Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 (endret) queenbii skrev (24 minutter siden): Jeg prøver å gå ned.i vekt, hva pleier dere å spise som sunn snack?🥰 Jeg elsker å knaske på berre gulrot, selleri og agurk 😅 men hva med gulrot og agurk so lage en dipp av drømmelett og krydder som du liker. Er også veldig glad i tomat som er delt i skiver å stekt i ovnen med litt urter evt litt lettost på. Cottage cheese med bringebær. Eple i biter med kanel på, så tar man det i mikroen 1,5 min Endret 22. februar 2022 av Antonetta
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Frosne druer Rå grønnsaker og hummus uten olje Friggs maiskaker med et tynt lag hjemmelaget peanøttsmør Eplebåter med peanøttsmør Anonymkode: 905e7...cfb
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 -Edamamebønner i pods med litt ekstra maldonsalt og chiliflak på -Gulrøtter med dipp laget av mager kesam og dippmix -Sylteagurk (sånne salte, ikke dem i sukkerlake) -Snackspaprika med et tynt lag kremgo på -1-2 kokte egg med maldonsalt på -Eplebåter dyppet i nøttesmør (tar 1 ss nøttesmør på en tallerken eller i skål) Anonymkode: 2a104...622
Brunhilde Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 queenbii skrev (1 time siden): Jeg prøver å gå ned.i vekt, hva pleier dere å spise som sunn snack?🥰 Dette er garantert ikke det svaret du ønsker deg, men det beste er å kutte ned på snack i det store og det hele. Om man skal ned i vekt er det lurt å venne seg av med å "alltid" måtte ha noe spiselig for hånden. 1
FrankDrebin Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Når jeg skal være sunn, går det mye i oliven. Jeg har også fått dilla på denne vanilje-yogurten til Yogoplait (eller åssen det skrives), som er fett- og sukkerfri, og atpåtil nydelig. Det er det ikke mange som får til.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 Min nye dille er snackpaprika og tomater. De selger på coop extra i noen pakninger 2 for 40😄 Anonymkode: 6fbd9...da9
powerpuffen Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 Gulrøtter og drømmelett-rømme! Aii, det er godt det! Et annet godt tips er YT proteinyoghurt med mango!
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 Druer, bringebær, smoothie, eple med 1 ss smeltet peanøttsmør (fordeler liten mengde lettere når det er tynnere konsistens), og friggs maiskaker er vel det jeg har tydd til i år. Anonymkode: 1d8db...a4d
Gjest Lunaris Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 Nøtter epleskiver i ovnen appelsinbåter med kanel
Besserwisser Skrevet 15. april 2022 #12 Skrevet 15. april 2022 Jeg vil nok ikke anbefale, heller faktisk advare mot, å bruke nøtter som snacks når du forsøker å gå ned i vekt. Ja, det er sunne fettsyrer der, men de inneholder svært mye kalorier og metter lite. Fort gjort å spise en dagsrasjon med mat på noen never. Jeg ville nok heller gått for næringsfattig og mettende mat. Tips er at mye krydder/smak/spicy metter raskere og krever mindre mengder for å bli "tilfredsstilt". Edamamebønner er min go to. Mye proteiner, sunt, salt og digg. Jeg vil også anbefale kikerter - ta kikerter i en plastpose (eventuelt bittelitt olivenolje), ha oppi ønsket krydder, legg utover en stekeplate og sett i ovnen. Høy varme, kort tid, følg med at de ikke blir svidd. Sunt og næringsrikt, kjempegodt og crønchy Ellers ville jeg på lengre sikt forsøkt å legge om kortholdsvanene mine. Svært ofte ser man at mange de som går opp i vekt "ikke aner hvorfor de går opp", for de spiser jo sunne måltider og små mengder. Det mange ikke tenker over er alle små måltidene/snacksing mellom hovedmåltidene. Den lille sjokoladen på vei hjem fra jobb, det ene glasset med vin og en liten skål med nøtter etter kveldsmat, den søte bollen etter lunsj... Det er nok det som blir tungen på vektskålen (no phun intended), ikke eventuelt kveldssnacks en gang i blant. I tillegg - hvorfor er det sånn at mange tenker kose seg = usunn mat? Selv elsker jeg å skjære store fruktfat, danderer litt, skjærer båter, biter, stenger osv med bær, frukt og grønnsaker. La det se skikkelig apetittelig ut, gjerne med noe dip (mager kesam + sitron, presset hviltløk etc) ved siden av 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå