Gå til innhold

Røyker du fordi det smaker godt eller fordi du bare er avhengig av Nikotin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lurt litt på dette, hvorfor røyker en? Er det fordi det er en god smak? Litt som at sjokolade er godt eller chips er godt? Eller er det kun for nikotin? 

Anonymkode: 5297f...77e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del var det begge deler. Ikke alltid jeg synes det var godt, men gav meg et kick. Når man ikke har røyket på en stund smaker det dritt (altså mer enn noen timer). 

Anonymkode: 7e4a2...2e7

Skrevet

Jeg er jo avhengig av nikotin men røyker fordi jeg synes det smaker godt! Smaker egentlig alltid godt bortsett fra hvis jeg er syk eller fyllesyk…

Synes dog røyk lukter vondt men når jeg røyker selv synes jeg ikke det😄

Men er jo noe med hele følelsen /stemningen/smaken/kosen som gjør det så utrolig digg😄

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er begge deler. Er man avhengig av nikotin så må man ha det. I tillegg smaker det godt, og gir en deilig følelse. 
Det er ikke sånn at røyk er røyk. Det er forskjellige smaker og styrker. Jeg kan f.eks ikke fordra Marlboro, Kent eller Petterøes. Jeg må ha Rød Prince eller Tiedemans Rød3 rullings. 

Men, selvfølgelig, avhengigheten er sterk, så har man ikke det merket man liker best, så røyker man det som er tilgjengelig…

• Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke smaken, men jeg liker følelsen av røyken som strømmer inn og ut av lungene. 

Jeg har sluttet å røyke, men det er den følelsen jeg savner.

• Liker 1
Skrevet

Nikotin er det viktigste! Fungerer ikke uten nikotin, og nikotinen gir en deilig følelse. Følelsen av å kjenne røyken ned gjennom halsen og at den fyller lungene er også fantastisk digg! 
Smaken er ikke det viktigste, så lenge det er mye nikotin… Hater light sigaretter!

Anonymkode: 8e5fd...025

• Liker 1
Skrevet

Bare for å ha en distraherende aktivitet/pause egentlig. 

Anonymkode: c7d04...861

Skrevet

Røykte for mange år siden, og fikk et kick av det. Ble også avhengig av å putte noe i munnen stadig vekk, feks ved drikking. I tillegg var det mye følelser rundt det, ulike situasjoner kunne trigge røyking, enten i form av stress eller positive ting som å treffe venner.

Anonymkode: 31fcc...a72

Skrevet
TinaEmilie98 skrev (11 timer siden):

Det er begge deler. Er man avhengig av nikotin så må man ha det. I tillegg smaker det godt, og gir en deilig følelse. 
Det er ikke sånn at røyk er røyk. Det er forskjellige smaker og styrker. Jeg kan f.eks ikke fordra Marlboro, Kent eller Petterøes. Jeg må ha Rød Prince eller Tiedemans Rød3 rullings. 

Men, selvfølgelig, avhengigheten er sterk, så har man ikke det merket man liker best, så røyker man det som er tilgjengelig…

Finnes ikke noe bedre enn Rød3 ❤️ 
Sterk på nikotin, og herlig smak 👍

• Hjerte 1
Skrevet

Røyker for nikotinet roer ned stress. Sjekker lunger, blodårer m m hvert år. Har bedre kondis en flertallet i min aldersgruppe. Ulempen er det økonomiske og at i man blir stigmatisert og sett ned på av  bedrevitere som ofte selv har et stort alkoholforbruk. Bedre og lukte "vondt" av røyk fremfor å være til tider "bortreist" av alkohol.

Anonymkode: 7b97b...ef2

Skrevet

Da jeg var røyker smakte det himmelsk, men etter jeg sluttet  var det en skikkelig nedtur å ta et trekk, smakte dritt etter noen år. Men jeg syns ennå at lukta av ferrsk røyk er god. Passivrøyker om annledningen byr seg 😄

Anonymkode: 226c2...c24

• Liker 1
Skrevet

Elsker å gå på besøk til folk som røyker. Lukter så godt....

Anonymkode: 34ee6...0be

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ingen av delene. Er ikke avhengig og synes ikke det smaker noe godt. Men jeg røyker likevel en gang i blant fordi nikotin gir en deilig følelse.

Anonymkode: 84b8a...199

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Finnes ikke noe bedre enn Rød3 ❤️ 
Sterk på nikotin, og herlig smak 👍

De gamle alkoholikernes favorittmerke også...

Anonymkode: a03a1...f60

• Liker 1
Skrevet

Jeg slutta i 2 år, men ble feit som en julegris. Begynte igjen før jul og gått ned snart 20 kg, så for å slanke meg.

Anonymkode: d84c4...077

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Å så?
Er vel fordi det er den beste røyken da 🤷‍♀️

Rød3 rullings var det første jeg røyka, da jeg var 12… Og siden har jeg holdt meg til den ❤️ Røyker bare ferdigrøyk innimellom, på fest eller i travle situasjoner. Og da er det enten Tiedemans Rød sigaretter, eller Rød Prince 100.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Å så?
Er vel fordi det er den beste røyken da 🤷‍♀️

Rød3 rullings var det første jeg røyka, da jeg var 12… Og siden har jeg holdt meg til den ❤️ Røyker bare ferdigrøyk innimellom, på fest eller i travle situasjoner. Og da er det enten Tiedemans Rød sigaretter, eller Rød Prince 100.

Haha, samme her! Det gikk i Rød3 rullings helt til jeg var i tjueårene og byttet den ut med, av alle ting, mentolsigaretter :ler: 

• Liker 1
Skrevet
17.11 skrev (1 minutt siden):

Haha, samme her! Det gikk i Rød3 rullings helt til jeg var i tjueårene og byttet den ut med, av alle ting, mentolsigaretter :ler: 

Ååå… Det er noe av det værste som finnes 🤦🏼‍♀️ Hater mentol og lightsigaretter! 
Husker en gang mamma skulle prøve å få meg til å slutte, å kjøpte en kartong Marlboro Light til meg i Sverige, i stedet for Rød Prince… Da var jeg skuffa da! Det endte med at jeg røyka den uten filter, og røyka dobbelt så mye som jeg pleide 😂

Skrevet

Røyk er tidvis herlig, tidvis ikke. Ofte sosialt, og en god "sutteklut" ved stress. Skulle ønske jeg ikke likte det, men det gjør jeg. Man blir lettet når man treffer folk som ikke ser ned på røykere. Men de som gjør det,  er vel kanskje de samme som tror de selv er perfekte. Selv er jeg helt sikker på at alle har noen " feil". 

Anonymkode: 4979b...cda

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er bare en myte at det bare er gamle folk og alkoholikere som røyker rullings! 
Jeg er selv i 20-årene, og foretrekker rullings, og jeg kjenner mange andre som også gjør det!
Rullings smaker bedre, varer lengre, gir mer nikotin, er billigere, også er det litt kos det å rulle røyken også 🙂

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...