Gå til innhold

Hvorfor trivdes du ikke som ny på en arbeidsplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trivdes du ikke i ny jobb når du startet der? Hvorfor ikke? Ble det bedre etterhvert? 

Anonymkode: e7ad4...1ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker en jobb jeg hadde for en del år tilbake. Trivdes i mindre grad pga. lite opplæring (Kun overlapp med h*n som jobbet der før et par tre dager totalt), lite inkludering med resten av de som jobbet der, lite tilfredsstillende muligheter for videreutvikling osv. 

Anonymkode: 279ed...69f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Følte at sjefen ikke hadde tid. Lite opplæring. Ingen forsøk på å inkludere meg. Ingen sosial omgang. Det verste er at min leder tror han er en god leder. 

Anonymkode: e9323...acf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Trivdes du ikke i ny jobb når du startet der? Hvorfor ikke? Ble det bedre etterhvert? 

Anonymkode: e7ad4...1ae

Nei. Det ble ikke etter mine forventninger. 

Skrevet

Ble ikke inkludert i det sosiale (typ fikk ikke info om felleslunsjer og kaffepauser eller bursdagsmarkeringer) og ikke lagt opp til at jeg skulle ha pause i løpet av dagen, men heller spise når det passer. Vanskelig når man har ansvar for vakttelefon som ringer i ett sett :(
Er her fortsatt, men mistrives sterkt.

Anonymkode: 2d932...0a6

Skrevet

Jeg trives forsåvidt greit, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det over tid. Jobber i en liten avdeling med en sjef som alltid er i møter, en kollega på samme kontor som mansplainer alt fra Linkedin til yoga, og en "fadder" som egentlig ikke kan jobben sin og er mest opptatt av sladder og tomprat. Resten av kollegene mine sitter på andre avdelinger og jobber, i tillegg til at det er utbredt med hjemmekontor, så det er vanskelig å bli kjent med folk.

Skrevet

når man er den eneste nye (og alle andre har vært jobbet sammen i mangfoldige år) så kan det bli ganske vanskelig å komme seg "inn" i en sånn gjeng.      

Alle andre er så til de grader sammensveiset, at det blir nærmest mulig å snakke med dem. 

Anonymkode: 72ec4...919

Skrevet

Den første nyansatte på 9 år i avdelingen. Alle var veldig sammensveiset.

Jeg syns det var relativt dårlig opplæring. Dårlig samarbeid, men det var vel mest ut fra mine preferanser. Jeg ønsker litt mer samarbeid men alle der viste så godt hva de skulle gjøre så alle oppgaver gikk på autopilot. Ingen behøvde hjelp til noe. 

Jeg slutta etter et halvt år, følte meg helt utenfor. 

Anonymkode: 781b6...c9d

Skrevet

På den forrige jobben ble jeg god venn med sjefen ganske fort. Det ble de andre sjalu på og baksnakket meg i stedet for å prøve å bli kjent med meg 

Anonymkode: ce34a...59d

Skrevet

Trivdes ikke som nyansatt pga at sjefen hakket på meg, jeg følte meg dum og ubrukelig, og hadde vondt i magen hver eneste dag i to år før jeg gikk på jobb.

Nå, fem år etter, trives jeg bedre, pga at jeg har blitt venner med kolleger, og innsett at sjefen behandler ALLE dårlig. Det er ikke jeg som er dum, det er hun som er fæl. Så nå finner vi trøst i hverandres delte erfaringer, og snakker dritt om sjefen for å booste oss nok til å takle jobben. Jepp, skikkelig sunt arbeidsmiljø her vi jobber... :P

Anonymkode: 3dc0d...6b1

Skrevet

Dårlig opplæring, ble overlatt til meg selv og ante ikke hva jeg skulle gjøre. Vanskelig å komme inn i det sosialt, ingen viste noen interesse for meg. 

Anonymkode: fcb88...10f

Skrevet

Dårlig/ingen opplæring, ingen connection med kollegaer, negativ og hakkete sjef. 

Anonymkode: 29bbb...60f

Skrevet

Grunnet dårlig opplæring, så de første 3 mnd var vanskelige, men fikk tralten på arbeidsoppgaver og rutiner etterhvert og ble en jobb jeg stortrivdes i :) 

Anonymkode: 0d742...099

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...