AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Hvilken utdannelse har du i så fall, og hvilken utdannelse hadde du heller tatt? Anonymkode: e633a...a90
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 utdannet helsefagarbeider, angrer veldig på at jeg giddet å bruke 2 år som lærling og dårlig betalt for å bli det. Fikk ikke så mye mer i timen mer etter jeg ble ferdig. Får mindre vakter også siden det er 20-30 kr billigere og bruke de ufaglærte i timen. Skulle heller bare ha jobbet og tatt fagprøve på sikt, men om jeg kunne velge på nytt hadde jeg valgt en annen linje på vgs. Tror jeg kunne ha trivdes innenfor reiseliv, butikk og slike service yrker. 😊 Anonymkode: 93408...0c0 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): utdannet helsefagarbeider, angrer veldig på at jeg giddet å bruke 2 år som lærling og dårlig betalt for å bli det. Fikk ikke så mye mer i timen mer etter jeg ble ferdig. Får mindre vakter også siden det er 20-30 kr billigere og bruke de ufaglærte i timen. Skulle heller bare ha jobbet og tatt fagprøve på sikt, men om jeg kunne velge på nytt hadde jeg valgt en annen linje på vgs. Tror jeg kunne ha trivdes innenfor reiseliv, butikk og slike service yrker. 😊 Anonymkode: 93408...0c0 Jeg vil nok tro at det er enklere å få jobb som helsefagarbeider, enn innenfor reiseliv og butikk. Selv om de sistnevnte jobbene kanskje virker litt «kulere». Anonymkode: e633a...a90 3
Antonetta Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): utdannet helsefagarbeider, angrer veldig på at jeg giddet å bruke 2 år som lærling og dårlig betalt for å bli det. Fikk ikke så mye mer i timen mer etter jeg ble ferdig. Får mindre vakter også siden det er 20-30 kr billigere og bruke de ufaglærte i timen. Skulle heller bare ha jobbet og tatt fagprøve på sikt, men om jeg kunne velge på nytt hadde jeg valgt en annen linje på vgs. Tror jeg kunne ha trivdes innenfor reiseliv, butikk og slike service yrker. 😊 Anonymkode: 93408...0c0 Off kjenner følelsen. gikk som vikar i fleire år i kommunen etter endt fagprøve🙈 endte opp på sykehuset i stede, der hadde de flere faste stillinger for helsefagarbeidere ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 Jurist. Grei jobb, men hatet å studere juss. Knakk sammen av karakterpresset flere ganger og likte nesten ingen av fagene. Hadde jeg vært 20 på nytt hadde jeg tatt en enkel bachelor som ga jobb. Anonymkode: 8556e...b0a 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 Elektroingeniør, angrer ikke et sekund. Godt betalt, interessante oppgaver og ikke vært arbeidsledig en dag i mitt yrkesaktive liv. Anonymkode: 09300...21c 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Barnehagelærer. Angrer bittert! Vi blir sett ned på, får dårlig lønn og sinnsykt stress. Anonymkode: e34fc...854 8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 Jeg angret på utdannelsen min og valgte å ta en ny for å rette opp i feilen. Anonymkode: 2ff01...bf8 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 Eiendomsmegling ville heller vært biolog Anonymkode: a3036...bba 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 Reiseliv (bachelor). Ville heller vært ortoped. Anonymkode: bcd56...4ec
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Barnehagelærer. Angrer bittert! Vi blir sett ned på, får dårlig lønn og sinnsykt stress. Anonymkode: e34fc...854 Er jurist og hadde jeg valgt på nytt ville jeg kanskje blitt barnehagelærer. Skjønner at lønna er så som så, men jeg har stor respekt for der som jobber med barn. Anonymkode: b48c2...c59 2 2
Laraa Skrevet 22. februar 2022 #12 Skrevet 22. februar 2022 Helsefagarbeider. Jeg elsker jobben i seg selv og oppgavene, men hater intenst arbeidstidene. Jeg har ikke tall på hvor mange bursdager, juleaftener jeg ikke er med familien, weekender og hytteturer jeg har måttet takke nei til eller droppe å delta på, kurs og messer fordi eh ja, kveld og helg. Eneste fordelen var da jeg tok lappen. Null problem å få til kjøretimer på dagtid. Selvsagt visste jeg dette da jeg begynte i yrket og det var noe jeg var klar over fra dag 1, men jeg var ung og full av visjoner og å jobbe turnus gjorde meg ingenting, men jo eldre jeg blir, jo mer føler jeg at tapte bursdager, konserter, events og arrangementer jeg virkelig ønsker å delta på men ikke kan, ikke er de verdt 10000 20000 ekstra i året som tillegene gir. Selvsagt kan man bytte vakter, men det går jo ikke alltid 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #13 Skrevet 22. februar 2022 Så jeg har aldri angret på mitt valg om å bli barne- og ungdomsarbeider, men jeg skal utdanne meg videre. Med lønnen som bua har nå, er det ikke verdt det. Da studerer jeg gjerne tre-fem år til. Alle har rett til å ytre misnøye over sin lønn, men du kjenner en smak av bitterhet når kolllegaer over deg, barnehagelærere, gjør det. 50 000 kr er forskjellen på assistent og bualønn. Etter endt ansiennitet som bua, som er 16 år da vi ikke får mer etter det, tjener vi fremdeles godt under startlønnen til barnehagelærere. Barnehager trenger bua og assistenter, men det er ikke rart folk tar andre jobber for å si det sånn. Anonymkode: 260aa...9d0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #14 Skrevet 22. februar 2022 Ja.. jeg studerer til å bli tannlege. Er i utgangspunktet fornøyd med valget for tror jeg vil få en jobb som passer meg veldig godt når jeg er ferdig. Men jeg måtte ta opp fag for å komme inn. Har hatt helseutfordringer underveis som har gjort at dette prosjektet har endt med å ta mye lenger tid enn planlagt. Hadde jeg valgt et 3 årig studie jeg kunne begynt rett på ville jeg nok ha vært ferdig etter 3 år. I steden ender jeg opp med å bruke 10 år med skole fra jeg tok valget + 1 år hvor jeg jobba, og 1 år som sykemeldt, for å bli tannlege. Studiet har i tillegg påvirket helsen min negativt, da det er et veldig stressende og krevende studie. Jeg kommer aldri til å ta igjen for det tapte økonomisk. Nå har jeg så lite igjen at jeg taper mer på å ikke fullføre, men burde ha valgt noe helt annet i utgangspunktet. Så ja... angrer. Anonymkode: 0b461...f3d 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #15 Skrevet 22. februar 2022 Studerte til tannlege. Tungt og tidkrevende studie som også ødelag selvtilliten min noe. Etter noen år i yrket så angrer jeg fortsatt på valget. Tidspress, inntjeningskrav og setter selv høye krav til meg selv, så blir rimelig sliten. I tillegg som introvert så passer det ikke meg å ha 10-20 pasienter daglig og jobbe så tett med en sekretær. Anonymkode: 56abf...8bd 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #17 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja.. jeg studerer til å bli tannlege. Er i utgangspunktet fornøyd med valget for tror jeg vil få en jobb som passer meg veldig godt når jeg er ferdig. Men jeg måtte ta opp fag for å komme inn. Har hatt helseutfordringer underveis som har gjort at dette prosjektet har endt med å ta mye lenger tid enn planlagt. Hadde jeg valgt et 3 årig studie jeg kunne begynt rett på ville jeg nok ha vært ferdig etter 3 år. I steden ender jeg opp med å bruke 10 år med skole fra jeg tok valget + 1 år hvor jeg jobba, og 1 år som sykemeldt, for å bli tannlege. Studiet har i tillegg påvirket helsen min negativt, da det er et veldig stressende og krevende studie. Jeg kommer aldri til å ta igjen for det tapte økonomisk. Nå har jeg så lite igjen at jeg taper mer på å ikke fullføre, men burde ha valgt noe helt annet i utgangspunktet. Så ja... angrer. Anonymkode: 0b461...f3d Samme smell gikk jeg på. Endte med å bruke 10 år på studie og endte med å måtte fullføre kun for å ha en utdannelse. Men å ta igjen 10 år med tapt inntekt og boligprisoppgang er umulig. Angrer som en hund på at jeg ikke bare tok en enkel bachelor rett etter VGS. Det er ikke engang som jeg brenner for yrket jeg nå er utdannet i(medisin). Hater situsasjonen jeg satte meg selv i. Skulle så ønske at man kunne gå tilbake i tid og ta valget man skulle tatt. Anonymkode: b48c2...c59 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #18 Skrevet 22. februar 2022 Adjunkt. Angrer, og hadde aldri gjort det igjen! Gjør noe med det nå. Ikke vits å klage uten å gjøre noe med det😊 Anonymkode: d79e0...c76 3
Gjest Peanut Skrevet 22. februar 2022 #19 Skrevet 22. februar 2022 Museolog og arkivar. Gøy mens det foregikk, men jobbmessig- null. Skulle ønske jeg kunne ha blitt bioteknolog.
Tjueto Skrevet 22. februar 2022 #20 Skrevet 22. februar 2022 Peanut skrev (Akkurat nå): Skulle ønske jeg kunne ha blitt bioteknolog. Det kan du vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå