AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Jeg ønsker å ta opp trening, baby er en mnd. Jeg kan pumpe, men er ikke alltid jeg får ut noe særlig. Jeg kan få ut noe om jeg ikke ammer på ene puppen en hel natt, men ellers ikke. Jeg fullammer, og ønsker å fortsette med det. Men er det en uting å gi mme mens jeg trener? Mater baby før jeg drar, men dette er snakk om hvis baby skal bli sulten når jeg er borte i den ene timen. Anonymkode: b52cd...59a
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Mannen min gav babyen vår en flaske MME her og der mens jeg var hos fysioterapeut og slike ting, gikk helt fint her. Anonymkode: f6cba...247 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen min gav babyen vår en flaske MME her og der mens jeg var hos fysioterapeut og slike ting, gikk helt fint her. Anonymkode: f6cba...247 Ammet du ellers? Ble babyen annerledes i avføringen eller gal i magen? Anonymkode: b52cd...59a
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Jeg fullammer og samboer gir en flaske med MME i blant, om jeg for eksempel er på trening og baby blir sulten. Ikke annerledes avføring eller magevondt. ☺️ Anonymkode: 77139...d56 1
Kakaopulver Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fullammer og samboer gir en flaske med MME i blant, om jeg for eksempel er på trening og baby blir sulten. Ikke annerledes avføring eller magevondt. ☺️ Anonymkode: 77139...d56 Ikke for å være pirkete her, men du kan ikke si at du fullammer hvis du gir MME innimellom, da delammer du… Fullamming betyr at spedbarnet bare får morsmelk og tilskudd av D-vitamin. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 Gir du et godt måltid rett før du drar, trenger ikke ungen mat på én time. Anonymkode: fa3d2...2a8 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gir du et godt måltid rett før du drar, trenger ikke ungen mat på én time. Anonymkode: fa3d2...2a8 Noen ganger vil han det Anonymkode: b52cd...59a
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ammet du ellers? Ble babyen annerledes i avføringen eller gal i magen? Anonymkode: b52cd...59a Fullammet ellers ja. Så ble vel til tider 1-3 flasker erstatning i uka (fikk noen kvelder/netter så jeg skulle få sove littegranne). Merket ingenting på babymagen, fikk av og til litt malt i flaska. Anonymkode: f6cba...247
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 Kakaopulver skrev (49 minutter siden): Ikke for å være pirkete her, men du kan ikke si at du fullammer hvis du gir MME innimellom, da delammer du… Fullamming betyr at spedbarnet bare får morsmelk og tilskudd av D-vitamin. Vel, hva er du da hvis du ikke er pirkete? Anonymkode: 26f09...e7b 8
Kakaopulver Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel, hva er du da hvis du ikke er pirkete? Anonymkode: 26f09...e7b Jeg påpekte fakta og det har faktisk noe å si hvis du snakker med helsepersonell om amming. Det er forskjell på å fullamme og delamme. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 Kakaopulver skrev (1 minutt siden): Jeg påpekte fakta og det har faktisk noe å si hvis du snakker med helsepersonell om amming. Det er forskjell på å fullamme og delamme. Har det så innmari mye å si egentlig? Om babyen får en flaske "i ny og ne", det er bare tull å kalle det delamming. Anonymkode: f6cba...247
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #12 Skrevet 22. februar 2022 Har du elektrisk pumpe? De fleste bruker ufattelig lang tid med slik pumpe. Håndpumpe er mer effektivt. Jeg ville ikke gitt mme om du ikke må, mtp magevondt. Anonymkode: be1ca...966 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #13 Skrevet 22. februar 2022 Hvis du bare er borte en time ville jeg ammet rett før jeg dro bare. Det går fint for barnet. Når du hovedsakelig har tenkt til å fullamme og fraværet er så kort, kan du med fordel droppe mme foreløpig. De kan reagere i magen. Min fikk en flaske mme i ny og ne senere da baby var eldre, men min yngste ville aldri ha det. Anonymkode: 9e95a...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #14 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg ønsker å ta opp trening, baby er en mnd. Jeg kan pumpe, men er ikke alltid jeg får ut noe særlig. Jeg kan få ut noe om jeg ikke ammer på ene puppen en hel natt, men ellers ikke. Jeg fullammer, og ønsker å fortsette med det. Men er det en uting å gi mme mens jeg trener? Mater baby før jeg drar, men dette er snakk om hvis baby skal bli sulten når jeg er borte i den ene timen. Anonymkode: b52cd...59a Ingen baby blir sulten den ene timen. Anonymkode: ae776...67c 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #15 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Noen ganger vil han det Anonymkode: b52cd...59a Vil han ha mat også når du ikke er der? Min baby ville ha mat hver time på ettermiddagen/kvelden i en periode. Så begynte jeg med noe på kveldstid, slik at jeg ble borte 3-4 timer en gang i uka. Vi var litt bekymret for hvordan dette skulle gå, siden baby ikke tok flaske, men jeg pumpet ut melk så pappaen kunne mate mer kopp om det skulle bli krise. Babyen viste ingen tegn til sult mens jeg var borte, og verken flaske eller kopp med melk var interessant. Vi ammet før jeg dro og når jeg kom tilbake, og det gikk helt fint. Det som ble et problem var at puppene mine aldri ble vant til dette. Jeg måtte bytte ammeinnlegg flere ganger mens jeg var borte, og kom hjem med melkespreng. Anonymkode: ede43...430 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #16 Skrevet 23. februar 2022 Går det evt an at pappa og baby er med på trening de første gangene, og bare henger for seg selv? Så ser du om baby bare vil ha mat fordi du er i nærheten, eller om baby faktisk er sulten. Anonymkode: cd2e1...5be
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #17 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Noen ganger vil han det Anonymkode: b52cd...59a Nei, da mistolker du babyen din. Seriøst. Anonymkode: ae776...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå