Gå til innhold

Jeg var visst bare god nok for å betale for bryllupet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en voksen datter som nylig giftet seg. Da hun var to år skilte jeg og moren hennes seg. Samarbeidet mellom meg og eksen var ikke bra. Jeg var arbeidsledig en stund, men fikk så jeg meg en jobb i en annen by, og måtte flytte. Dette førte til at jeg mistet kontakten litt med datteren min. Hun kom hit litt i ferier noen år, men så ebbet det ut. Hun fikk etterhvert en fin stefar og jeg følte meg litt overflødig. Jeg betalte alltid barnebidrag, til og med ut over 18 år. 

Vi har fått litt mer kontakt i voksen alder, og hun fortalte at hun skulle gifte seg. Jeg tilbød meg å betale for bryllupet, og hun sa ja til det. I bryllupet holdt hun derimot en lang tårevåt tale om hvor fantastisk hennes nor og stemor har oppdratt henne. Ikke et ord om meg, ikke et ord om at jeg betalte alt. 

Jeg må si jeg føler meg litt brukt. Har jeg rett to å føle meg skuffet? 

Anonymkode: 0e181...7c3

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uforskammet datter har du. 

Anonymkode: 2c989...c68

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du oppdratt hun da?

Anonymkode: 5e302...461

• Liker 26
Skrevet

Selv om du har møt hun mindre de siste årene er det litt rart å ikke nevne navnet ditt i en tale. Hvis du føler at hun ikke ønsker noe mer med deg og gjøre kan du alltids gi bort eiendelene dine til andre slik at hun ikke arver noe hvis det er det du ønsker

• Liker 6
Skrevet

Det er jo ditt ansvar å holde kontakten med henne? At du sier det ebbet ut, det er din feil, du er 50% av foreldrene hennes. 

Anonymkode: 12d9a...d1f

• Liker 42
Skrevet

Du hadde forventet takketale for pengene i bryllupet? Du trodde du kunne reparere forholdet til datteren din med penger? 

Anonymkode: 044ba...6af

• Liker 27
Skrevet

Ehm .. stusser mer over dine verdier enn hennes. Hva tenkte du egentlig pengene var til? Kjøpe kjærlighet og anerkjennelse for en datter du ikke har vært tilstede for. Du må nok legge inn litt mer innsats over tid. Innsats, ikke penger. 

Anonymkode: f59d5...3a0

• Liker 22
Skrevet

Stemor eller stefar?

Anonymkode: 91173...1dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ehm .. stusser mer over dine verdier enn hennes. Hva tenkte du egentlig pengene var til? Kjøpe kjærlighet og anerkjennelse for en datter du ikke har vært tilstede for. Du må nok legge inn litt mer innsats over tid. Innsats, ikke penger. 

Da burde vel datteren være såpass voksen at hun takket nei til at far betalte også?

Anonymkode: 0ebf9...9de

• Liker 15
Skrevet

Skjønner begge to - hun har mye mer å si om de hun har vokst opp med, og du vil takk for at du betalte bryllupet. Håper du fikk takk for dette på annen måte, fordi det fortjener du. 

Anonymkode: 2bbf7...f75

• Liker 7
Skrevet

Du lot kontakten med datteren din «ebbe ut»? Det er datteren din som har grunn til å være skuffet. 

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da burde vel datteren være såpass voksen at hun takket nei til at far betalte også?

Faren burde tilbudt pengene ut av et genuint ønske om å gjøre dagen til datteren fin, ikke med et forbehold om å roses opp i skyene i en tale i et bryllup. 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun har sikkert takket han utenom bryllupet, men er litt rart å si "takk for at du betalte bryllupet, pappa" etter en lang tale om oppvekst

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde skjønnt reaksjonen om du ikke har fått takk i det hele tatt, men å takke noen for å betale ett bryllup i en tale? 🤔

Anonymkode: e19f8...267

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har en voksen datter som nylig giftet seg. Da hun var to år skilte jeg og moren hennes seg. Samarbeidet mellom meg og eksen var ikke bra. Jeg var arbeidsledig en stund, men fikk så jeg meg en jobb i en annen by, og måtte flytte. Dette førte til at jeg mistet kontakten litt med datteren min. Hun kom hit litt i ferier noen år, men så ebbet det ut. Hun fikk etterhvert en fin stefar og jeg følte meg litt overflødig. Jeg betalte alltid barnebidrag, til og med ut over 18 år. 

Vi har fått litt mer kontakt i voksen alder, og hun fortalte at hun skulle gifte seg. Jeg tilbød meg å betale for bryllupet, og hun sa ja til det. I bryllupet holdt hun derimot en lang tårevåt tale om hvor fantastisk hennes nor og stemor har oppdratt henne. Ikke et ord om meg, ikke et ord om at jeg betalte alt. 

Jeg må si jeg føler meg litt brukt. Har jeg rett to å føle meg skuffet? 

Hvorfor lot du kontakten ebbe ut?

Skrevet

Du høres ut som min far som tror at penger løser og trumfer alt. Har du et dårlig forhold til din datter, så løses ingenting av at du betaler bryllupet. Kanskje hun tilogmed tenkte at du skyldte henne det? 

Nå snakker jeg om egen erfaring,en det er rart hvordan noen foreldre bare kobler ut og tror at alt greit og skjønner ikke hvorfor de ikke blir inkludert senere i livet når det er barnebarn i bildet 

• Liker 13
Skrevet

Du skriver i overskriften "var nok ikke god nok...". Helt ærlig, hva tror du datteren din har følt på helt siden hun var Liten? Jo, hun har nok følt at hun ALDRI var bra nok fordi pappaen hennes ville ikke ha noe med hun å gjøre. 

Syntes du høres veldig selvsentrert og egoistisk ut, flott å betale bryllupet, men du gjør vel ikke det ford i du vil ha en anerkjennelse? Det er du som er far og som har vært den voksne personen, likevel legger du ansvaret med kontakt over til datteren din? Det er ikke et barn sin oppgave å opprettholde kontakt, det er faktisk forelderen sin oppgave og her har du feilet som far. 

• Liker 16
Skrevet

Tja, jeg skjønner jo at du synes det er leit, men hva skulle hun si i talen, da? Legge ut om at moren alltid har vært der for henne, og så at "pappa betalte forresten bryllupet"?

Det er nå en gang de voksne som må ta på seg ansvaret for å holde kontakt, så hvis du bare har latt ting gli ut under oppveksten hennes, må du nesten skylde deg selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Stemor eller stefar?

Anonymkode: 91173...1dc

Jeg er far, ikke stefar. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Faren burde tilbudt pengene ut av et genuint ønske om å gjøre dagen til datteren fin, ikke med et forbehold om å roses opp i skyene i en tale i et bryllup. 

Er da en vesentlig forskjell å bli nevnt i talen og roses opp i skyene!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...