Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nabo. Både hun og jeg bor alene, så vi hjelper hverandre. Jeg spørr sjelden om hjelp. Da må det være krise 😉. Hun spørr oftere og det er greit.

Jeg hadde Korona og da handlet hun for meg en dag. Nå har hun korona og jeg handlet for henne på Onsdag. På lørdag ringte hun og sa at hun var veldig dårlig. Og trengte noe på butikken. Jeg var litt opptatt men dro innom butikken på kvelden. Ringte på tio henne og leverte varene.  Så da inn på stua at det stod 2 ølbokser der. Spurte om hun hadde besøk. Nei, det var hennes øl. Hun så på mgp og drakk noen øl sa hun. 

Nå tenker jeg at hvis hun klarer å drikke øl så bør hun klare å handle også? Butikken er ett par minutter unna? 

Overreagerer jeg når jeg tenker sånn? 

Anonymkode: 6f433...3bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poenget er vel at hu ikke skal gå på butikken hvis hu er smittsom og har korona 

• Liker 8
Skrevet
FruR skrev (4 minutter siden):

Poenget er vel at hu ikke skal gå på butikken hvis hu er smittsom og har korona 

Kan vel det nå?. Er 1 uke siden hun testet positivt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en nabo. Både hun og jeg bor alene, så vi hjelper hverandre. Jeg spørr sjelden om hjelp. Da må det være krise 😉. Hun spørr oftere og det er greit.

Jeg hadde Korona og da handlet hun for meg en dag. Nå har hun korona og jeg handlet for henne på Onsdag. På lørdag ringte hun og sa at hun var veldig dårlig. Og trengte noe på butikken. Jeg var litt opptatt men dro innom butikken på kvelden. Ringte på tio henne og leverte varene.  Så da inn på stua at det stod 2 ølbokser der. Spurte om hun hadde besøk. Nei, det var hennes øl. Hun så på mgp og drakk noen øl sa hun. 

Nå tenker jeg at hvis hun klarer å drikke øl så bør hun klare å handle også? Butikken er ett par minutter unna? 

Ja, du overreagerer! Hun ville vel ikke gå ut for å ikke smitte andre. Hva hun gjør i eget hjem utover det har du ikke noe med.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her syns jeg at du overreagerer. 

Så lenge du har korona så skal du ikke gå i butikker = isolasjon. Sånn er det på jobb i forhold til pasienter som er i isolasjon. 

Anonymkode: 1e1f2...23c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta å søk på FHI sine sider om de reglene 

Anonymkode: 1e1f2...23c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At hun KAN gjøre det er ikke det at hun BØR gjøre det. Hun har isolert seg med sin sykdom for å ikke smitte andre mens hun er syk. Om hun drikker noen øl er ikke grunn nok til å reagere på noe som helst.

Hadde du reagert på noe dersom hun hadde sittet der med saftglasset?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...