Gå til innhold

Hvor lenge er innafor å drøye med å svare en date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt nysgjerrig, etter å ha snakket med et par venninner om dette.

Jeg dater en fyr, vi har møttes over et par måneders tid. Alt er fint og bra når vi er sammen, og han er veldig flink til å vise interesse og alt det der. Men - annenhver uke har jeg barn, og da møtes vi foreløpig ikke. Likevel har vi litt kontakt da, men da kan han finne på å ta seg GOD tid på melding. Han kan for eksempel spørre meg om noe, jeg svarer og må da vente i opptil 1 døgn før han svarer tilbake. Jeg syntes 1 døgn er veldig lenge å bruke på å svare. Han er jo på mobilen hele tiden (han har ikke en A4 jobb). 

Det går greit, da jeg ikke akkurat er stormforelsket (enda), men jeg undrer meg litt over dette her. En venninne sier at jeg bare må droppe han asap, da han åpenbart ikke er så keen. En annen sier at jeg må se på hvordan vi har det når vi er sammen og hvorvidt han tar insj til å faktisk sees og bli kjent (og det gjør han jo).

Hva hadde dere tenkt? 

Anonymkode: a150a...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok også tenkt at han ikke var så keen. 

Men, han som nå er min mann og far til våre to barn, var akkurat sånn da vi datet. Kunne bruke minst et døgn på å svare på en melding - og han hadde en helt vanlig 8-16 jobb, ingen barn, kjæledyr, syke gamle foreldre, eller andre forpliktelser, og ingen faste aktiviteter som hindret ham i å svare. 

Jeg husker jeg ble kjempeusikker og stresset av det, men viser seg at noen bare er sånn. Han gir meg masse oppmerksomhet og sånt når vi er sammen (og nå bor vi jo sammen, hehe), men hadde ikke så stort behov for masse kontakt når vi var/er fra hverandre. 

Anonymkode: 3b750...45b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er du som har barn og ikke han er det du som skal ha problem med å finne tid å svare. 

Anonymkode: 6e186...006

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde nok også tenkt at han ikke var så keen. 

Men, han som nå er min mann og far til våre to barn, var akkurat sånn da vi datet. Kunne bruke minst et døgn på å svare på en melding - og han hadde en helt vanlig 8-16 jobb, ingen barn, kjæledyr, syke gamle foreldre, eller andre forpliktelser, og ingen faste aktiviteter som hindret ham i å svare. 

Jeg husker jeg ble kjempeusikker og stresset av det, men viser seg at noen bare er sånn. Han gir meg masse oppmerksomhet og sånt når vi er sammen (og nå bor vi jo sammen, hehe), men hadde ikke så stort behov for masse kontakt når vi var/er fra hverandre. 

Anonymkode: 3b750...45b

Ikke sant, er dette som er så dumt - for han gjør meg ikke usikker når vi er sammen fysisk - jeg tror han liker meg veldig godt, men at han er litt vimsete med meldinger uten at det ligger noe bak det. Men så har jeg en stemme i hodet som tenker at det er jo også veldig rart å «glemme» bort å svare på et døgn, hvis han har noe interesse?! 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er du som har barn og ikke han er det du som skal ha problem med å finne tid å svare. 

Han har ingen barn nei. Jeg har 100% stilling med mye ansvar i en 9-4 jobb og barn, men har visst anledning til å svare innen rimelig tid likevel, så vet ikke om det er jeg som er unormal eller hva😅 Vet ikke hva andre er så fryktlig opptatt med hvert eneste sekund i løpet av et døgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har ingen barn nei. Jeg har 100% stilling med mye ansvar i en 9-4 jobb og barn, men har visst anledning til å svare innen rimelig tid likevel, så vet ikke om det er jeg som er unormal eller hva😅 Vet ikke hva andre er så fryktlig opptatt med hvert eneste sekund i løpet av et døgn. 

Han ser jo meldingen din, så da kan jo også svare den etter å ha sett den, så det rimer ikke å drøye. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt ganske utbredt den siste tiden, at en del gjerne bruker et døgn med å svare på en skarve melding. Klart, det gjør det vanskelig å ha en noenlunde flytende samtale. Og det gjør at heller ikke jeg stresser med å svare når meldingen evt kommer. Ikke godt å si om det handler om interesse, eller om det er blitt en greie at man minst bør bruke så lang tid, som en form for et spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at han ikke er interessert, og revurdert hele relasjonen.

Anonymkode: 0ac26...02c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjonkelrolf skrev (1 minutt siden):

Er blitt ganske utbredt den siste tiden, at en del gjerne bruker et døgn med å svare på en skarve melding. Klart, det gjør det vanskelig å ha en noenlunde flytende samtale. Og det gjør at heller ikke jeg stresser med å svare når meldingen evt kommer. Ikke godt å si om det handler om interesse, eller om det er blitt en greie at man minst bør bruke så lang tid, som en form for et spill.

Jeg tenker det er et spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Siden han viser deg oppmerksomhet når dere sammen men samtidig bruker lang tid tror jeg det er et spill, for på den måten holdes du på e måte på pinebenken og blir jo mer interessert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjonkelrolf skrev (6 minutter siden):

Men hva godt kommer ut av å bruke et døgn på å svare så «langt» inn i datingrelasjonen? Forstår det virkelig ikke. Bør jeg kanskje «spille med» å vente like lenge med å svare?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om relasjonen er fin så hadde jeg ikke tenkt så mye over det. Regner med at han tenker du er opptatt med ditt og at han bruker den uken på å gjøre ting han ikke får gjort i din barnefrie uke. Om han ikke svarer på lenge på ting som faktisk krever kjappere avklaring er det en ting, men om det er slik at han ikke svarer på en stund på generell prat for å holde samtalen i gang mellom møter er det kanskje så mye å tenke over når resten av tiden er fin? 

Anonymkode: 9c7df...f15

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om du kan dømme på det. Jeg synes meldinger er så uinteressant og mannen min synes det samme. Vi møttes masse, men å holde samtaler i live mellom møter var ingen av oss opptatt av. Men vi prioriterte å møtes masse. Så ingen av oss var usikre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det er et spill.

Har vært inne på tanken selv, for det er ikke bare én jeg har pratet med som har drevet med dette. Det er flere. Selv synes jeg det virker litt meningsløst å skulle vente en hel dag med hensikt på å svare på en melding. Altså, det er ikke sånn at jeg umiddelbart svarer på en melding hvis den ikke haster, og jeg holder på med noe annet. Det kan gjerne gå en liten stund, likevel sjelden mer enn noen timer i hvert fall. Mer hvis jeg er ute og langt unna PC eller nett. Men venter ikke til neste dag som et poeng i seg selv. Det blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hva godt kommer ut av å bruke et døgn på å svare så «langt» inn i datingrelasjonen? Forstår det virkelig ikke. Bør jeg kanskje «spille med» å vente like lenge med å svare?

TS

Ja, det ville jeg absolutt prøvd, for å teste reaksjonen. Det har hendt at jeg har gjort nettopp det med ei som holder på sånn. Så lenge det ikke er du som har gjort det først, tenker jeg det er helt innafor å svare med samme mynt :)

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ville ikke svart på sånne meldinger på jobb. Kanskje i pausen, men man har ikke alltid tid ellers, og det ser useriøst ut. 

Anonymkode: 472bc...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han glemmer deg når du har barna. Han vet du er opptatt med barna denne uka, så da er han ikke så interessert i deg og velger heller å holde på med andre ting. Hva slags ting kan man jo spekulere i, men jeg tolker det i så fall sånn. Jeg syns uansett det er veldig merkelig. Gi det noen måneder til kanskje? 

Jeg hadde ikke orker det der i lengden. Ingen bruker et helt døgn på å svare hvis de er seriøse. 

Anonymkode: a34c7...809

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjonkelrolf skrev (4 minutter siden):

Har vært inne på tanken selv, for det er ikke bare én jeg har pratet med som har drevet med dette. Det er flere. Selv synes jeg det virker litt meningsløst å skulle vente en hel dag med hensikt på å svare på en melding. Altså, det er ikke sånn at jeg umiddelbart svarer på en melding hvis den ikke haster, og jeg holder på med noe annet. Det kan gjerne gå en liten stund, likevel sjelden mer enn noen timer i hvert fall. Mer hvis jeg er ute og langt unna PC eller nett. Men venter ikke til neste dag som et poeng i seg selv. Det blir for dumt.

Enig. Nå dater ikke jeg men dette virker jo dumt. Hva skjedde. Det gir ikke mening. Du husket plutselig dagen etter at du fikk en melding dagen før? 😄 Det blir latterlig. Det er jo tydelig at man bevisst drøyer å svare. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke svart på sånne meldinger på jobb. Kanskje i pausen, men man har ikke alltid tid ellers, og det ser useriøst ut. 

Anonymkode: 472bc...0f0

Nei, altså - var ikke ment som noe å henge seg opp i. Jeg svarer etter jobb 😂 Jeg bare understreker at selv jeg som har jobb og barn har 1 minutt i løpet av et helt døgn på å besvare en melding fra en jeg dater seriøst. Han har ikke tid i løpet av hele dagen (mens han sitter hjemme - han jobber selvstendig og styrer egen dag), han har ikke tid etter arbeidsdagens slutt, han har ikke tid i løpet av kvelden, han har ikke tid på morgenen dagen etter før han begynner dagen… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...