Gå til innhold

Hva gjør man når både foreldrene er syke med COVID?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann har begge COVID. Vi har to små barn som var syke i helgen men bedre nå. Nå ligger vi helt utslitt og med høy feber i sengen. Barna blir levert til bhg av en venn. Men vi har ingen familie her vi bor og det er helt forferdelig å være så syke, går sikkert over snart men har så dårlig samvittighet for at huset et rotete og vi bare lager junk food til middag...  

Dere som hatt covid. Hva gjorde dere? Gikk det fort over?

Anonymkode: 44f5c...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bosatt oss i nærheten av familie, så klarer ikke sette meg inn i situasjonen.

Anonymkode: 2c271...caa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er huset rotete og det blir servert junkfood. Det er kun en kort periode, ikke årevis. 

Anonymkode: c5943...146

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man gjøre egentlig? Vi har tre små barn. Alle ble syke etter tur. Det er en del tv, litt rolig lek, korte gåturer, bytter på å hvile og lager enkel middag. Vi voksne er redusert selvfølgelig, men det kan vi ikke gjøre noe med. Vi har familie i nærheten, men ønsker ikke utsette dem for smitte. Korona er tross alt ikke så ille. Omgangssyke er mye verre å ha med små barn i hus.

Anonymkode: 30c31...e72

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo akkurat som med hvilken som helst annen sykdom. 

Det gjør ingenting at huset flyter og at man serverer junk food noen få dager. Det tar ingen skade av. 

Det er helt jævlig når begge voksne er syke, og ungene er rabiate. Men man må jo komme seg gjennom det. Vi hadde det en runde i høst, begge lå rett ut med 39 i feber, 7 mnd baby var også syk og sutret og grein hele tiden, og tre-åringen var frisk som en fisk og helt i taket - og bhg var koronastengt... 

- mat levert på døren

- takeaway

- nettbrett og tv 

Det er unntakstilstand, og for noen dager. Alt er lov. 

Anonymkode: e058a...cb4

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva kan man gjøre egentlig? Vi har tre små barn. Alle ble syke etter tur. Det er en del tv, litt rolig lek, korte gåturer, bytter på å hvile og lager enkel middag. Vi voksne er redusert selvfølgelig, men det kan vi ikke gjøre noe med. Vi har familie i nærheten, men ønsker ikke utsette dem for smitte. Korona er tross alt ikke så ille. Omgangssyke er mye verre å ha med små barn i hus.

Anonymkode: 30c31...e72

Sant.. det er heldigvis ikke like ille som omgangssyke...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde ingenting spesielt. Lå på sofaen et par timer en kveld, ellers fungerte jeg som vanlig

Anonymkode: 4d790...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har barn så klarer man å ta seg av dem, hvis ikke er man så syk så man må legges inn.

Anonymkode: 59033...2d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Når man har barn så klarer man å ta seg av dem, hvis ikke er man så syk så man må legges inn.

Anonymkode: 59033...2d3

Sier ikke vi klarer ikke ta oss av dem.. men der føles ikke godt å ha det så rotete og være så lat som vi er 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sier ikke vi klarer ikke ta oss av dem.. men der føles ikke godt å ha det så rotete og være så lat som vi er 🙈

Det er bare flink pike syndromet som kommer frem, drit i det, det går helt fint å sløve med både husarbeid og matlagning når man er syk. 

Anonymkode: c5943...146

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lat? Dere er syke!

Jeg hadde influensa da jentungen (som jeg er alene med) var fem. Det var potetgull, pølse med brød og fri tilgang til skjerm nesten en uke i strekk. Kåken så ikke ut og jeg halvsov på sofaen hele ettermiddagen. Det gikk bra det også. 

Anonymkode: 471a0...b0d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man er ikke lat. Man er syk. Det er stor forskjell der. Og ingen tar skade av noen dager med rotehus og frossenpizza. 

Anonymkode: e058a...cb4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånn det er, bare å gjøre det beste ut av det. Her hadde vi 3 covidsyke barn da vi selv var smittet. Det var isolasjonsplikt i tillegg. Det går over, prøv å tenke positivt.

Anonymkode: 5d95f...c0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tar 4-6 dager i knusende ro. Legg madrasser på stue gulvet eller innta sofaen, la tv, leker, bøker etc flyte fritt i denne perioden. Er formen litt bedre nien min. Smør ekstra mat legg i mateske så har dere enkel mat. Bestill i verste fall en pizza. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man tar smertestillende/febernedsettende for å fungere litt når de er hjemme, lar rotet flyte, bruker skjermer for det det er verdt og spiser junk. Dette er helt normalt i de aller fleste hjem når begge foreldre er syke.

Anonymkode: 84b0a...304

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg og min mann har begge COVID. Vi har to små barn som var syke i helgen men bedre nå. Nå ligger vi helt utslitt og med høy feber i sengen. Barna blir levert til bhg av en venn. Men vi har ingen familie her vi bor og det er helt forferdelig å være så syke, går sikkert over snart men har så dårlig samvittighet for at huset et rotete og vi bare lager junk food til middag...  

kan ikke vennen deres passe barna?

Anonymkode: ef2bc...bb9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Så fint at noen hjelper med å levere barna så får dere masse tid på dagen til å sove og slappe av og bli bedre. Og at dere er to som kan hjelpe hverandre. Her er jeg en og ikke hjelp da mannen har er vekke på reisejobb noen uker.. Når barna er oppe ørti ganger på natten og spyr og diare og syk. Og full i energi på dagen.. Mat , og vaske og bytte ørti ganger på sengene og vaske bøtter og do.Og selv er syk.. Det går over.Men er tøft no. Hjelp hverandre!

Anonymkode: dc2ec...461

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser barna på skjerm, og vi spiser junkfood, ja. Hva er alternativet? Bare koselig gir barna, de bryr seg ikke om rot. Hvorfor gjør du? 

Anonymkode: caaaa...116

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...