AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Ikke tenk, bare gjør. Anonymkode: 2fb5f...0b6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Gjør det lett å rydde. Dvs, alt har sin faste plass, og det er GOD plass der! Ikke noen overfylte skuffer som du må bruke makt for å presse ting nedi, eller skap som alt ramler ut av idet du åpner det. Få deg noen fine bokser til ting, noen lure oppbevaringsløsninger, så blir alt mye enklere, og terskelen lavere for å bare rydde underveis. Anonymkode: b6962...6b5 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Lag en plan, del opp ryddingen slik at du tar litt og litt hver uke. Sett på musikk. Og belønn deg selv etterpå, feks med god middag, en aktivitet el. Anonymkode: 4bf6c...a26 1
Gjest Lunaris Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 Tenk på hvor mye renere det blir med færre ting. Hvor mye mer luft (faktisk!) det blir i boligen jo færre ting som er der, som betyr renere luft! Det blir mindre å holde styr på, mer oversikt, du kvitter deg med negativitet, ting du ikke har bruk for, ting du egentlig ikke liker, ting som bare tar opp plass, du får alt i alt et renere, ryddigere og finere hjem! (Og gamle ting stinker… innestengt og gammelt… ((bare tenk på hvordan det lukter hos eldre mennesker)) så det blir bedre lukt i hjemmet - du kjenner det kanskje ikke selv, men andre gjør det)
Amossa Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 Se et par episoder av "Synnøve rydder opp" på TV Norge! Helt alminnelige hjem, men du verden så mye unødvendig de fleste av oss fyller skuffer, skap, kjeller og loft med Utstyr deg med Fre-tex poser og kraftige søppelsekker. Selv ble jeg veldig overrasket over hvor mye som kunne legges i posene. Mye er blitt levert renovasjonen også. Som andre her skriver så føles det som en lettelse. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Jeg har fått helt ryddemani etter å ha binget serier som Marie Kondo og Synnøve rydder opp. Anbefaler å se litt på dem, kanskje du også vil klø litt etter å få orden Det viktigste med rydding - for meg i all fall - er å kvitte seg med ting. Kast, selg, gi bort. Stol på meg, du trenger ikke all driten du eier og vil føler deg lettere i hodet når du har mindre ting. Det er også lettere å holde det ryddig da. Om du skal rydde i et skap eller en skuff, så dra ut alt som er i det og legg det i en haug på gulvet. Gjerne foran TV eller mens du hører på en podkast, for jeg skal ikke påstå at rydding er kjempeunderholdende i seg selv, men det er da iallfall null stress å dille med det imens man ser på siste episode av noe. Så sorterer du det etter det du "må" beholde og det du skal kvitte deg med. Og så må det organiseres, sorteres og legges pent og lett tilgjengelig. Livet er faktisk litt bedre når man vet hvor man har alt og alt har sin plass. Og man får igjen skuffer og skap. Start med en klesskuff mens du ser Marie Kondo og bruker hennes metode for å avgjøre om noe skal beholdes, og for å brette og rydde. Anonymkode: 317d4...153 3
MapleSirup Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 (endret) Du har fått mange gode råd.! Jeg bruker gjerne lister npr jeg har tungt for å starte. Skriver mål for dagen med hva jeg skal igjennom. Da får jeg gleden av å stryke dem ut!! Også er det lurt å ha gjennomførbare mål. Ellers mister du motet underveis. Endret 23. februar 2022 av MapleSirup 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #9 Skrevet 23. februar 2022 Se på serier om hoarding. Det er sikkert klipp på youtube. Anonymkode: aa527...88d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #10 Skrevet 24. februar 2022 Jeg har ofte tatt et bilde av det jeg skal rydde, for eksempel vaskerommet, og sendt det på snap med teksten «Dagens prosjekt» til noen utvalgte, inkludert svigermor. 😂 Da er jeg nødt til å ordne opp, slik at jeg kan sende et etter-bilde litt senere. Anonymkode: 44cc8...338
Judy Grimes Skrevet 24. februar 2022 #11 Skrevet 24. februar 2022 Begynn med en enkel oppgave, si til deg selv at du bare skal gjøre den oppgaven, og håp at du blir inspirert til å gjøre mer når du først er på bena. Kan være vanskelig å lure seg selv på den måten når du gjør det med vilje, men det pleier å funke for meg. Eksempler på enkle oppgaver kan være å skifte sengetøy, sette på en klesvask (involverer gjerne litt rydding i form av å plukke klær fra gulvet, noe som kan sette i gang ekstra rydding), rydde vekk ting fra salongbord eller spisebord, og lignende. Og hvis du allikevel bare ender opp med å gjøre den ene tingen, så har du jo i hvert fall gjort noe 😉
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #12 Skrevet 24. februar 2022 RYDDBORTROTET.NO, eller sjekk henne ut på Instagram på @ryddbortrotet. Eller så anbefaler jeg å lese «farvel, ting». Den går inn for minimalisme, men den motiverer også til å ta de enkleste grepene som å kvitte seg med ting en ikke har brukt det siste året eller det man har flere av. Samle pennene dine, alle pennene fra hele huset. Så tar du vare på feks to eller fem alt ettersom. Med færre penner kan du fremdeles skrive. Også er det noe med at det du ikke bruker i dag eller ikke har brukt på ett år, det kommer du ikke til å bruke/savne. Det kommer aldri en vakker dag hvor… Jeg har solgt for ca 5000kr på Finn og Tise bare nå i 2022. Og hos oss startet det med at jeg følte at jeg alltid måtte rydde her. En leilighet på 48 kvm med to voksne mennesker boende måtte alltid ryddes. Det er hinsides. Og for å få fram stekepanna vi faktisk bruker, måtte jeg krangle med to andre inni skapet der, som vi aldri brukte. Hvis du har syv jeans/bukser og alltid bruker tre av dem, og du kvitter deg med de du ikke bruker? Hvor mange færre bukser har du å velge i? Ingen færre, for du vurderte dem aldri i utgangspunktet. Anonymkode: beac6...a92 1
Gjest Ghostface Skrevet 24. februar 2022 #13 Skrevet 24. februar 2022 Sett på musikk eller film i bakgrunnen.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #14 Skrevet 24. februar 2022 Når det står helt fast for bruttern, ser han etter hva som helst som han kan klare å gjøre, om det så er å legge fjernkontrollen til tv'en på plass. Og så gjentar han dette helt til det løsner. Det kan begynne med å legge fjernkontrollen på plass, det neste kan være å koste av stuebordet. Kanskje ligger det ei jakke over en stol, den er fort gjort å legge på plass. Og så videre, og så videre. Anonymkode: ae174...c20
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #15 Skrevet 25. februar 2022 Jeg er nyfrelst på å dyprydde , dvs ha ut alt og sorter godt. Alt må ha sin faste plass og det må ikke være for mye ting. Da fikk jeg et nytt liv og rydding går veldig kjapt. Av og til har jeg prosjekt så jeg lar det flyte på et visst område, eks syprosjekt på kjøkkenbordet, men utenom det så er det ryddig. Slipper panikkrydding om det kommer folk osv og det er veldig deilig. Anbefaler og se på ryddekontoer på Instagram, det er mye tips å hente . Anonymkode: a0ba3...b71 2
Avstand Skrevet 27. februar 2022 #16 Skrevet 27. februar 2022 Hvor rolig du blir inni deg når du har orden på ting.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #17 Skrevet 27. februar 2022 Last ned tiktok og søk på "cleantok"! Anonymkode: 2dbd6...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå