AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Jeg har ikke satt meg ned og snakket ordentlig med kjæresten om dette, men søker råd. Har vært sammen i 2 år, og det siste året har det vært veldig lite fokus på at jeg også skal nyte. Eller, det begynte å dabbe av etter ca 1/2 år, men nå plager det meg tidvis. Er kjipt å føle at jeg er en tømmestasjon innimellom…. Det er også lite variasjon. Nå byttes det kun stilling dersom jeg fysisk gjør det (nytter ikke å spørre, har prøvd det), og det er kun jeg som gir oral. Han tar initiativ da, minst like mye som meg. Av og til er deilig, men syntes det går for lang tid imellom og at jeg da må jobbe SKIKKELIG for det. Er nesten så jeg føler meg litt «snytt» da det var veldig annerledes i starten. Anonymkode: f7718...36c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Det eneste du kan gjøre er å ta det opp. Enten så tar han det til seg og gjør noe med det eller fortsetter som før. Gjør han det så må du bestemme deg om dette forholdet er noe for deg. Anonymkode: eec1f...f4d 3
Rosatoast Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Det eneste man kan gjøre i et forhold sånn sett er å kommunisere, i dette tilfellet er det viktig å prate om det. Og ikke bare én gang, men mange ganger - det blir ikke en prosess eller bedring over tid hvis man tar en kort prat én gang. Dette er prosseser man må starte og ta i begge sitt tempo. Sex kan for mange være et vanskelig tema, man kan ofte føle mye skam rundt temaet, og det gjør det enda viktigere å kommunisere om. Mange par som drifter fra hverandre eller ender med utroskap, nettopp fordi paret ikke evner å kommunisere ordentlig. Så som sagt, snakk om dette - MANGE ganger.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Du må bare hoppe i det og ta det opp. Min erfaring er dessverre at menn fort blir fornærmet, uansett hvor pent man legger det frem, men det må du være innstilt på å tåle og stå i, og være saklig trygg i din rett til å også oppleve sex som deilig og positivt. Til han forstår at han har egeninteresse i å ta der til seg. Noen ganger skjer ikke det, og sexlivet og forholdet dør på slikt, egentlig temmelig unødvendig, bare fordi mannen lar stolthet og sårhet vinne over klokhet og modenhet, men jeg begynte etterhvert å se det som helt greit at et forhold gikk til h... på slikt, for det var da virkelig et heads up på at forholdet uansett ikke ville ha klart seg gjennom virkelige seriøse utfordringer. Er det ikke tilstrekkelig omtanke og modenhet til å forstå og takle kommunikasjon rundt sex, hvor det at begge skal ha det bra burde være svært så selvfølgelig, så har ikke mannen i seg å takle og kommunisere rundt større utfordringer livet vil gi. Anonymkode: a41f2...d69 1
NiceOrNothing Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har ikke satt meg ned og snakket ordentlig med kjæresten om dette, men søker råd. Har vært sammen i 2 år, og det siste året har det vært veldig lite fokus på at jeg også skal nyte. Eller, det begynte å dabbe av etter ca 1/2 år, men nå plager det meg tidvis. Er kjipt å føle at jeg er en tømmestasjon innimellom…. Det er også lite variasjon. Nå byttes det kun stilling dersom jeg fysisk gjør det (nytter ikke å spørre, har prøvd det), og det er kun jeg som gir oral. Han tar initiativ da, minst like mye som meg. Av og til er deilig, men syntes det går for lang tid imellom og at jeg da må jobbe SKIKKELIG for det. Er nesten så jeg føler meg litt «snytt» da det var veldig annerledes i starten. Anonymkode: f7718...36c Dump han . Han er ikke investert i deg. 1
Hr. Aktiv Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har ikke satt meg ned og snakket ordentlig med kjæresten om dette, men søker råd. Har vært sammen i 2 år, og det siste året har det vært veldig lite fokus på at jeg også skal nyte. Eller, det begynte å dabbe av etter ca 1/2 år, men nå plager det meg tidvis. Er kjipt å føle at jeg er en tømmestasjon innimellom…. Det er også lite variasjon. Nå byttes det kun stilling dersom jeg fysisk gjør det (nytter ikke å spørre, har prøvd det), og det er kun jeg som gir oral. Han tar initiativ da, minst like mye som meg. Av og til er deilig, men syntes det går for lang tid imellom og at jeg da må jobbe SKIKKELIG for det. Er nesten så jeg føler meg litt «snytt» da det var veldig annerledes i starten. Anonymkode: f7718...36c Tar du grep og forlanger? Start der om du ønsker videre relasjon. Du er selv ansvarlig for din orgasme.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Hr. Aktiv skrev (10 minutter siden): Tar du grep og forlanger? Start der om du ønsker videre relasjon. Du er selv ansvarlig for din orgasme. Nei, har spurt om vi kan bytte, gjøre sånn eller sånn osv., men han fortsetter bare å kjøre på og sier oops, jeg kom visst litt fort. Ja, klart jeg er ansvarlig for egen orgasme, men hva er poenget med å ha sex med noen når man uansett bare må onanere seg selv til orgasme likevel? Og jeg GIR ham orgasme ofte. ts Anonymkode: f7718...36c 2
sicario Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 Er man moden nok til å ha sex, er man også moden nok til å snakke om det og kommunisere sine behov, ønsker og lyster.
Morten1 Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 Er du den første han er med eller har han hatt tidligere partnere?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 Morten1 skrev (4 minutter siden): Er du den første han er med eller har han hatt tidligere partnere? Han har hatt langvarig forhold før meg. Og vi hadde det skikkelig digg i starten. Men, så har det endret seg gradvis. Klart at man ikke kan ha det 100% hver eneste gang, men det har blitt så veldig lenge imellom hver gang. Husker sist gang, for ca 9 mnd siden. ts Anonymkode: f7718...36c
Hr. Aktiv Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, har spurt om vi kan bytte, gjøre sånn eller sånn osv., men han fortsetter bare å kjøre på og sier oops, jeg kom visst litt fort. Ja, klart jeg er ansvarlig for egen orgasme, men hva er poenget med å ha sex med noen når man uansett bare må onanere seg selv til orgasme likevel? Og jeg GIR ham orgasme ofte. ts Anonymkode: f7718...36c For du missforstår helt hva jeg mener. Men er saken den at du trenger så lang tid for å få orgasme ved f.eks. penetrering at han rekker å komme så må du vel tenke litt alternativt? Noen menn klarer dette med å holde igjen, men for evig og alltid er det umulig om de ikke selv sliter med å komme. Hvis han bare tenker på seg selv må du prate med ham. Ikke hinte, men prate i rene ord for å oppnå en forståelse. Hvis han da ikke forstår så er det jo klart at et brudd er nært forestående om du ønsker en endring. Sex skal være et samarbeide og ikke noe menn varter opp dama som en kelner. Dama må også bidra ihvertfall om han ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #12 Skrevet 22. februar 2022 Mennesker tar lett ting for gitt. Enkelte må påminnes hele tiden så de ikke bare kjører eget løp. Samboeren min er heldigvis flink i senga sånn sett men her må han i perioder minnes på at det ikke bare en min jobb å ta oppvasken ol. Er vanligvis ikke fordi han mener jeg skal ta alt av husarbeid men han har ikke naturlig iniativ og irriterer seg ikke over støv og rot som meg. Når jeg da også slutter å spørre så tenker han ikke så mye over det mer hvis jeg hveeer gang gjør alt uten å kreve noe av han. Høres kanskje egoistisk ut men enkelte mennesker er bare slik. Jeg har også tatt ting for gitt mange ganger. Feks at samboer kjører meg til jobb. Ble så vandt til det at det til slutt føltes som en selvfølge. Sier jo seg selv at det egentlig ikke er det. Mulig han ikke føler han får det helt til og derfor kan det føles kjipt. Det ville forklart hvorfor han ikke tar iniativ selv. Hør med han hvordan sex og din nytelse også kan bli bedre og gøy for han. Prøv noe nytt sammen? Slå det inn i hodet på han at det skal være så og si likt i senga. Noen ganger får du eller han mer nytelse men over tid burde det være likt. Du krever ingenting eller veldig lite akkurat nå. Selvfølgelig er det litt jobb med å gi orgasme, men å nå målet er jo ekstra digg etter litt arbeid. Du har i vært fall like mye rett på nytelse som han. Rett skal være rett. Anonymkode: f2342...cca
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #13 Skrevet 22. februar 2022 Her ble det som vanlig mye fokus på at det er mannen som er problemet. Og vi får kun høre den ene siden av saken. Hva er det TS gjør i forholdet for å vedlikeholde det at mannen hennes har nok lyst på henne til å legge innsats i sex? Anonymkode: ac901...839 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #14 Skrevet 22. februar 2022 To spørsmål du kan stille deg selv før du snakker med ham om det (og det bør du gjøre uansett) er: 1. Har dere noen problemer i forholdet som kan ha forårsaket mindre entusiasme på soverommet? 2. Er det han som stort sett tar initiativ til sex, eller er du veldig på selv også? For min egen del var jeg i et lengre forhold der hun var ganske passiv med tanke på både å initiere sex og i selve akten. Jeg var riktignok aldri den som ignorerte hennes behov, men jeg ble tidvis litt lei og det ble mye mindre og kjipere sex enn det hadde blitt hvis hun hadde vært mer initiativrik. Anonymkode: edca5...3fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå