AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Har ikke et problem med det, jeg bare begynte å undre meg over det. Det er veldig ofte sånn? Hvorfor egentlig 😅 Anonymkode: cba6d...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Det er vel få italienere i Norge? Og italiensk mat er ofte mer "populær" generelt. Vet at mine kresne foreldre heller ville gått inn på en italiensk restaurant enn en tyrkisk restaurant. Anonymkode: a5990...3d8 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Newsflash : De har tyrkiske eiere og ! Anonymkode: 926b6...e2f 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Newsflash : De har tyrkiske eiere og ! Anonymkode: 926b6...e2f Shit! Takk for den midt i fleisen, velta stolen så det ene beinet på den knakk og omeletten fløy midt i trynet på bikkja! Litt mer advarsel neste gang du kommer med sånne brutalt ærlige opplysninger! Anonymkode: 54941...4a4 6 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 Og hvorfor har så mange indiske restauranter pakistanske ansatte/eiere? Jeg har tenkt at så lenge maten er god kanskje Indisk selger bedre en Pakistansk og Ola Potet ser allikevel ikke forskjell? Anonymkode: 120db...aff 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Fordi Ola Potet skal heller gå på indisk restaurant en på pakistansk. Samme gjelder for italiansk mot tyrkisk restaurant. Anonymkode: 926b6...e2f 3
Entern Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fordi Ola Potet skal heller gå på indisk restaurant en på pakistansk. Samme gjelder for italiansk mot tyrkisk restaurant. Anonymkode: 926b6...e2f Hvorfor det?🤔
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 Italiensk er mer mainstream enn tyrkisk. Enkelt og greit. Pasta og pizza er mindre "skremmende" for spesielt de litt oppi åra enn tyrkisk, og gjerne lettere for de med kresne småunger. Jeg har hele TRE italienske restauranter innen 2 km radius fra der jeg bor, og de har tyrkiske og arabiske eiere alle tre. Anonymkode: 91078...057 4
Entern Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 Har fått god italiensk mat servert av tyrkere, jeg. At de har både pasta og kebab på menyen er jo bare bra
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Har fått god italiensk mat servert av tyrkere, jeg. At de har både pasta og kebab på menyen er jo bare bra Alle de hos meg har både kebab og italiensk, og en av dem kjører på med texmex og norsk bondekost som raspeballer og lapskaus attåt :flire: Greit med litt utvalg, da. Anonymkode: 91078...057 2
Callisto83 Skrevet 22. februar 2022 #12 Skrevet 22. februar 2022 Du finner neppe japanere på Sushi restauranter heller. Det er gjerne andre asiatere som ikke vil steke alt i olje. 1
Entern Skrevet 22. februar 2022 #13 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle de hos meg har både kebab og italiensk, og en av dem kjører på med texmex og norsk bondekost som raspeballer og lapskaus attåt :flire: Greit med litt utvalg, da. Anonymkode: 91078...057 Var innom en tyrkisk engang som hadde alt det der pluss biff og burger 😄 Verste er at det faktisk var skikkelig god og delikat mat 😄 (Altså, dette var ikke overraskende fordi det var tyrkisk, men fordi stedet hadde en gigantisk meny, 5 ganger så stor som menyen på en gammeldags kinarestaurant, og det er jo sjelden et bra tegn 😄) 1
Dolce Skrevet 22. februar 2022 #14 Skrevet 22. februar 2022 Fordi flertallet av "italienske" restauranter rundt om i verden (bortsett fra i Italia) ikke har noe som helst med Italia å gjøre. Bortsett i fra en slags "italiensk" meny. Det finnes egne grupper på Facebook som blant annet ler av menyer som er "italienske" og full av feil, dekorasjoner/skilt der de ikke engang klarer å få det italienske flagget rett vei, matretter som presenteres som italienske og som enhver italiener ville kastet opp av. Osv. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #15 Skrevet 22. februar 2022 Av samme grunn som mange tyrkere i syden sier de er italienere. Det er mer populært. Anonymkode: 848dc...bb1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #16 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av samme grunn som mange tyrkere i syden sier de er italienere. Det er mer populært. Anonymkode: 848dc...bb1 Stemmer det. Også mange marokkanere og tunisiere utgir seg for å være italienere, spesielt på populære turiststeder. Lettere å sjekke opp nordeuropeiske jenter i Syden for en italiener enn for en tunisier. Anonymkode: 6a052...f17 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #17 Skrevet 22. februar 2022 Fordi det ser eksotisk og "ekte" ut for nordmenn som ikke ser forskjell på tyrkere og italienere😉 Neida. Jeg har jobbet på kinesisk restaurant selv. Det er jo ikke forbudt fordi om jeg ikke er kinesisk? Anonymkode: 6e31d...006 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #18 Skrevet 22. februar 2022 Samme grunn som at indiske restauranter i Norge i all hovedsak av pakistanere: Det er mange flere Tyrkere/Pakistanere i Norge enn Italienere/Indere, og Italiensk/Indisk mat har et sterkere varemerke worldwide enn Tyrkisk/Indisk mat. Foreøvrig er mitt inntrykk at folk fra steder som Tyrkia/Balkan gjerne sier til Nordmenn at de er Italienere, dette har jeg selv opplevd. Anonymkode: 616ec...f7c 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #19 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme grunn som at indiske restauranter i Norge i all hovedsak av pakistanere: Det er mange flere Tyrkere/Pakistanere i Norge enn Italienere/Indere, og Italiensk/Indisk mat har et sterkere varemerke worldwide enn Tyrkisk/Indisk mat. Foreøvrig er mitt inntrykk at folk fra steder som Tyrkia/Balkan gjerne sier til Nordmenn at de er Italienere, dette har jeg selv opplevd. Anonymkode: 616ec...f7c Jeg gjør faktisk det samme. Sier at jeg er av middelhavsk opphav selv om jeg er norsk, på grunn av utseendet mitt. Det gjør ikke noe, for jeg elsker den kulturen. Anonymkode: ba69e...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #20 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjør faktisk det samme. Sier at jeg er av middelhavsk opphav selv om jeg er norsk, på grunn av utseendet mitt. Det gjør ikke noe, for jeg elsker den kulturen. Anonymkode: ba69e...0c1 Så kleint 😅 Anonymkode: f869d...6b8 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå