Gå til innhold

Må spise under 1000kcal i døgnet for å gå ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 170 høy og veier 56kg. Har veldig lite muskler på kroppen, og selv om BMI er relativt lav, så har jeg endel overflødig fett på kroppen jeg vil ha av. Har allerede gått ned 6kg utelukkende med kosthold. Har ikke mulighet til å trene nå. Vil helst ned et par-tre kilo til, men går ikke ned selv om jeg legger meg på 1000kcal pr dag. Er det noe galt med forbrenningen min, eller hva skjer? 

Anonymkode: 3eb8d...458

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ærlig talt ut som at du heller bør trene og stramme opp, selv om du sier du ikke kan trene akkurat nå. 

Kan det være løs hud du har fra før? Gått ned mye i vekt?

Anonymkode: 76226...d11

• Liker 5
Skrevet

Kroppen din er på sparing. Skal du ha muskler trenger kroppen noe å lage muskler av. Du bør nok oppsøke en kostholdsekspert og noen som kan hjelpe deg med trening. 

Jeg tror du ser på deg selv med et alt for kritisk blikk. 

Anonymkode: adf3d...918

• Liker 4
Skrevet

Du skal jo ikke ned i vekt. Du skal opp. Spis mer

Anonymkode: 29052...d53

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skal jo ikke ned i vekt. Du skal opp. Spis mer

Anonymkode: 29052...d53

Jeg bruker truser og bukser i størrelse L og XL faktisk.. for lårene og rumpa er så store.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kroppen din er på sparing. Skal du ha muskler trenger kroppen noe å lage muskler av. Du bør nok oppsøke en kostholdsekspert og noen som kan hjelpe deg med trening. 

Jeg tror du ser på deg selv med et alt for kritisk blikk. 

Anonymkode: adf3d...918

Takk for råd :) hvordan går man frem for å finne noen som kan hjelpe? PT?

Skrevet

Du må trene. Å miste enda mer muskelmasse vil neppe gi resultatet du ønsker. Du har en helt fin BMI per nå, men det høres ut som du har for lite muskelmasse

Med din høyde og vekt er vedlikeholdsbehovet ditt ca 1500 per dag. Det bør du få i deg, og så må du rett og slett bevege deg. Vet ikke hva du legger i «har ikke mulighet til å trene per nå» - er du fullstendig sengeliggende? I så fall trenger kroppen din i hvert fall mer næring. Om det du mener er at du ikke føler su har tid eller orker, så finner du en løsning. Ta 10 push ups og 20 squats hver kveld før du pusser tenner, bare det vil hjelpe mye.

Hvis du føler deg dvask kan det være et tips å spise mer fett og proteiner og minimere karbohydrater. Spis ren mat, ikke ferdig-produkter og raske karbohydrater som brød, müsli, pasta etc.

Anonymkode: 52cc3...e4e

• Liker 4
Skrevet

Det hjelper jo ikke å gå ned mer i vekt. Du må starte å spise mer, og trene styrketrening. For du må heller bygge muskler.

Jeg er 163 cm, og veier 64 kg, og ser fantastisk ut. Men jeg trener mye, og hard styrketrening.

Anonymkode: e3c3a...c21

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det hjelper jo ikke å gå ned mer i vekt. Du må starte å spise mer, og trene styrketrening. For du må heller bygge muskler.

Jeg er 163 cm, og veier 64 kg, og ser fantastisk ut. Men jeg trener mye, og hard styrketrening.

Anonymkode: e3c3a...c21

Det er jo ikke alle som ønsker en sånn type kropp da. Jeg foretrekker tynn selv.

Anonymkode: a3949...3f8

• Liker 1
Skrevet

Det er for lite selv når du sitter stille. Spis heller mat nærmest sin mest naturlige form. Denne tråden blir uansett stengt, da det er helseskadelig å spise så lite.

Anonymkode: d0691...a60

Skrevet

Du er på grensen til undervektig. Kroppen din strever for å holde på de små energilagrene den har nå og derfor går du ikke ned. Anbefaler heller å spise godt (minst 2000 kcal, 1000 er ALT for lite selv om du ligger i ro) og trene styrke for å stramme opp kroppen.

Anonymkode: de3e6...c3a

• Liker 2
Skrevet

føler du deg dvask og stor rundt rumpe og lår må du bytte ut det lille fettet med muskler. Muskler er mindre i størrelse enn samme vekt i fett, altså du strammer opp kroppen med å skape muskler. Muskler øker og forbrenningen. 

Så dette med trening og opp i vekt handler utelukkende om at du nok vil oppleve å ha strammere kropp og finere rumpe og lår med muskler 💪 

Sjekk ut 100 days challenge på squats /knebøy. 

Anonymkode: 3131a...9e3

Skrevet

Du vet du blir en like slapp, bare mindre utgave om du ikke trener?

Flat hengerumpe. Stilig...

Man kan se veldig flott ut som tynn og spinkel, men sjelden uten trening... 

Anonymkode: 14042...85e

• Liker 1
Skrevet

Bruker du xl og l ? høres rart ut. 165 og 60 kg her. Bruker smal og medium

Uansett: du piner deg og risikerer spiseforstyrrelser med 1000kcal daglig. Kroppen vil etter hvert skrike etter mat. Dessuten: de stakkars to kiloene du går ned ved denne pine er raskt tilbake, med venner.

Anonymkode: cd690...7ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bruker truser og bukser i størrelse L og XL faktisk.. for lårene og rumpa er så store.. 

Trur jeg ikke noe på. Jeg veier 96 kg og bruker xl i truser. Her sitter alt på magen og rompe.

Trur du burde vurdere å skaffe deg hjelp. For det er høres ikke sunt ut TS.

Har du sjekket deg før Ødem️ Siden du mener at du er så stor i undergruppene. 

Anonymkode: debf3...eea

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Spiseforstyrrelse kan ta år å bli kvitt. 

Anonymkode: cd690...7ec

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden burde stenges. Du er åpenbart slank/tynn, og det "overflødige fettet" du har, er normalt fett som kroppen har behov for. I stedet for å sulte deg kan du heller trene styrketrening for å tone og stramme opp kroppen. Gi faen i vekta. 

Anonymkode: 5ca98...fe3

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke løsningen er å gå ned i vekt her. Håper moderator tar en titt på denne tråden. 

Anonymkode: 82cd8...0d0

Skrevet

Det er noe du bør tenke over her, og det er "hvordan vet jeg at jeg blir mer fornøyd med 2 kg mindre?". For svaret er at det vet du ikke. 

Du har ingen garanti for at de to kiloene mistes der du vil, du kan ikke punktslanke selv om du nærmer deg undervektige. 

Og på et tidspunkt må du innse at du har den kroppen du har. Man kan ikke endre på alt, og man bør heller være i en sunn vekt enn å tro at alt blir bedre som undervektig.

Jeg kan ikke trene jeg heller, men gikk ned til 62 kg (samme høyde). Kunne noe vært annerledes på kroppen min? Såklart, men jeg tror ikke jeg får det bedre med noen kilo mindre. Lykken henger ikke i vekta. 

Anonymkode: 316cd...b45

Skrevet

Jeg veier akkurat det samme som deg, med 3-4 cm mindre i høyde enn deg. Jeg spiser 1700+ kalorier daglig og trener for å stramme opp kroppen. Er det en spesiell grunn til at du ikke har mulighet til å trene? Jeg jobber hver dag fra 07.30 - 15-15, har barn jeg er alene med stort sett 60% av tiden, følger opp med middag, lekser og fritidsaktiviteter på ettermiddagstid. Investerte litt penger til treningsutstyr hjemme slik at jeg trener etter kl. 20.00 når ungen er lagt om kvelden. Det er jo ei prioritering, men jeg vil bare synliggjøre for deg at det er mulig å få til ei lita treningsøkt hjemme istedenfor å måtte sulte seg :)  Ikke minst er det bedre helsemessig, men også for psyken vil det gjøre det godt! 1000kcal er ikke holdbart i lengda..

Anonymkode: 82572...0fb

• Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...