Gå til innhold

Når forholdet er slutt, men han fortsatt sitter i deg..Hvordan komme seg videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen slo opp med meg for noen dager tilbake. Sa at han ikke var sikker på om han var like glad i meg som han engang var og var veldig i tvil om han likte meg som en kjæreste. Følelsene hadde forandret seg og han ville videre nå, uten meg. Jeg aksepterte avgjørelsen hans, men her sitter jeg. Alene, tom, masse ubehag, ser på mobilen hele tiden og håper at han sender en melding:( 

Jeg leter ikke etter noe falske forhåpninger, men noen som har vært borti lignende og vil dele hvordan de taklet det? Tips for å klare meg:(

Anonymkode: a2500...2b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært gjennom den situasjonen tre ganger i løpet av 25 år. Mitt absolutt beste tips er å fokusere på deg selv. 

Her nevner du allerede at du venter på melding fra han, som er ganske vanlig å gjøre i nylige brudd - MEN, denne tanken må vekk med en gang. 

Man lager seg da ekstremt lave verdier for seg selv ved å tenke «okei greit, hvis han bare sender en melding så vil han ha meg tilbake, han elsker meg!». Dette er svært usunt, og man har da ingen selvrespekt. Man må alltid tenke at det må mye mer til enn en melding. 

Så, for at du skal klare å komme deg videre og få det bra, så må du starte med å fokusere på deg selv. Jeg har lært at selvtillit og selvrespekt er nøkkelen til å ha det bra, ingenting slår dette. Nå sitter jeg alltid med tanken «huffda stakkars deg som ikke får noe så verdifullt som meg» hver gang vedkommende ikke viser interesse tilbake, så går jeg videre med en gang. Lær deg å ikke kast bort tiden din. Denne fyren er rett og slett ikke interessert i deg, hvorfor skal du da bruke din verdifulle energi og tid på å fokusere på han. Det er ditt liv, du må se deg selv fremover, ikke han. 

Finnes mange artikler og videoer på hvordan du skal skaffe deg mer selvtillit. Start med å sette deg mål, fokuser på fremtiden. Det finnes mange der ute, hva med å starte smått å date andre? 

Tenk heller at det er ekstremt synd på de som ikke vil ha deg - men for å kunne klare å genuint tenke det så må man ha skaffet selvtillit og selvrespekt først. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Styrkeklemmer sendes 

Anonymkode: 9d200...474

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...