Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig å betale dagmamma pr dags dato? Hvor fant dere dagmamma? Hvilken nettside anbefales? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gol eller Halden ?

Anonymkode: e56b6...757

• Liker 4
Skrevet
Juju92 skrev (6 minutter siden):

Hva er vanlig å betale dagmamma pr dags dato? Hvor fant dere dagmamma? Hvilken nettside anbefales? 

Kontantstøtte pris er det vanligste de fleste steder. De må jo som regel betale skatt de å. Finn.no er vel det enkleste.

Anonymkode: 89ca8...37f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kontantstøtte pris er det vanligste de fleste steder. De må jo som regel betale skatt de å. Finn.no er vel det enkleste.

Anonymkode: 89ca8...37f

Kontantstøtte + barnehagepris.

Anonymkode: 74a47...883

• Liker 3
Skrevet

Rælingen kommune. 

Skal man legge ut annonse på finn eller søker man bare? 

Noen som vet hva kontantstøtte + barnehagepris utgjør? 

Skrevet
Juju92 skrev (1 time siden):

Rælingen kommune. 

Skal man legge ut annonse på finn eller søker man bare? 

Noen som vet hva kontantstøtte + barnehagepris utgjør? 

Ca 10 000

Anonymkode: 2727d...b83

Skrevet

Det kommer jo ann på f.eks hvor lange dager og hva som er inkludert (mat, bleier++). 

Men, først og fremst kommer det vel ann på hvor mange barn dagmamma har. Har hun kun ditt barn er nok kontantstøtte og bhg. pris for lite. Men har hun 3 er det kanskje ok. Da blir det ca. 30.000 i måneden. Ikke bra det heller vil jeg si. Og mer enn 3 barn bør være helt uaktuelt for en dagmamma å ha.

Anonymkode: 9f497...e25

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer jo ann på f.eks hvor lange dager og hva som er inkludert (mat, bleier++). 

Men, først og fremst kommer det vel ann på hvor mange barn dagmamma har. Har hun kun ditt barn er nok kontantstøtte og bhg. pris for lite. Men har hun 3 er det kanskje ok. Da blir det ca. 30.000 i måneden. Ikke bra det heller vil jeg si. Og mer enn 3 barn bør være helt uaktuelt for en dagmamma å ha.

Hvorfor uaktuelt med mer enn 3 barn? I barnehage har man flere, hver dag, hele året.

Anonymkode: 7e3b5...58f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor uaktuelt med mer enn 3 barn? I barnehage har man flere, hver dag, hele året.

En ansatt på tre barn i barnehagen, når barna er under tre år. De fleste som har barna hos dagmamma har det før barna får plass i barnehagen, altså før de er 3 år.

Men ja, kontantstøtte + pris på barnehage bør du minimum regne med å betale.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det har vi ikke. Vi er en voksen per tre barn under 3 år. Det pleier og være en del 2 åringer på småbarnsavd. Mens som dagmamma er det små gjerne fra 10- 15 måneder! Den alderen er mer krevende enn 2 åringene som ofte kan leke litt på egenhånd, forstår mye språk, har innarbeide rutiner osv.  

Husk og på at vi er ikke alene i bhg. skjer noe med et barn kan de andre ta resten. En dag knuste et barn et syltetøyglass. Det eksploderte i småbiter. Da var jeg så glad jeg ikke var alene! Det var glass og barn overalt. 

Vil påstå at det er helt uansvarlig å ha mer enn 3 barn i 10-15 måneders alder alene som dagmamma. 3 er og på grensen, men kommer ann på barna, alder, antall timer, lokaler og selvsagt dagmamma.

Jeg har jobbet både som dagmamma (privat for venninne) og nå på småbarnsavdeling.

Skrevet

Jeg finner ingenting på finn.no 😅 er det slik at dagmamma skal oppholde seg i hjemmet sitt eller kan man be de feks å sitte barnevakt i mitt hjem? Eller blir det kanskje vanskelig hvis hen har flere barn å passe? 

Skrevet
Juju92 skrev (7 minutter siden):

Jeg finner ingenting på finn.no 😅 er det slik at dagmamma skal oppholde seg i hjemmet sitt eller kan man be de feks å sitte barnevakt i mitt hjem? Eller blir det kanskje vanskelig hvis hen har flere barn å passe? 

Du kan sikkert be dagmamma være i ditt hjem. Men da blir det nok kun med ditt barn. Da må du nok regne med å betale en månedslønn for dagmamma alene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...