AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Del Skrevet 22. februar 2022 Det prates om at alle må bli smittet. Men jeg er gravid. Må jeg finne meg i dette? Anonymkode: 8536c...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Del Skrevet 22. februar 2022 Finne deg i hva..? Det er ingen som kommer til å holde deg fast og tvangssmitte deg med corona.. Realiteten er dog at vi alle med uhorvelig stor sannsynlighet kommer til å bli smittet før eller senere, og koronaviruset driter i om du er gravid eller ei Anonymkode: 04d1a...892 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Del Skrevet 22. februar 2022 😪 Anonymkode: a1661...8b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Del Skrevet 22. februar 2022 Jeg forstår ikke helt hva du mener. Mener du at de aktivt går inn for å smitte seg selv og andre? Eller er det bare en talemåte? Jeg tror også at de aller fleste kommer til å få korona. Og tror ikke nødvendigvis det er mulig å slippe unna. Du må finne deg i at andre tror alle vil få korona, men du må selvsagt ikke finne deg i at de aktivt prøver å smitte deg. Samtidig er det jo ikke isolasjonsplikt lenger, sååå. Anonymkode: 21a3b...643 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Finne deg i hva..? Det er ingen som kommer til å holde deg fast og tvangssmitte deg med corona.. Realiteten er dog at vi alle med uhorvelig stor sannsynlighet kommer til å bli smittet før eller senere, og koronaviruset driter i om du er gravid eller ei Anonymkode: 04d1a...892 Er helsepersonell, så er vanskelig å unngå. Anonymkode: 8536c...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Del Skrevet 22. februar 2022 Finne deg i at de snakker om det, eller finne deg i å få corona? Alle gravide jeg kjenner har hatt det. Det går fint så lenge du er vaksinert. Anonymkode: 1bb86...5ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det prates om at alle må bli smittet. Men jeg er gravid. Må jeg finne meg i dette? Anonymkode: 8536c...fb0 Da danner baby antistoffer. Så lenge du er vaksinert hadde jeg ikke vært så bekymret. Anonymkode: 63fe2...f75 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Del Skrevet 22. februar 2022 Hva lurer du på om du må finne deg i? At de snakker om at alle kommer til å få korona? Det er jo allmennkunnskap og ingenting å bli sur for? Anonymkode: 4ad32...073 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #9 Del Skrevet 22. februar 2022 Så lenge du er vaksinert, har du lite å frykte av korona. Om du ikke er vaksinert, da vet du hva du bør gjør for å beskytte deg og babyen. Anonymkode: d2a0a...b52 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Del Skrevet 22. februar 2022 Alle snakker jo om dette om dagen. Og halvparten av alle jeg kjenner har hatt smitten nå, og hver dag snakker jeg med nye som er smittet. Virker som om sykdomsforløpet er litt tyngre for de som har mange uker siden dose to, men likevel bare 1-2 dager med en litt kraftig forkjølelse. De som rakk boosterdosen før smitten merker det knapt Anonymkode: 6b108...1a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #11 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Finne deg i at de snakker om det, eller finne deg i å få corona? Alle gravide jeg kjenner har hatt det. Det går fint så lenge du er vaksinert. Anonymkode: 1bb86...5ce Går fint uten å være vaksinert også Anonymkode: 1a3e3...ff5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. februar 2022 #12 Del Skrevet 22. februar 2022 At de snakker om at de har lyst til å bli smitta for å bli ferdig med det, må du nesten finne deg i, ja. Dersom de arrangerer smittefester i arbeidstida, blir det noe annet, men regner ikke med det er det det er snakk om her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #13 Del Skrevet 22. februar 2022 Finne deg i "dette"? Hva mener du ellers man kan gjøre, annet enn å innse fakta. Eller mener du at du skal få sykemelding og gå hjemme med fullt betalt uten å være syk, pga du er redd for å bli syk? Anonymkode: 96e27...488 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 22. februar 2022 #14 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det prates om at alle må bli smittet. Men jeg er gravid. Må jeg finne meg i dette? Anonymkode: 8536c...fb0 kan være du selv har hatt det uten å vite om det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 22. februar 2022 #15 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Går fint uten å være vaksinert også Anonymkode: 1a3e3...ff5 Ja for de aller aller fleste, men gravide i siste trimester har allerede mer belastning på lungene og har derfor en økt risiko for alvorlig forløp, særlig om man veier mye. Sjangsen er fortsatt svært liten, men det er altså noe mer risiko enn for en tilsvarende person som ikke er gravid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #16 Del Skrevet 22. februar 2022 Hvor langt er du på vei? Jeg ble smittet tidlig i svangerskapet og var sykmeldt en lengre periode for jeg brukte lang tid på å bli frisk. Selve sykdommen var som en vanlig influensa, så hvis du er over 20 uker kan jeg forstå om det ikke frister. Men ville du i et normalår gjort tiltak for å unngå influensa? Det vil være vanskelig å skjerme seg helt for smitte. Hva sier arbeidsgiver, tenker han tilrettelegging for deg eller at du skal jobbe under samme (smittevern) som de andre? Har legen din gitt deg informasjon som tilsier at du ikke bør bli smittet? Anonymkode: bf8a2...cc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #17 Del Skrevet 22. februar 2022 velociraptor skrev (4 minutter siden): Ja for de aller aller fleste, men gravide i siste trimester har allerede mer belastning på lungene og har derfor en økt risiko for alvorlig forløp, særlig om man veier mye. Sjangsen er fortsatt svært liten, men det er altså noe mer risiko enn for en tilsvarende person som ikke er gravid. Heldigvis er den økte risikoen liten om man er vaksinert. Jeg ble smittet i uke 36, en uke før jeg skulle få dose tre, og veide da 105 kg. Det var som en influensa i én dag, og deretter som en førkjølelse. Altså veldig overkommelig. Jeg var ekstremt forsiktig, møtte ikke folk, men ble likevel smittet. Aner ikke hvordan eller fra hvem jeg ble smittet. TS: Ja, du må finne deg i at andre snakker om det. Mest sannsynlig klarer heller ikke du å unngå smitten. Ta vaksinen. Spis og lev sunt, få i deg D-vitamin og senk skuldrene. Anonymkode: a16f4...ed3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #18 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Går fint uten å være vaksinert også Anonymkode: 1a3e3...ff5 For gravide går det ikke nødvendigvis fint https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5GO04E/uvaksinerte-gravide-intensivbehandlet-da-har-man-to-pasienter-aa-behandle Anonymkode: 24f3a...a87 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #19 Del Skrevet 22. februar 2022 Alle kommer til å få det uansett, men er du vaksinert får du sannsynligvis en midlere versjon. Anonymkode: e34cd...37d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #20 Del Skrevet 22. februar 2022 Gravid, vaksinert med korona nå, og om dette er mild versjon er jeg glad jeg slipper å finne ut hvordan uvaksinert korona som gravid er! Foreløpig som en solid(!) influensa. Men er ikke bekymret da, statistisk sett går det helt fint, heldigvis! Anonymkode: 668d9...8d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg