Gå til innhold

Når dere plutselig bare er venner igjen...(kjærester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Uff! Syns dette er så sårt å skrive om, men jeg er i en situasjon nå hvor jeg gjerne kunne trengt litt råd fra andre mennesker. Gjerne de som har vært gjennom lignende som meg. 

I august 2021 ble jeg sammen med verdens fineste mann. Litt kort fortalt. Jeg har kjent ham siden 2012, men aldri møtt ham. Møtte ham i 2021, og da hadde han nylig slått opp med en jente før han ble sammen med meg. Denne jenta han var sammen med var en "rebound" for en annen eks han hadde før henne, som han hadde vært sammen med i to år. Bruddet tæret veldig på ham og han ønsket å komme seg over henne ved å finne seg en "rebound". 

Denne jenta som ble brukt som "rebound" slo opp med eksen min pga hun følte at han ga henne lite tid. De slo opp i mai 2021 og vi møtte hverandre i august 2021. 

Når vi først møtte hverandre så gikk forholdet veldig raskt fram. Kyss på første møte, sex på andre møte, plutselig var vi ett par og han fridde til meg måneden etter. Som sagt ting gikk fort. 

Den tid da var jeg usikker på om jeg ønsket å gifte meg med ham, om han var den rette for meg. Jeg hadde jo ikke rukket å bli kjent med ham engang og nå skulle vi plutselig gifte oss? 

Jeg tok ikke imot ringen og sa at jeg måtte bli mer sikker på meg, han og oss før jeg kunne gå rundt å bære på en ring som symboliserer et evig forhold. Han tok det pent, men maste omtrent i ett helt år om at han ønsket å forlove seg. Rett etter at vi forlovet oss, begynte han å oppføre seg annerledes. Han tok avstand, ble plutselig veldig utilgjengelig og jeg kjente på et veldig sterkt ubehag i kroppen. Jeg hadde jo virkelig gått "all in" for denne mannen i løpet av dette året og virkelig, virkelig begynt å elske ham. Han var også det første seriøse forholdet jeg hadde, så følelsene mine var virkelig veldig sterke når jeg tok imot denne ringen og jeg visste med meg selv, at han ønsket jeg å dele resten av livet mitt med. 

Men denne forandringen hans gjorde meg redd, usikker og skapte mye ubehag. Jeg følte at jeg var så avhengig av å ha han rundt meg, at når han tok avstand, så ble jeg veldig urolig. Jeg klarte ikke å fokusere, jobbe, var ikke interessert i å møte venner o.l (usunt, jeg vet. Men tenk deg at mannen du skal gifte deg med plutselig endrer atferd helt). 

Vi reiste på ferie etter frieriet og hele ferien var veldig rar. Jeg trodde vi skulle skape mange gode minner sammen på denne ferien, men i stedet for endte det opp som en trist ferie jeg helst skulle spart meg for. Han var i en merkelig humør hele tiden. Ikke sur eller irritert, men bare fraværende. Som om han egentlig følte at hele ferien var ork. Når vi kom hjem fra ferien (vi bor hver for oss selv), så møtte han ikke meg før etter en måned. Unnskyldte det med for mye jobb og at han ikke hadde mulighet til å ta ut tid for meg etc. Når vi først møtte hverandre etter denne måneden så var det veldig lite hyggelig. Vi hadde ikke noe samtaleevne, han holdt seg tilbake. Jeg begynte også å merke at han prøvde å holde forholdet skjult. Før så pleide han alltid å holde hånden min når vi var ute sammen, nå begynte han å gå foran meg og slapp hånden med engang en bil kjørte forbi. I tillegg sluttet han å like bildene mine på instgram (jeg vet, veldig teit å nevne dette, men må nevne alt). Han begynte å unnskylde med at han "ikke så de", sa til meg at jeg skulle fjerne bilde av oss på instragrammen min fordi han ikke var fornøyd med seg selv på det bilde. Sluttet å snappe meg, selv om han satt på snap hele dagen og snappet kompiser osv. 

Jeg valgte for noen dager tilbake etter å ha prøvd siden november å få ting til å bli bra igjen, å avslutte forholdet. Han prøvde ikke engang å jobbe for å ikke få det "avsluttet". Han derimot skrev "?" på meldingen jeg sendte og bare tok aldri kontakt igjen. 

Skjønner ikke hvordan det går an å være så forelsket i et menneske, ønske å gifte seg med de også plutselig bare forandre seg helt. Det var ikke som om noe skjedde eller at vi hadde en krangel, han bare mistet følelser? :( føler meg så trist og har SÅ lyst til å sende ham en melding og bare være i kontakt med ham, men vil ikke gjøre det mot meg:( 

Anonymkode: 7691b...f0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er ikke så unormalt når mennesker driver med lovebombing dessverre. De gir liksom alt de har i starten for å få deg på kroken, så blir de lei etterhvert. 

• Liker 2
Skrevet
mjaus skrev (2 minutter siden):

Det der er ikke så unormalt når mennesker driver med lovebombing dessverre. De gir liksom alt de har i starten for å få deg på kroken, så blir de lei etterhvert. 

Men hvorfor er det sånn?:( tror du han ville avslutte forholdet med meg, siden han ikke prøvde engang å holde liv i det, redde det? 

Skrevet
Lykkeligper skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor er det sånn?:( tror du han ville avslutte forholdet med meg, siden han ikke prøvde engang å holde liv i det, redde det? 

Er vanskelig å svare på, er i hvert fall ikke deg som er problemet her. Virker jo som at det er han som ikke helt klarer å binde seg skikkelig til et annet menneske. Du skrev jo at han har hatt et rebound en gang før. Kanskje du var en rebound, Kanskje han har en annen dame i kikkerten så han vil prøve å legge lokk på det dere hadde, at han viker unna på en feig måte (det jeg hvert fall tenkte når han ber deg slette bilde av dere på insta).. vet ikke er vanskelig å svare konkret på. Høres hvert fall ut som du ikke tapte noe særlig på å miste han. Du finner deg lett noe bedre!

Skrevet
2 minutter siden, Lykkeligper said:

Tror dette handler om han. Type han oppnådde det han ønsket og så sluttet forholdet og du å være spennende.

Dette er ikke sunn/normal/frisk oppførsel, og reflekterer ikke på deg. Bevar evnen din til å falle for noen og skape gode nære relasjoner. Skjønner det er vanskelig å sitte igjen i vakuumet, men du er hvert fall fri til å møte noen med bedre tilknyttningsmønster.

Anonymkode: 0299b...d8d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror dette handler om han. Type han oppnådde det han ønsket og så sluttet forholdet og du å være spennende.

Dette er ikke sunn/normal/frisk oppførsel, og reflekterer ikke på deg. Bevar evnen din til å falle for noen og skape gode nære relasjoner. Skjønner det er vanskelig å sitte igjen i vakuumet, men du er hvert fall fri til å møte noen med bedre tilknyttningsmønster.

Er bare så utrolig trist å leke med andres følelser på den måten og at han bare gikk videre og ikke gang prøvde å redde forholdet gjorde meg mer trist:( hvordan komme seg over sånt

Skrevet
4 minutter siden, Lykkeligper said:

Er bare så utrolig trist å leke med andres følelser på den måten og at han bare gikk videre og ikke gang prøvde å redde forholdet gjorde meg mer trist:( hvordan komme seg over sånt

Jeg er ikke fan av å unnskylde andres dårlige handlinger med bakgrunn i arv/miljø. Men fyren har trolig hatt noen opplevelser som gjør at forhold er vanskelig for han. Enten undergraver han følelsene sine, ellers vet han hva han føler og er redd og har et skjørt selvbilde. Evt er han bare slem. Hva som ligger til grunn er heldigvis ikke din sak lengre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke fan av å unnskylde andres dårlige handlinger med bakgrunn i arv/miljø. Men fyren har trolig hatt noen opplevelser som gjør at forhold er vanskelig for han. Enten undergraver han følelsene sine, ellers vet han hva han føler og er redd og har et skjørt selvbilde. Evt er han bare slem. Hva som ligger til grunn er heldigvis ikke din sak lengre. 

Jeg mister helt håpet på forhold i framtiden. Har vært singel i flere år før jeg møtte ham og det er ensomt å være alene..:( han var på en måte alt. venn, bestevenn, kollega og kjæreste. 

Skrevet
9 minutter siden, Lykkeligper said:

Selg ringen. Kjøp noe til deg selv. 

Anonymkode: e9789...741

Skrevet
4 hours ago, Lykkeligper said:

Jeg mister helt håpet på forhold i framtiden. Har vært singel i flere år før jeg møtte ham og det er ensomt å være alene..:( han var på en måte alt. venn, bestevenn, kollega og kjæreste. 

Det er ikke noe rart at du både sliter med tillit og troen på å møte noen som kan gi deg det du trodde du hadde med han. Hvorfor skulle det være ekte, når det ikke betydde noe for han nå. Det er derfor jeg skrev det handler om han og ikke om deg. Slik du beskriver relasjonen i HI, både hendelsesforløpet og hvordan du opplevde det føles det trygt å si at du er normal og ikke han. I den grad det er unormalt å ha ugunstige tilknyttningsmønstre. 

Heldigvis vil tiden og nye erfaringer få denne vonde opplevelsen til å blekne. Hjernen din nå jobber med å kartlegge hvordan du kunne unngå å bli såret, hvor det gikk galt, hva du kunne gjort annerledes og når du burde ha skjønt at han ikke var din tillit og kjærlighet verdig. Det vil beskytte deg neste gang. Forutsett at du er villig til å våge å prøve flere ganger ☺️

Skrevet

Så mange 🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: 8a4bd...85c

• Liker 1
Skrevet
Lykkeligper skrev (4 timer siden):

Han vil iallfall ikke være sammen med deg. Det eller emosjonelt misbruk, da er det vel lite å tenke på eller? 

Anonymkode: 742f8...b2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...