Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg er i uke 14, og har det rett å slett veldig kjipt nå. Det har nok mye med formen å gjøre, som har vært dårlig siden uke 6. mat er ikke et tema, og kvalme + hodepine plager meg til alle døgnets tider. Jeg var modig i starten, men det gikk over , og nå er jeg på bristepunktet . 

jeg har kjipe tanker, er apatisk, men gråter, og klarer ikke ha noen følelser eller interesse for den i magen. Ingenting er spennende, eller gjør meg glad lenger, hverdagen er vanskelig . 

har ikke hatt svangerskaps kontroll enda, pga formen. Men har første hos jordmor nå på fredag. Hvordan går jeg frem, er det egentlig noe hjelp å få? Føler jeg bare kommer til å bli sett ned på. Denne babyen var veldig ønsket egentlig, så det er kjedelig å ha det sånn her nå. 

jeg går på afipran, men den er ikke store hjelpen akkurat. 

noen som har vært igjennom det samme, og hvordan gikk det?

Anonymkode: ea5be...33f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det❤️ Ble også dårlig i uke 6. spydde som en gris, var sengeliggende i flere uker og spydde bare jeg tenkte på mat. Raste ned i vekt. Hverdagen var så pyton at jeg gråt når jeg våknet om morgenen fordi det betydde en ny dag i helvete. Hadde vonde tanker om graviditeten og ønsket å få en slutt på det hele. I uke 12 ble jeg til slutt innlagt med alvorlig dehydrering og akutt nyresvik. Fikk påvist hyperemesis. Hadde også første kontroll i uke 14 pga dårlig form før det. Det var først når jeg fikk væskebehandling og zofran at livet ble litt lettere.

er det hyperemesis du har? Vær åpen med jordmor. De har ofte mye erfaring på området. Opplevde at min jordmor hadde stor forståelse for at det hadde vært tøft. Sannsynligvis vil du bli bedre i formen veldig snart. Jeg begynte å bli bedre i uke 16. er nå i uke 19 og kaster opp bare 1-2 ganger i uka nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...