Gå til innhold

Må man ha munnbind på venteværelset til legen nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 72da7...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står skilt på døra til mitt legekontor, men det gikk bra da jeg glemte det.

Skrevet

Ikke på mitt legekontor lenger. 

Skrevet

Nei- ikke inn hos legen heller

Anonymkode: cc197...4b8

Skrevet

Jeg måtte ha på munnbind både på mitt lokale legekontor og på sykehuset forrige uke i alle fall.

Skrevet

Nei. Men noen legekontor kan jo ha grunner (spesielle pasientgrupper de ønsker å beskytte) og da kan de sette opp et skilt hvor de ber om det. I såfall bør de også ha munnbind å dele ut.

På samme måte bør man bruke munnbind slike steder hvis man har grunn til å tro at man kan ha med seg smitte, fordi det er større sjanse for at han som sitter ovenfor deg på venterommet er i en risikogruppe, enn en du treffer på Jernia.

Anonymkode: 557ce...09a

• Liker 2
Skrevet

Det er opptil det enkelte legekontor å bestemme. 

Anonymkode: 99351...409

• Liker 2
Skrevet

Jeg var alene om å bruke det da jeg satt på venterommet. Er det ett sted jeg føler at man burde ha munnbind uansett så må det da være hos legen 😂

• Liker 4
Skrevet

SÅ glad for at en ikke må bruke munnbind hos legen lengre! Venterommet bryr jeg meg ikke om, men det å prate med et menneske om utfordrende ting når du ikke kan se ansiktet - det har jeg syntes var overraskende ubehagelig/vanskelig.

Anonymkode: 8cea4...2e4

• Liker 1
Skrevet

Var hos legen for 2 uker siden. Ingen brukte munnbind.

Anonymkode: c72e5...d38

Skrevet

Er opptil legekontoret å bestemme men jeg kan si at jeg ble smittet ifjor på legekontoret.  

Anonymkode: d33a8...518

Skrevet

Ikke på mitt fastlegekontor. Men måtte ha det på legevakten. 

Anonymkode: a3cd0...c93

Skrevet

Her var det frivillig.  Jeg så en av fire ansatte og en av fire pasienter bruke det.  Min fastlege brukte ikke, men hadde det lett tilgjengelig.  De har fremdeles færre stoler i venterommet, og har ikke satt opp lekekrok eller lagt ut magasiner, så helt som før 2020 er det ikke enda.

På sykehuset her må man fremdeles bruke munnbind.

Anonymkode: 90d3c...6d1

Skrevet

Takk, for svar da satser jeg på at de deler ut munnbind, om jeg må bruke det.

Anonymkode: 72da7...56c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

SÅ glad for at en ikke må bruke munnbind hos legen lengre! Venterommet bryr jeg meg ikke om, men det å prate med et menneske om utfordrende ting når du ikke kan se ansiktet - det har jeg syntes var overraskende ubehagelig/vanskelig.

Anonymkode: 8cea4...2e4

Samme her. Måtte bytte munnbind tre ganger underveis i samtalen pga snørr og tårer.

Anonymkode: ffd57...64b

Skrevet

FHI anbefaler fortsatt bruk av munnbind i helsetjenesten - dette inkluderer steder som fastlegekontor, tannklinikk osv. og nettsiden/rådene ble sist oppdatert 14.02.22. Ikke alle har fått med seg dette:

Råd ved oppmøte

• Som et forsterket smitteverntiltak anbefales pasienter og ledsagere å bruke munnbind i kontakt med helse- og omsorgstjenesten og at det legges til rette for 1 meter avstand i venterom og andre oppholdsrom, der det er mulig.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/helsepersonell/en-til-en-helsetjenester/

Anonymkode: 2af0c...e97

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Som kroniker hadde jeg virkelig håpet at munnbind og håndsprit hadde blitt normalisert på venterom i helsevesenet.

Hvert eneste år er vi mange med behov for jevnlig oppsyn av lege, som ikke kan risikere å gå til fastlegen i flere måneder vinterstid. Når influensa, forkjølelse, omgangssyke går.

Anonymkode: 14f70...22e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...