AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Del Skrevet 22. februar 2022 Hvilke intuisjoner kan godkjenne at dokumentene er ekte? jeg klarer ikke helt å plassere forskjellen på apostillesstempel, legalisering og notarius publicus? jeg regner med det er en eller flere av disse jeg trenger? Det er sikkert en del dokumenter som skal følge med? - at jeg ikke er gift? - pass? Annet? Anonymkode: 40f0f...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Del Skrevet 22. februar 2022 Om du gifter deg på steder godkjent av den norske stat slipper du alt dette. Enten som en privat, liten seremoni før det formelle bryllupet. Eller det alene. Men var kanskje ikke det du mente? Om man alt er gift i utlandet og ikke vil gjennom en vielse anerkjent av norske stat er vel gangen i det først notariusbekreftelse, deretter apostillestempel, i landet man formelt er gift i. Og så legalisering i Norge. Anonymkode: 318b8...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 22. februar 2022 #3 Del Skrevet 22. februar 2022 Tingretten og Skatteetaten vil kunne gi deg nødvendig dokumentasjon for utlandet. Om det er kirkelig vigsel i utlandet kan det være de ønsker dåpsattest på engelsk også. Hør med de som skal vie dere hva dokumentasjon som trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Del Skrevet 22. mars 2022 Vi gikk og signerte papirene i Norge og reiste til utlandet og hadde bryllupsfest uken etter Anonymkode: f1482...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Del Skrevet 22. mars 2022 Vi hadde borgerlig vielse noen mnd etter vi giftet oss i Sør-Europa. Anonymkode: ff7e1...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 11.41): Vi gikk og signerte papirene i Norge og reiste til utlandet og hadde bryllupsfest uken etter Anonymkode: f1482...356 vi har sendt inn dokumenter for prøvingsattest. Men har ikke fått det enda, tanken har vært at vi da skal gifte oss i Norge. Men om vi endrer våre planer og vil gifte oss i utlandet. Hva skal vi gjøre etterpå? Anonymkode: 40f0f...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #7 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): vi har sendt inn dokumenter for prøvingsattest. Men har ikke fått det enda, tanken har vært at vi da skal gifte oss i Norge. Men om vi endrer våre planer og vil gifte oss i utlandet. Hva skal vi gjøre etterpå? Anonymkode: 40f0f...e56 For å legalisere ekteskapet i Norge? Det er en veldig tung prosess. Om de i det hele tatt vil vurdere det, om dere ikke har tungtveiende grunner. Anonymkode: 318b8...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #8 Del Skrevet 30. mars 2022 Jeg bodde i USA i mange år, og giftet meg under oppholdet der (men da var det heller ikke noe problem å skaffe dokumentene som krevdes i delstaten jeg bodde i; dere må selv undersøke hva som gjelder i landet dere vil gifte dere i). Hovedregelen er at et ekteskap som regnes som gyldig i landet det ble inngått i, også regnes som gyldig i Norge. Dere trenger i såfall den originale vigselsattesten, med apostillestempel. Anonymkode: 1c964...43f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå