Gå til innhold

ungdommen skal på kino

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun skal på kino i byen kl 21.10 med venna sine. den slutter rundt 23. hun er 14 år.

burde jeg la henne dra? 

Anonymkode: cb535...dd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hun skal på kino i byen kl 21.10 med venna sine. den slutter rundt 23. hun er 14 år.

burde jeg la henne dra? 

hun er også veldig moden i huet, så hun vet hva som er riktig og galt i en vanskelig situasjon

Skrevet

På skrivemåten minner dette mer om en 14 åring som skriver..

Anonymkode: 9c6e9...8ae

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På skrivemåten minner dette mer om en 14 åring som skriver..

Anonymkode: 9c6e9...8ae

herremin det er jeg davel ikke🤣 jeg er ei kjerring på 42

Skrevet

Hva er byen (en viss forskjell på Oslo og en småby)? Hvordan kommer hun seg hjem etterpå, og hvor langt er det? Er hun vant til å ferdes ute alene på kveldstid? Som i så mange sammenhenger er svaret at det kommer an på så mangt, og for en 14-åringer kommer det først og fremst an på om foreldrene synes det er trygt og greit. I utgangspunktet ville jeg ikke reagert nevneverdig uansett - i den alderen er det helt greit både å si ja og si nei. 

• Liker 3
Skrevet

Helt greit det.

Men personlig hadde jeg hentet så hun slipper buss på den tiden.

Anonymkode: 5aa88...716

• Liker 9
Skrevet

La hun gå. Du finner raskt ut om det har gått fint eller ikke. Det er slik ungdom lærer. Viktig å vise at man stoler på helt til det motsatte er bevist. Ellers vil hun kanskje i fremtiden lyge om hva hun finner på. Kjedelig om hun er eneste som ikke får lov. 

Hadde hentet med mindre de er flere som tar samme buss og går av samme sted. Er det et stykke å gå hjem, så kan jo du møte henne. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

herremin det er jeg davel ikke🤣 jeg er ei kjerring på 42

Droppa du ut av skolen da eller? 

Anonymkode: 3af3a...8ce

• Liker 4
Skrevet

Ville latt henne dra og henta henne dersom du kjører. 

Anonymkode: 4a34d...03d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jøss, det riktige spørsmålet her er vel heller dette; 
Hvorfor føler du et behov for å latterliggjøre andre mennesker over internett? Behovet for å heve seg over andre er en vel dokumentert faktor, ift usikkerhet og lav selvfølelse. Kanskje du skal jobbe med dette, istedenfor å sitte på KG for å hakke på andre mennesker? Dummeste jeg har sett her inne i dag. Oppsøk en psykolog.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Droppa du ut av oppdragelsen du da eller? Kasta ifra deg folkeskikken? Glemte mannerene? Lurer så på hva det er med folk som deg som ikke har bedre å gjøre en å være kvalm på nettet uten en eneste god grunn. Hva ønsker du å oppnå? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud. Stor forbokstav!

Anonymkode: e0c78...0d6

• Liker 2
Skrevet
Rosatoast skrev (10 minutter siden):

Hvorfor føler du et behov for å latterliggjøre andre mennesker over internett? Behovet for å heve seg over andre er en vel dokumentert faktor, ift usikkerhet og lav selvfølelse. Kanskje du skal jobbe med dette, istedenfor å sitte på KG for å hakke på andre mennesker? Dummeste jeg har sett her inne i dag. Oppsøk en psykolog.

Kan du vise til noe av den dokumentasjonen?

Anonymkode: 05493...518

Skrevet
Rosatoast skrev (12 minutter siden):

Oppsøk en psykolog selv. Ikke jeg som skrev kommentaren om skrivingen. Pass dine egne saker. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt greit det.

Men personlig hadde jeg hentet så hun slipper buss på den tiden.

Anonymkode: 5aa88...716

Hvorfor er det så ille å ta buss på kveldstid da? Er vel ikke noe spesielt med det.

Anonymkode: 89498...721

• Liker 1
Skrevet

Hadde latt henne dra og også latt henne ta buss, trikk eller tog om de var en gjeng som dro sammen. Hadde også gitt tilbudet om å hente.  Her i området er det ikke uvanlig å ta lokaltoget eller buss for å dra til større tettsted eller byer fra man er 12-14 år.  

Anonymkode: b38da...577

Skrevet

Hade latt henne dra, men sagt at jeg kommer og henter i bil. Mest for å signalisere at kl 23 er for sent for så unge jenter å vandre alene i byen på. At de ikke venner seg til å være ute i byen så sent allerede.

Anonymkode: ce6aa...990

• Liker 1
Skrevet

Ja, men hadde hentet etterpå

Anonymkode: 76094...c7f

Skrevet

Første gang jeg dro på kino i Oslo sentrum med venninner var jeg 13 år. Det var på kvelden og mørkt, men husker ikke nøyaktig hvor sent det var. Vi tok drosje, og det gikk fint. Våre foreldre stolte på at vi gikk fra A-B uten å surre rundt i byen. Men husker jeg syntes det var dritskummelt med en gammel alkis som ravet mot oss ed drosjeholdeplassen, men han var sikkert helt harmløs. 😄

Anonymkode: 92d7b...7f3

Skrevet

Da sønnen var 14, fikk ha normalt ikke være i byen om helgene etter 22. En fredag han og en kompis skulle på kino  sluttet ikke filmen før 23. De gikk lov,  mot at de ble hentet i byen, mannen dro for å hente. Sønnen vår ble slått ned og ranet på de få hundre meterne fra kinoen til der min mann stod og ventet. Dette var ikke i Oslo. 

Anonymkode: 17d89...b90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...