AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Jeg har vært sammen med en fantastisk fyr i 3 år og vi har bodd sammen i 1,5 år. Vi skal gifte oss, men har ikke satt dato ennå. Ett år før vi ble sammen hadde jeg et stormfylt forhold med følelser som gikk i berg og dalbane, men med høye «topper». Jeg avsluttet det da jeg fant ut at hans (fraseparerte) kone ønsket å forsøke å få forholdet til å fungere. Han ønsket ikke dette selv, men pga viktige årsaker kunne han ikke gjennomføre skilsmisse på det tidspunktet. De bodde fra hverandre i flere år. Han sendte meg melding for over 2 år siden om at han hadde flyttet osv, men jeg sa ifra at vi ikke kunne ha kontakt og at jeg hadde fått meg ny kjæreste osv. Han respekterte dette. Innimellom så søker jeg ham opp på sosiale medier for å se om jeg kan finne ut om han faktisk har skilt seg, men jeg finner ikke svar på det. Jeg vet at jeg ikke ønsker å ha ham tilbake eller noe slikt, og jeg elsker kjæresten min. Likevel klarer jeg ikke å legge det helt fra meg, for jeg føler at jeg trenger svar på om han løy for meg, eller om han faktisk har skilt seg nå som jeg vet at tiden har gjort det mulig. Er dette noe jeg burde se på varseltegn for meg selv, eller er det «normalt»? Hjelp please…🙏 Anonymkode: 1d7c7...848 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Er det innafor om jeg sender ham en mld feks, og spør ham direkte? Uten å nevne det for samboer så klart, har ikke lyst til å gjøre ham usikker uten grunn. ts Anonymkode: 1d7c7...848
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det innafor om jeg sender ham en mld feks, og spør ham direkte? Uten å nevne det for samboer så klart, har ikke lyst til å gjøre ham usikker uten grunn. ts Anonymkode: 1d7c7...848 Nei, du må jobbe med deg selv og komme videre i livet ditt fortest mulig. Dette må du, som andre mennesker, klare på egenhånd. Du må rett og slett gidde å ta jobben med å bearbeide at du har en slags sorg for noe som ikke ble. Det koster litt å komme over slike ting, men man må ta den kostnaden for å komme videre i sitt eget liv. Anonymkode: 779fe...17f 13 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Du har bedre tjent med å ikke bry deg mer. Skjønner ikke hvorfor dette bryr deg heller. Hva som skjer videre i mine eksers luv, har jeg faktisk ingen interesse av. Anonymkode: a9b5f...3d8 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 Takk for svar begge to ❤️ Jeg tror det handler mer om å vite om jeg ble «bedratt» eller ikke, om han bare fant på noe for å holde meg der, og å finne ut om det vi hadde var ekte eller ikke. Uvissheten gjør det vanskelig å legge kapittelet helt bak meg. Jeg har ofte trodd at jeg ikke kunne brydd meg mindre, men så kommer den følelsen snikende med mellomrom på 1/2 år-år. Det skjer gjerne noe som trigger et minne. Men er det veldig dumt av meg ovenfor kjæresten å sende mld til ham? Tror jeg raskt ville fått svar og kunne blitt ferdig med hele greia. ts Anonymkode: 1d7c7...848
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men er det veldig dumt av meg ovenfor kjæresten å sende mld til ham? Anonymkode: 1d7c7...848 Det du lurer på har ingenting med din nåværende kjæreste å gjøre, så jeg skjønner ikke hvorfor du blander ham inn i saken? Anonymkode: d6321...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det du lurer på har ingenting med din nåværende kjæreste å gjøre, så jeg skjønner ikke hvorfor du blander ham inn i saken? Anonymkode: d6321...8ee Tenker mer på om det er å gå bak ryggen på ham…. ts Anonymkode: 1d7c7...848
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker mer på om det er å gå bak ryggen på ham…. ts Anonymkode: 1d7c7...848 Jeg ville i alle fall vært i fare for å føle meg utrygg om det skulle vise seg at min kommende mann hadde sendt melding til en eksdame og spurt om hun omsider hadde skilt seg fra mannen sin flere år etter at det ble slutt mellom de to. For alt jeg vet er jo grunnen til at kjæresten spør om dette for at han savner vedkommende og kanskje søker ut av forholdet vi har. Litt krisemaksimering kanskje, men du skjønner forhåpentligvis greia? Gå videre. Drit i ham, det vil ikke gjøre noen forskjell fra eller til uansett. Anonymkode: 5f298...0e9 10
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker mer på om det er å gå bak ryggen på ham…. ts Anonymkode: 1d7c7...848 Tja, det er vel en bagatellgrense et sted? Kan du ikke bare sende eksen en melding, få svar på spørsmålet, og så mentalt afslutte saken én gang for alle? Anonymkode: d6321...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja, det er vel en bagatellgrense et sted? Kan du ikke bare sende eksen en melding, få svar på spørsmålet, og så mentalt afslutte saken én gang for alle? Anonymkode: d6321...8ee Jo, det er jo helst det jeg har lyst til. Det hadde vært mye lettere å bli ferdig med hele greia når jeg visste hva det hadde vært. Mulig jeg har for «høy» samvittighet når det gjelder dette, for er redd for å såre samboer dersom han skulle finne ut av dette… Ts Anonymkode: 1d7c7...848
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg ville i alle fall vært i fare for å føle meg utrygg om det skulle vise seg at min kommende mann hadde sendt melding til en eksdame og spurt om hun omsider hadde skilt seg fra mannen sin flere år etter at det ble slutt mellom de to. For alt jeg vet er jo grunnen til at kjæresten spør om dette for at han savner vedkommende og kanskje søker ut av forholdet vi har. Litt krisemaksimering kanskje, men du skjønner forhåpentligvis greia? Gå videre. Drit i ham, det vil ikke gjøre noen forskjell fra eller til uansett. Anonymkode: 5f298...0e9 Ser absolutt poenget ditt der, og jeg er redd for å såre samboeren. Likevel så er jeg sikker på at det vil gjøre en forskjell, for det vil hjelpe meg til å forstå og bli 100% ferdig med den delen av livet mitt… ts Anonymkode: 1d7c7...848
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #12 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser absolutt poenget ditt der, og jeg er redd for å såre samboeren. Likevel så er jeg sikker på at det vil gjøre en forskjell, for det vil hjelpe meg til å forstå og bli 100% ferdig med den delen av livet mitt… ts Anonymkode: 1d7c7...848 Jeg skjønner ikke hva slags spørsmål det er du mener at du vil få svar på ved å spørre ham om han er skilt? Hva betyr det ene eller det andre for deg nå? Det vil jo garantert bare dukke opp nye spørsmål. Anonymkode: 20c5b...fdb 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #13 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Takk for svar begge to ❤️ Jeg tror det handler mer om å vite om jeg ble «bedratt» eller ikke, om han bare fant på noe for å holde meg der, og å finne ut om det vi hadde var ekte eller ikke. Uvissheten gjør det vanskelig å legge kapittelet helt bak meg. Jeg har ofte trodd at jeg ikke kunne brydd meg mindre, men så kommer den følelsen snikende med mellomrom på 1/2 år-år. Det skjer gjerne noe som trigger et minne. Men er det veldig dumt av meg ovenfor kjæresten å sende mld til ham? Tror jeg raskt ville fått svar og kunne blitt ferdig med hele greia. ts Anonymkode: 1d7c7...848 Det er over, og når noe er over så må man bare akseptere at det er ting man aldri får svar på. Det er en del av det å ha gått videre, å akseptere at slik er det. Du skriver videre at du trodde du ikke brydde deg, men det gjør du. Det sier noe om at du må være mer ærlig med deg selv, det høres ut som du bare har slengt ut at du er ferdig med noe som du innerst inne vet at ikke stemmer. Det er ikke rettferdig mot ny partner å være så opptatt av dette. Det er slike ting man skal være ferdige med FØR man er klar for nytt forhold. Anonymkode: a9208...eba 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #14 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner ikke hva slags spørsmål det er du mener at du vil få svar på ved å spørre ham om han er skilt? Hva betyr det ene eller det andre for deg nå? Det vil jo garantert bare dukke opp nye spørsmål. Anonymkode: 20c5b...fdb For meg betyr det at han er skilt at han ikke løy for meg, og at forholdet ble avsluttet på gode premisser. Dersom han fremdeles er skilt antar jeg at han ikke mente det seriøst med meg og at det ble avsluttet med de premissene. Uansett vil jeg kunne «kategorisere» det hele bedre og bli ordentlig ferdig. ts Anonymkode: 1d7c7...848
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #15 Skrevet 22. februar 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, det er jo helst det jeg har lyst til. Det hadde vært mye lettere å bli ferdig med hele greia når jeg visste hva det hadde vært. Mulig jeg har for «høy» samvittighet når det gjelder dette, for er redd for å såre samboer dersom han skulle finne ut av dette… Ts Anonymkode: 1d7c7...848 Hvor gamle er dere? Overvåker han deg? Anonymkode: d6321...8ee
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #16 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er over, og når noe er over så må man bare akseptere at det er ting man aldri får svar på. Det er en del av det å ha gått videre, å akseptere at slik er det. Du skriver videre at du trodde du ikke brydde deg, men det gjør du. Det sier noe om at du må være mer ærlig med deg selv, det høres ut som du bare har slengt ut at du er ferdig med noe som du innerst inne vet at ikke stemmer. Det er ikke rettferdig mot ny partner å være så opptatt av dette. Det er slike ting man skal være ferdige med FØR man er klar for nytt forhold. Anonymkode: a9208...eba Ser den, men her kan jeg jo enkelt få vite svaret, så det trenger ikke å bli hengende. Ja, jeg har nok trodd at alt var ferdig mtp bearbeiding, men har tatt feil. ts Anonymkode: 1d7c7...848 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #17 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gamle er dere? Overvåker han deg? Anonymkode: d6321...8ee Nei, vi er voksne begge to (slutten av 30-årene), og jeg er ganske sikker på at jeg kan kontakte eksen uten at han finner ut av det. ts Anonymkode: 1d7c7...848
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #18 Skrevet 22. februar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, vi er voksne begge to (slutten av 30-årene), og jeg er ganske sikker på at jeg kan kontakte eksen uten at han finner ut av det. ts Anonymkode: 1d7c7...848 Da er vi jevnaldrende. Jeg synes det er helt normalt å lure litt på hvordan det gikk etterpå med en person som man delte livet med en stund. Nysgjerrighet er ikke emosjonelt utroskap. Om du vil forfølge saken, og i så fall hvordan, er opp til deg. Jeg kan ikke si hva jeg selv ville ha gjort, men jeg ville i alle fall se det som en "privatsak" mellom meg og fortiden. Anonymkode: d6321...8ee 2
tangent Skrevet 22. februar 2022 #19 Skrevet 22. februar 2022 Nja. Jeg er litt skeptisk til troen på at det skal gi deg en avslutning. Han sendte melding om at han hadde flyttet osv for to år siden. Det at du svarte at du var i et forhold kan være en faktor som har påvirket hans handlinger etterpå, så jeg føler at det eneste du gjør er å bytte ut et potensielt spørsmål med nye spørsmål. Personlig har jeg mye mer tro på at jeg selv er den som velger om jeg gir slipp på noe. Noen forhold vil jeg aldri vite akkurat hvorfor ble slutt eller hva som ville hendt om jeg tok andre valg. Men hvis du mener at det er det som må til for deg, så finnes det jo ikke noe fasitsvar. Hadde min kjæreste hatt det behovet og jeg fikk vite om det, så hadde jeg blitt veldig usikker på hva han egentlig følte for meg og hvorfor han var så interessert i eksen ennå. 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #20 Skrevet 22. februar 2022 Helt enig med deg @tangent. Følelser tar ikke nødvendigvis slutt når man får svar på det man lurer på, det kan like gjerne være ved på bålet. Som partner hadde jeg blitt svært såret over at den andre ikke kunne legge ting bak seg uten å involvere en eks på den måten. Anonymkode: 5d7b0...e60 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå