Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fullført et 10 poengs emne på en høgskole. Eksamen ble bedømt med bestått/ikke bestått. Men hva tilsvarer det i karakterskala A-F ? Noen som vet ? Blir alt over F satt som bestått ? 

Anonymkode: 5e017...c10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Å

Anonymkode: 4a369...340

Skrevet

De pleier å være strengere på det enn at alt over F er bestått. Hadde selv ett slikt emne på masteren min, og vi fikk beskjed om at bestått tilsvarte en C eller bedre. 

• Liker 3
Skrevet

Stort sett er alt over F bestått, men det kan variere. På doktorgradskurs jeg har tatt måtte det være B eller bedre. 

Anonymkode: ba559...203

Skrevet

Jeg har også hørt at det tilsvarer ca. C. Hvis du tenker poengberegning så tas bestått/ikke bestått karakterer utenfor, med mindre graden bare består av disse. Hvis så regnes bestått = C = 3. Dvs. snittet av hele graden blir lik 3,0.

Anonymkode: 4f686...114

• Liker 1
Skrevet

Det variere. Jeg har både hatt beståtr/ikke betsått dere alt som var E og over fikk bedtått og eksamen der bestått tilsvarte C og over.

Anonymkode: 280be...2ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stort sett er alt over F bestått, men det kan variere. På doktorgradskurs jeg har tatt måtte det være B eller bedre. 

Anonymkode: ba559...203

Tja, jeg vil si det varierer! I teorien skal det vel være tilsvarende C, eller mer enn 65-70%, avhengig av emnet. Jeg har selv tatt et PhD-kurs hvor man måtte ha 40% riktig for å få bestått. Og deler av eksamen var i tillegg multiple choice (uten minuspoeng for feil svar). Da kan du selv tenke deg at kravene ikke akkurat var så store for å stå… Dette var i tillegg en eksamen i statistikk. 🤪

Anonymkode: 0bee9...a95

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...