AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Jeg har akkurat fullført et 10 poengs emne på en høgskole. Eksamen ble bedømt med bestått/ikke bestått. Men hva tilsvarer det i karakterskala A-F ? Noen som vet ? Blir alt over F satt som bestått ? Anonymkode: 5e017...c10
mammamora90 Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 De pleier å være strengere på det enn at alt over F er bestått. Hadde selv ett slikt emne på masteren min, og vi fikk beskjed om at bestått tilsvarte en C eller bedre. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Stort sett er alt over F bestått, men det kan variere. På doktorgradskurs jeg har tatt måtte det være B eller bedre. Anonymkode: ba559...203
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 Jeg har også hørt at det tilsvarer ca. C. Hvis du tenker poengberegning så tas bestått/ikke bestått karakterer utenfor, med mindre graden bare består av disse. Hvis så regnes bestått = C = 3. Dvs. snittet av hele graden blir lik 3,0. Anonymkode: 4f686...114 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 Det variere. Jeg har både hatt beståtr/ikke betsått dere alt som var E og over fikk bedtått og eksamen der bestått tilsvarte C og over. Anonymkode: 280be...2ab
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Stort sett er alt over F bestått, men det kan variere. På doktorgradskurs jeg har tatt måtte det være B eller bedre. Anonymkode: ba559...203 Tja, jeg vil si det varierer! I teorien skal det vel være tilsvarende C, eller mer enn 65-70%, avhengig av emnet. Jeg har selv tatt et PhD-kurs hvor man måtte ha 40% riktig for å få bestått. Og deler av eksamen var i tillegg multiple choice (uten minuspoeng for feil svar). Da kan du selv tenke deg at kravene ikke akkurat var så store for å stå… Dette var i tillegg en eksamen i statistikk. 🤪 Anonymkode: 0bee9...a95 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå