Gå til innhold

Pynteputer etc, hvilken farge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et veldig teit spørsmål. 🤪 Jeg føler på å freshe opp litt i stuen, men usikker på farger som passer inn. Vi har en del svarte møbler, sofa brunlig, men det er nok noe grått i den. Veggene er malt i en litt lys grønnfarge som heter treasure. Gardiner i dag er svart, men mulig de byttes ut. Kunne tenkt meg feks pynteputer som eller andre detaljer med litt mer farge som kom litt mer fram. Men når jeg skal kjøpe slikt så ender jeg opp med farger som grønt, grått og svart fordi jeg blir usikker. Så hvilken farge kan passe inn mot feks veggfargen vår som ikke er svart eller grønt? 🙈

Anonymkode: e8fdd...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lilla passer fint til de fargene du beskriver. Rødt også, og rosa. 

Anonymkode: 0fbca...2ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lilla passer fint til de fargene du beskriver. Rødt også, og rosa. 

Anonymkode: 0fbca...2ca

Takk! 😊 Jeg er ikke så flink til å bruke rødt annet enn til jul. Fordi jeg forbinder det med jul. Men kanskje en dypere rødfarge som ikke blir så julete. Lilla liker jeg. 👍😊

Anonymkode: e8fdd...d4b

Skrevet

Treasure er en grønn-grå farge, og med farger ellers i sort, brunt og grønt, så forstår jeg godt at du synes det blir for traust.  
Jeg ville valgt gylne farger på sofaputer.  Sjekk f.eks.  nettsidene hos Kremmerhuset.  Selv liker jeg godt oransje, men her har de rimelige velurputer i alle farger.  Hos deg vil okergul velurpute sammen med den mønstrede "valmye oker" bli flott!  Så kan du evt. legge til en lysere linpute mot sommeren.  

Nei, jeg jobber ikke på Kremmerhuset :)  

• Liker 1
Skrevet
Amossa skrev (4 minutter siden):

Treasure er en grønn-grå farge, og med farger ellers i sort, brunt og grønt, så forstår jeg godt at du synes det blir for traust.  
Jeg ville valgt gylne farger på sofaputer.  Sjekk f.eks.  nettsidene hos Kremmerhuset.  Selv liker jeg godt oransje, men her har de rimelige velurputer i alle farger.  Hos deg vil okergul velurpute sammen med den mønstrede "valmye oker" bli flott!  Så kan du evt. legge til en lysere linpute mot sommeren.  

Nei, jeg jobber ikke på Kremmerhuset :)  

Oker og valmue puten i oker passer overhodet ikke til veggfargen Treasure.

Anonymkode: 802f0...b48

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oker og valmue puten i oker passer overhodet ikke til veggfargen Treasure.

Det er lov å ha forskjellig smak og mening :)  TS ønsket seg råd.  

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes rosatoner er fint til grønn. Ikke nødvendigvis barnslig rosa, men mer den fargen som gjerne heter marsala. Jeg har et putetrekk som heter cora i fargen marsala. Det er råfint 😍

• Liker 1
Skrevet
Amossa skrev (7 timer siden):

Det er lov å ha forskjellig smak og mening :)  TS ønsket seg råd.  

Ja,  men gi hun da råd hun kan følge. 

Skrevet

Dempet rosa, oransje- og rødtoner passer fint til, det er komplementærfargene  til grønn.

Anonymkode: 8dcba...6ee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...