AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 av en brød oppskrift? Anonymkode: 4d08d...0b7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Selvfølgelig! Anonymkode: c9384...b8c
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Ja, det har jeg gjort mange ganger. Du bare former deigen som rundstykker i stedet for brød.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Athena79 skrev (5 minutter siden): Ja, det har jeg gjort mange ganger. Du bare former deigen som rundstykker i stedet for brød. Og steker de kortere tid. Anonymkode: c1e19...1b4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og steker de kortere tid. Anonymkode: c1e19...1b4 Ja, men regnet med TS skjønte det, så skrev ikke det.
Spell Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 En del grovbrødoppskriver egner seg ikke så godt til rundstykker, da de fort blir veldig tørre og kompakte. Med brød så bevares fuktigheten mer inne i brødet, og man har mulighet til å skjære litt tynnere skiver. Med rundstykker er det litt vanskeligere. Fine og halvgrove brødoppskrifter er null problem å lage rundstykker av! Jeg slumper mye når jeg lager rundstykker, men tror jeg har en grovhet på 60-70%. Mer enn det synes jeg blir for kompakt. Er ikke så glad i rug, så bruker mye havre, bygg og grov sammalt hvete. Samt en del frø. Havre og frø synes jeg gjør at rundstykkene holder seg saftigere mye lenger, i tillegg til at de smaker mer. Lager ofte mye om gangen og fryser ned. Da varmer jeg de bare i ovnen rett fra fryseren, og de blir som ferske rundstykker (bare litt sprøere skorpe).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå